Přeposlat Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

22.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX-R1000 sice není nejnovější ani nejmodernější superbike na trhu, ale to nic nemění na tom, že je to po všech stránkách pořád skvělá mašina. Je to jeden z nejlépe zatáčejících motocyklů, a to i přes víceméně základní podvozek a chválíme také přesné, komunikativní řízení, precizní převodovku, stabilitu za všech okolností a v neposlední řadě i fantastický poměr cena / výkon.

Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

Motor
Zadní kolo superbiku Suzuki GSX-R1000 roztáčí stejný motor, jaký najdeme u dražší specifikace GSX-R1000R a na mysli máme pochopitelně kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 999.8cc. Motor disponuje DOHC rozvodem, takže má čtyři ventily na válec a v jeho výbavě najdeme technologii VVT (Variable Valve Timing), což značí variabilní časování ventilů. To znamená zlepšení průběhu výkonu v nižších i středních otáčkách a opravdu výraznou výkonnostní špičku v poslední třetině otáčkoměru. Co se týče výkonů, tak v případě tohoto modelu dostanete 148.6 kW (202 koní) při 13200 ot/min a točivý moment 117.6 Nm při 10800 ot/min, což jsou sice mezi dnešními superbiky spíše skromnější čísla, ale to neznamená, že není GSX-R1000 naprosto šíleně rychlá mašina. Je, a zvláště v horní třetině otáčkoměru se motor projevuje opravdu skvostně, neskutečně hutně zatahuje, mašina zrychluje jako střela a to vše je doprovázeno sportovním, vcelku agresivním zvukovým doprovodem. Motor funguje i v nízkých otáčkách, nijak zvlášť necuká a vůbec se pomalejší jízdě nebrání, ale pochopitelně má nejradši otáčky vyšší a už ve středních začne výrazněji ožívat a dávat najevo, že umí být opravdu divoký. Míra vibrací je nízká, odezva na plyn příjemně bezprostřední a projev výkonu hezky čitelný, což chválíme. Spotřeba se při takové té standardní jízdě, která zahrnuje jak klidné korzování nižšími rychlostmi, tak divočení a vytáčení motoru do nejvyšších otáček, pohybuje okolo 6.5 litru na 100 km.

Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

Jízda a ovladatelnost
Tento superbike může sice vedle svých modernějších, výkonnější a lépe osazených kolegů působit už lehce zastarale, ale pořád je to bez debat jeden nejlépe zatáčejících, nejčitelnějších a nejvíce komfortních strojů v rámci třídy. Šasi je velmi tuhé, nesmírně stabilní a na silnici působí GSX-R1000 opravdu sebejistým dojmem, přičemž velká chvála míří také směrem k řízení. To je nesmírně komunikativní, bezprostřední a celkově z něho budete mít určitě dobrý pocit, stejně tak jako z převodovky. Ta je pochopitelně šestirychlostní a chová se tak, jak jsme u Suzuki zvyklí. Je naprosto precizně přesná, dobře odstupňovaná a je zkrátka radost sázet tak jeden kvalt za druhým. Podvozek nabízí, kromě bezchybné stability, přilnavosti a ochoty měnit směr jízdy, také velmi obstojnou míru komfortu a je zkrátka prakticky po všech stránkách povedený. Je postavený na komponentech od firmy Showa, a zatímco vpředu se nachází obrácená (USD) vidlice s vinutou pružinou a olejovým tlumičem, vzadu má své místo kyvná vidlice, olejový tlumič a vinutá pružina. Podvozek je pak pochopitelně plně stavitelný. Pozice za řidítky je víceméně stejná jako u většiny konkurence, takže je ryze sportovní, s výrazným předklonem a určitě není vyloženě určená k tomu, abyste na této mašině podnikali nějaké extrémně dlouhé výlety, i když v rámci třídy superbiků s výkony 200 koní a víc je posed na GSX-R1000 jeden z nejpohodlnějších. Co se týče brzd, tak ty jsou na běžné silnici sice naprosto v pořádku, ale na okruhu už trochu ztrácejí a při intenzivnějším používání mají tendenci vadnout. Brzdná soustava je složena ze dvou 320 mm kotoučů vpředu, do těch se zakusují čtyřpístky Brembo a vzadu má své místo 220 mm kotouč a jednopístkový třmen.

Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

Výbava
Výbava je velmi dobrá a víceméně odpovídá třídě a ceně. Z moderní elektroniky dostanete brzdný systém ABS, kontrolu trakce stavitelnou v deseti úrovních, palivové mapy a nad veškerou elektronikou bdí řídící jednotka IMU (Inertial Measurement Unit) fungující v šesti osách. Všichni tito pomocníci fungují velmi dobře, vzájemně se doplňují a potěší i to, že jejich nastavení zůstává stejné i po vypnutí motoru a mění se tedy pouze když ho mění sám řidič. Kontrolu trakce je pak možné úplně deaktivovat. Palubní deska je zcela digitální a před řidičem umístěný monochromatický displej sice vypadá ve srovnání s konkurencí až úsměvně zastarale, ale to nic nemění na tom, že je výborně funkční, dobře čitelný a celkově se příjemně používá. Na tomto displeji najde řidič informace o všem možném i nemnožném a lze zde vyčíst aktuální rychlost, otáčky motoru, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, čas, teplotu, ujeté kilometry, spotřebu či kompletní nastavení elektroniky. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2075 x 1145 x 705 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1420 mm a sedlo je umístěno ve výšce 825 mm. Nádrž pak zvládne pojmout 16 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je obstojný a lze se bezpečně pohybovat nad hranicí 200 km na jedno natankování. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Bridgestone RS10 o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni, použité materiály jsou kvalitní a jedinou výtku bychom měli k laku, který nepůsobí úplně nejodolnějším dojmem. Jinak je to ale, co do mechaniky, takový hezky poctivý, bytelný motocykl a žádné zásadnější problémy by se neměly udát ani co se týče spolehlivosti. Designem aktuální model odkazuje na starší verze a dominantním prvkem celé mašiny je určitě příď v čele s ikonickým, centrálním světlometem. Hlavní prodejní zbraní tohoto modelu je ale jeho cena. Suzuki už u nás tento superbike aktuálně sice neprodává, ale mašiny spadající do modelového roku 2018 s nulovým nájezdem, tedy zcela nové, se dají koupit za nějakých 389 000 Kč s DPH. Verze R s lepší výbavou a nepatrně silnějším motorem pak stojí 429 000 Kč, což je také skvělá nabídka a celkově je Suzuki GSX-R1000 nejdostupnějším superbikem s výkonem vyšším než 200 koní.

Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike

Verdikt
Suzuki GSX-R1000 sice není nejnovější ani nejmodernější superbike na trhu, ale to nic nemění na tom, že je to po všech stránkách pořád skvělá mašina. Je to jeden z nejlépe zatáčejících motocyklů, a to i přes víceméně základní podvozek a chválíme také přesné, komunikativní řízení, precizní převodovku, stabilitu za všech okolností a v neposlední řadě i fantastický poměr cena / výkon. Takto parádně vyladěný motocykl s výkonem vyšším než 200 koní za lepší peníze nikde jinde neseženete a Suzuki GSX-R1000 bychom s klidem označili jako dokonalý superbike na každý den. Není nutné drtit ho den co den jen na okruhu, díky příjemnému motoru a komfortnímu podvozku je to nesmírně příjemný společník i na okreskách a vlastně víceméně v jakémkoliv prostředí. Jak jsme již uvedli, pozice za řidítky je vyvedena v duchu superbiků, takže je hodně překloněná, ale v rámci této třídy platí za to nejpohodlnější a dá se vydržet i větší porce kilometrů na jeden zátah. Jedinou závaznější výtku tak máme pouze k brzdám, které mají při intenzivnějším používání tendenci vadnout.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX-R1000: I po letech služby pořád výborný a zároveň i výhodný superbike


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.