BMW


Přeposlat BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

27.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW R 1250 RT je cestovní stroj jak víno a ve své třídě se jedná o jeden z nejschopnějších, nejvyváženějších a celkově i nejlepších motocyklů. Nabídne dokonalou univerzálnost a na dlouhé výlety napříč státy či kontinenty je to opravdu ideální parťák, a to jak díky silnému, točivému motoru, tak kvůli příplatkovému podvozku Dynamic ESA.

BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

Motor
Zadní kolo cestovní mašiny BMW R 1250 RT roztáčí nová generace dvouválcového motoru typu boxer, který má oproti předchozímu jak vyšší zdvihový objem, tak podstatně kultivovanější projev. Jedná se o vzduchem / kapalinou chlazený motor s dvojitou vačkovou hřídelí, jednou vyvažovací hřídelí a hlavně, systémem variabilního časování ventilů ShiftCam. Ten pomáhá s průběhem výkonu a díky tomuto systému je charakter nového boxeru úplně jiný než toho předchozího o objemu 1200cc. Nová generace tohoto dvouválce miluje vysoké otáčky a s nadšením se do nich nechá vytočit, což předchozí motor zrovna dvakrát nemusel. Hlad po otáčkách a lehkost, s jakou se tento boxer vytáčí, jsou opravdu návykové a kolikrát budete motor točit i v případech, kdy to nebude třeba, a to jenom proto, že to má tak rád. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí rovných 100 kW (136 koní) při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 143 Nm, který je k dispozici při 6250 ot/min. Motor je to tedy hodně silný a vysoký točivý moment a umí s touto cestovní mašinou pořádně zacvičit, nehledě na to, že váží hrubě přes dva metráky. Není to ale jenom o vysokých otáčkách, tento boxer funguje velmi dobře i v těch nízkých a ve středních nabízí už opravdu mohutný zátah, takže při potřebě náhlého zrychlení není ani nutné nějak zběsile podřazovat. Stačí vzít trochu víc za plyn a vyrazit. Spotřeba se většinou pohybuje mezi 5.5 a 6 litry paliva na 100 km, což je vzhledem k výkonům a perfektní dynamice velmi slušné.

BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

Jízda a ovladatelnost
BMW R 1250 RT je ryzím silničním cesťákem a podle toho se také chová. Jedná se o jeden z nejpraktičtějších a na delší trasy nejpříjemnějších motocyklů vůbec, a to nehledě na počasí. S touto mašinou se můžete vydat napříč kontinentem i když bude zima nebo třeba pršet, protože opravdu hodně robustní, na první pohled možná až disproporční přední kapotáž, vás od nepřízně počasí dokonale odizoluje. Pozice za řídítky je přirozená, pohodlná a je uzpůsobena zdolávání velkých vzdáleností pohodlně a bez toho, aby se člověk cítil unaveně nebo rozlámaně. I když se jedná o poměrně těžký motocykl, jehož hmotnost s provozními náplněmi čítá 279 kg, ovladatelnost je až překvapivě příjemná, snadná a žádné zásadní problémy nejsou ani v nižších rychlostech. Podvozek nabízí takřka dokonalou stabilitu, a to za všech okolností, a i když BMW R 1250 RT na první pohled nepůsobí nějakým extra atletickým dojmem, zatáčky vykružuje s jistotou sobě vlastní a umí zahrát velmi výrazně i na sportovní notu. Míra komfortu je bez připomínek, podvozek zvládne poměrně suverénně odfiltrovat i výraznější nerovnosti a přitom je příjemně tuhý a jistý. Za příplatek může být tento stroj vybavený částečně aktivní podvozkem s označením Dynamic ESA a určitě doporučujeme si za něj připlatit, protože funguje naprosto výtečně a posunuje už tak příjemné cestování na této mašině ještě o stupínek výš. Brzdy (kotouče 2x 320 vpředu a 1x 276 mm vzadu) fungují na jedničku, jejich nástup je poměrně rychlý, výkonnostně si není na co stěžovat a navíc se dají dobře dávkovat.

BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

Výbava
Už standardní výbava tohoto stroje je poměrně slušná a za své peníze dostanete třeba brzdný systém ABS, kontrolu trakce, dva jízdní režimy (Rain a Road), elektronicky stavitelný plexi štít nebo asistenta pro rozjezd do kopce (HSC). Jak už bývá u BMW zvykem, za příplatek je možné si tuto mašinu pořádně vyšperkovat a nejdůležitější je pravděpodobně paket Touring za 36 483 Kč, který obsahuje tempomat, vyhřívanou sedačku, přípravu pro navigaci a hlavně, semi-aktivní podvozek ESA. Pokud chcete opravdu cestovní stroj na nekonečné výlety, tento paket nesmíte opomenout. Palubní deska vypadá velmi dobře, a i když není nejmodernější, protože nemá dnes velmi rozšířený barevný displej, je výborně funkční a za všech okolností dobře čitelná. Palubovka se skládá z analogového tachometru, který je umístěný vlevo, otáčkoměru vpravo a mezi těmito budíky je umístěný podlouhlý, monochromatický displej zobrazující všechny důležité informace a hodnoty. Displej ukazuje třeba zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, teplotu chladicí kapaliny, nastavení elektroniky, čas, ujeté kilometry, celkový nájezd, spotřebu a podobné věci. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2222 x 1405 x 985 mm, rozvor kol čítá 1485 mm a pohodlné, rozměrné sedlo je výškově stavitelné a může být ukotveno ve výšce 805 nebo 825 mm. K dispozici je i nízké (760 / 780 mm) nebo naopak vysoké (830 / 850 mm) sedlo, takže na své si přijdou opravdu všichni. Cestovní motocykl musí nabídnout dobrý dojezd na jednu nádrž a to BMW R 1250 RT s nádrží o objemu 25 litrů umí, přičemž na jedno natankování je možné urazit i více 400 km.

BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně bezchybné, slícování všech dílů a komponent příkladné a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních silnicích. Použité komponenty jsou kvalitní a je zkrátka vidět, že máme před sebou motorku od prémiového výrobce. Spolehlivost by měla být také v pořádku, ale jedná se pořád o relativně nový stroj a až čas ukáže, jak moc je spolehlivý třeba systém ShiftCam. Design je takový, cestovní, dalo by se říct a moc emocí v tomto ohledu BMW R 1250 RT nebudí, ale to ani nemá. Cena je vysoká a základní provedení na našem trhu vyjde na 468 000 Kč s DPH, přičemž stačí si připlatit za paket Touring a už jste nad hranicí půl milionu korun.

BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali

Verdikt
BMW R 1250 RT je cestovní stroj jak víno a ve své třídě se jedná o jeden z nejschopnějších, nejvyváženějších a celkově i nejlepších motocyklů. Nabídne dokonalou univerzálnost a na dlouhé výlety napříč státy či kontinenty je to opravdu ideální parťák, a to jak díky silnému, točivému motoru, tak kvůli příplatkovému podvozku Dynamic ESA. Ten funguje na jedničku a určitě doporučujeme si za něj připlatit, protože dělá cestování ještě příjemnější. Podvozek jinak nabízí naprostou stabilitu a jistotu za všech okolností, dostatečnou míru komfortu, a když na to přijde, umí zahrát i na sportovní notu. Výbava je i v základu slušná, ale spousta důležitých věcí (třeba ESA podvozek) je k dispozici pouze za příplatek, a to ne za zrovna malý, takže už tak vysokou základní cenu není problém během vteřiny ještě navýšit a přes magickou hranici půl milionu korun se u tohoto cestovního stroje dostanete během chvilky.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R 1250 RT: Většího všeuměla abyste pohledali


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.