Přeposlat CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

20.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

CFMOTO 650NK je opravdu povedený naháč, který boduje hned v několika důležitých oblastech. Skvěle vypadá, má velmi povedený motor milující vysoké otáčky, nabízí jistý, sportovně pojatý podvozek a na klikaté okresce s kvalitním asfaltem umí rozdávat radost plnými hrstmi.

CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

Motor
Zadní kolo čínského naháče CFMOTO 650NK pohání čtyřtaktní, kapalinou chlazený dvouválec s DOHC rozvodem (má tedy celkově 8 ventilů) a zdvihovým objemem 649.3cc. Výkonnostně na tom není vůbec špatně, zvládá generovat 45 kW (61 koní) při 9000 ot/min a točivý moment o hodnotě 56 Nm, který je dostupný o něco málo dřív, v 7000 ot/min. Motor nemá se svižným rozpohybováním tohoto stroje sebemenší problémy a vyloženě se těší na to, až ho pořádně chytnete pod krkem a popoženete do vyšších otáček. Poměrně slušně sice funguje i v nižších otáčkách, ale to nejlepší předvádí až v těch nejvyšších, kde se dočkáte opravdu výrazného, hutného zátahu doprovázeného sportovním soundtrackem. Ve vyšších otáčkách jsou motoru vlastní také bleskové reakce a příjemná výkonnostní špička, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat. Dávkování plynu je plynulé, víceméně naprosto bez problémů a míra vibrací je nízká. Motor vibruje, ale ne nějak zásadně a určitě ne tak, aby to bylo nepříjemné. Je to zkrátka jeho součást a jen to podtrhuje jeho povedený charakter. Maximální rychlost se může vyšplhat až na nějakých 180 km/h, ale ideální cestovní rychlost leží samozřejmě mnohem níž a je poplatná tomu, že máme před sebou naháče s minimální ochranou proti proudění vzduchu. Dálniční přesuny ale tato mašina zvládá naprosto v pohodě a při dálničním maximu má v zásobě ještě poměrně dostatek sil pro další zrychlování. Co se týče spotřeby, tak ta se dá udržet na hranici 5 litrů na 100 km, což není špatné a chválíme i velmi přesnou šestistupňovou převodovku, se kterou je radost řadit.

CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

Jízda a ovladatelnost
Agresivní, výrazný styling a točivý motor milující vysoké otáčky napovídají tomu, že máme před sebou sportovně zaměřený stroj. A tak tomu opravdu je, podvozek je spíše tvrdší a CFMOTO 650NK hraje vskutku poměrně výrazně na sportovní notu. Vysoká tuhost podvozku je skvělá hlavně na kvalitním povrchu, kde tento naháč nabídne perfektní stabilitu, bleskové reakce na změny směru jízdy a celkově velmi radostný, hravý charakter a nesmírnou ochotu klopit se ze zatáčky do zatáčky. Na méně kvalitních silnicích už to tak ideální není a výraznější nerovnosti dá tvrdší podvozek jasně najevo, a to hlavně zadní odpružení. V celkovém pohledu je zkrátka nutné počítat s tím, že sedláte sportovně zaměřeného naháče a má tomu odpovídající podvozek, který není stavěný na celodenní cestování všude možně, ale spíš na adrenalinové vyjížďky po klikatých okreskách. Řízení je velmi přesné, svižné a komunikativní, takže budete vždy dokonale vědět, co se na silnici děje a přední odpružení je postaveno na konvenční vidlici KYB s průměrem trubek 41 mm. Zatímco přední odpružení stavitelné není, zadní v podobě monoshocku stejné značky umožňuje nastavení předpětí a odskoku. Pozice za řidítky je mírně sportovní, ale zase ne moc, takže je velmi příjemná a nad strojem budete mít 100% kontrolu za všech okolností. Brzdy jsou naprosto bez připomínek, mají dostatek síly a poměrně rychlý nástup, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat. Zatímco na předním kole najdeme dvojici 300 mm kotoučů s dvoupístkovými třmeny, vzadu má své místo jeden kotouč o průměru 240 mm a třmen s jedním pístkem.

CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

Výbava
Výbava je taková normální a zahrnuje klasické věci typu brzdného systému ABS od firmy Continental, kompletní LED osvětlení či zcela digitální palubní desku. Věci typu kontroly trakce či jízdních režimů byste tu hledali marně, ale ani nejsou potřeba a jen by zbytečně zvyšovaly cenu. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je zcela digitální a před řidičem je umístění podlouhlý, monochromatický displej s jednoduchou grafikou, díky čemuž je všechno víceméně bez problémů čitelné i na přímém slunci. Palubní deska umí zobrazit aktuální otáčky, rychlost, stav paliva v nádrži, zařazený převodový stupeň, čas, ujeté kilometry a samozřejmě neschází ani informační diody umístěné ve výkrojích v horní a spodní části. Jako celek vypadá palubní deska dobře a zaslouží si pochvalu. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2120 x 1100 x 780 mm a pohodlné, dostatečně rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 795 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je bez připomínek a bez větších problémů se lze dostat na více než 300 kilometrů. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Metzeler Roadtec o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Zrcátka jsou rozměrná dostatečně, ale poměrně hodně se do nich přenášejí vibrace a občas jsou špatně použitelná.

CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování určitě není dokonalé, ale určitě ho můžeme označit jako nadprůměrné a vzhledem k ceně si není moc na co stěžovat. Slícování všech dílů je dobré, jen některé plasty působí lacinějším dojmem, což ale samozřejmě nijak zvlášť nevadí a na funkčnost to nemá žádný vliv. Použité komponenty jsou sice většinou základní, ale o vyložený low-end se nejedná a kromě podvozku postaveného na komponentech od firmy Kayaba (KYB) se můžete těšit třeba na brzdnou soustavu od španělského výrobce J.Juan. V rámci této cenové kategorie byla volba komponent určitě dobrá a plně tedy odpovídá tomu, že za tento stroj dáte 129 990 Kč s DPH. To je opravdu výborná nabídka, které jen tak někdo konkurovat nemůže a většina přímých souputníků je klidně o 30 a víc tisíc dražší. Chválíme i design, který je vyvedený ve správně agresivním duchu a tento naháč dává už na první pohled jasně najevo svůj sportovní charakter.

CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu

Verdikt
CFMOTO 650NK je opravdu povedený naháč, který boduje hned v několika důležitých oblastech. Skvěle vypadá, má velmi povedený motor milující vysoké otáčky, nabízí jistý, sportovně pojatý podvozek a na klikaté okresce s kvalitním asfaltem umí rozdávat radost plnými hrstmi. A je levný, a tím myslíme opravdu velmi levný, protože stroj tohoto typu za necelých 130 tisíc korun jen tak někdo nabídnout neumí. Na méně kvalitních površích je podvozek docela tvrdý a nějaký ten výmol či větší nerovnost zcela jistě pocítíte, ale za tu radost a stabilitu na kvalitních silnicích to stojí. Ovladatelnost je naprosto bez problémů, ergonomie dobrá a výtky nemáme ani k brzdám. Na tomto stroji zkrátka všechno funguje tak jak má (tedy až na zpětná zrcátka, která jsou ne vždy úplně ideálně použitelná) a žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí, přičemž výrobce dává na tuto mašinu standardně tříletou záruku.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku CFMOTO 650NK: Povedený čínský naháč za příznivou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.