Přeposlat Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

24.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Harley-Davidson Roadster je opravdu povedená mašina, která se pyšní závodním charakterem a je to tedy motocykl s poměrně výrazným sportovním nádechem. Podvozek je poměrně dobře vyladěný a nabídne velmi vhodně zvolený kompromis právě mezi sportovním projevem a komfortem, přičemž obou těchto prvků si užijete dostatek.

Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

Motor
O pohon mašiny Harley-Davidson Roadster se stará naprosto klasický motor s označením Evolution, což je vzduchem chlazený vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1202cc. Motor disponuje elektronickým sekvenčním vícebodovým vstřikováním paliva, má kompresní poměr 10:01 a co se týče výkonů, tak za zadní kolo proudí točivý moment o hodnotě 96 Nm při 4000 ot/min. Jiný výkon, tedy ten v kilowattech nebo koních, Harley u svých motocyklů neudává, nicméně tento motor dává přibližně okolo 70 koní a celkové výkony tohoto dvouválce sice nijak zásadně neohromí, ale pro svižné rozpohybování Roadsteru naprosto bez problémů stačí. Funguje poměrně obstojně i v nižších otáčkách, nijak zvlášť neprotestuje ani při pomalejší jízdě a výraznější zátah nabídne, jakmile se začnete blížit k metě 3000 ot/min. Od této hranice táhne velmi hutně a jeho síla roste napříč otáčkami příjemně lineárně, takže projev motoru je za všech okolností dobře čitelný. Červené pole otáčkoměru začíná na hranici 6000 ot/min a sem opravdu není nutné se pouštět, nějaká výrazná výkonnostní špička se nekoná a ideální bude držet motor někde mezi 4000 a 5000 ot/min, což mu dokonale vyhovuje. Míra vibrací je nesmírně nízká, možná až zbytečně moc a výrazněji se motor vibracemi projevuje pouze při nastartování, na volnoběh. Jakmile se rozjedete, běží dokonale sametově, ale jeho zvuk je možná až zbytečně nevýrazný. To ale samozřejmě jde napravit jinými koncovkami výfuku. Pětistupňová převodovka je příjemně přesná a spotřeba se dá udržet na hranici 5 litrů na 100 km.

Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

Jízda a ovladatelnost
Roadster je braný jako sportovní H-D a podle toho také jezdí. Není to samozřejmě ryze sportovní bike, ale v rámci výrobce má tato mašina opravdu výrazně sportovní charakter a na tom se podepsal i moderní podvozek. Ten se skládá z obrácené vidlice s průměrem trubek 43 mm vpředu a vzadu se nachází klasická kyvná vidlice s dvojicí tlumičů plněných dusíkem. Zadní odpružení umožňuje nastavení tuhosti ve třech stupních a podvozek celkově nabízí dobrý kompromis mezi komfortem a jistotou. Zadní odpružení je sice pořád poměrně hodně tuhé a umí na výraznějších nerovnostech dávat najevo svou nelibost se stavem vozovky, ale není to nic extrémního a pořád se jedná o docela pohodlné svezení. Ve vyšších rychlostech je Roadster dokonale stabilní a v těch nižších umí zase velmi umně maskovat svou provozní hmotnost čítající 259 kg. Není to tedy úplně nejlehčí stroj, ale ani v nižších rychlostech nejsou s ovládáním a manévrováním žádné zásadní problémy, a to hlavně díky nízko uloženému těžišti. Městský provoz tedy není nijak zvlášť problematický, ale nejlépe se tento stroj cítí na klasických okreskách. Není to samozřejmě superbike, který by zatáčky vyloženě požíral, ale skládá se do nich až překvapivě ochotně, působí agilně a na klikatých silnicích se opravdu dostaví onen sportovní duch. Brzdná soustava je výkonná dostatečně a nemá se zastavením této mašiny sebemenší problémy, přičemž nějaké vadnutí se nedostavilo ani při intenzivnějším používání. Na předním kole se nachází dva kotouče s dvoupístkovým třmenem a vzadu má své místo kotouč jeden, přičemž do něj se zakusuje opět třmen s dvojicí pístků.

Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

Výbava
Výbava je docela skromná a dostanete vlastně jen to nezbytné, a to hlavně kvůli tomu, že má Roadster závodní původ a tam se na hrálo vždy jen na to nejnutnější. Z elektronické výbavy dostanete jenom systém ABS, který je velmi dobře nastavený a zasahuje až když je to opravdu nutné. Na nějaké palivové mapy či jízdní režimy tu nezbylo místo a je to jen a jen dobře. Velkou pochvalu si zaslouží jednoduchá palubní deska, která je vyvedena v retro stylu a před řidičem je umístěný kulatý, analogový otáčkoměr a v jeho spodní části se nachází malý displej, který zobrazuje aktuální rychlost, ujeté kilometry a data z palubního počítače, přičemž počítač se ovládá pomocí tlačítka na levém řídítku. Díky celkové jednoduchosti je palubní deska naprosto bez obtíží čitelná, všechny informace jsou dokonale přehledné a problémy nejsou ani na přímém slunečním světle. Na délku tato mašina měří 2185 mm, disponuje rozvorem kol 1505 mm a sedlo, které je prostorné a velmi pohodlné, je umístěno ve výšce 785 mm. Nádrž vyvedená v tradičním tvaru ,,peanut“ zvládne pojmout 12.5 litru paliva a při normální, spíše klidnější jízdě je dojezd na jedno natankování slušný a zcela bezpečně se přehoupne přes hranici 200 km. Litá hliníková kola vypadají velmi stylově, disponují průměrem 19 palců vpředu, 18 palců vzadu a jsou na nich obuty gumy o rozměrech 120/70 vpředu a 150/70 vzadu.

Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně naprosto bez výhrad, všechno výborně lícuje a použité materiály jsou kvalitní. Ani na méně kvalitních silnicích se nedočkáte nějakého klepání či vrzání a pocitově působí H-D Roadster bytelným, poctivým dojmem. Chválíme i design, který je vyvedený ve velmi jednoduchém a přímočarém stylu, takže pokud si potrpíte na hromady chromovaných doplňků a podobných věcí, tady ve svém živlu nebudete. Roadster je spíše taková minimalistická stylovka a jen potvrzuje známé rčení, které říká, že v jednoduchosti je síla. Co se týče ceny, tak tento povedený Harley je na našem trhu dostupný za 10 570 euro bez DPH, což je po přepočtu zhruba 265 725 Kč bez DPH a to určitě není špatná nabídka.

Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru

Verdikt
Harley-Davidson Roadster je opravdu povedená mašina, která se pyšní závodním charakterem a je to tedy motocykl s poměrně výrazným sportovním nádechem. Podvozek je poměrně dobře vyladěný a nabídne velmi vhodně zvolený kompromis právě mezi sportovním projevem a komfortem, přičemž obou těchto prvků si užijete dostatek. Není to ten klasický, ohromný a okázalý H-D, tohle je spíš takový svižný ,,kafáč“ vyvedený ve velmi minimalistickém stylu, který zvládá jak klidnou jízdu, tak svižnější projížďky po klikatých okreskách. Motor má síly dostatek, je poměrně úsporný a jediné, co mu můžeme vytknout, je méně výrazný zvukový projev. Podvozek je poměrně moderní, výbava spíše spartánská, což je dobře a úroveň zpracování je velmi dobrá. Potěší i dobře nastavená cena, takže pokud hledáte nějakou americkou klasiku a chcete spíše agilnější projev, tady jste na správné adrese. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson Roadster 1200: Sportování s H-D ve stylu café raceru


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.