Přeposlat Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

17.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Monster 821 je perfektní naháč tradiční italské školy, který je poctou prvnímu modelu M900. Oproti němu je podstatně klidnější, praktičtější a sice možná nemá ten původní, nekompromisní charakter, ale zase je použitelný prakticky v jakémkoliv prostředí.

Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

Motor
O pohon naháče Monster 821 od Ducati se stará kapalinou chlazený dvouválec s válci uspořádanými do L, který disponuje čtyřventilovým rozvodem Desmodromic a kompresním poměrem 12.8:1. Motor dále disponuje elektronickým vstřikováním paliva a jeho zdvihový objem čítá 821cc. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí velmi hezkých 80 kW (109 koní) při 9250 ot/min a maximum točivého momentu čítající 86 Nm je k dispozici při 7750 ot/min. Tato mašina vznikla jako pocta prvnímu modelu Monster, který stál u zrodu celé, této dnes nesmírně populární modelové řady, ale chová se samozřejmě úplně jinak. První Monster M900 byla hodně divoká, možná až vzpurná mašina, která nedala nic zadarmo a člověk se na ní musel opravdu hodně snažit, přičemž každou chybu toto ,,monstrumʺ nemilosrdně trestalo. Varianta s označením 821 je podstatně klidnější, má jemnější charakter a nepůsobí tak, jako kdyby vás chtěla při každé příležitosti zabít. Ona pověstná italská duše tam je, to bezesporu, ale je to zkrátka stroj více poplatný dnešní době a to je samozřejmě dobře. Motor má síly na rozdávání a umí ji dát najevo, ale má čitelný, plynulý chod a poměrně slušně funguje i v nižších otáčkách, takže jízda po městě není nijak zásadně nepříjemná. Je vlastně docela příjemná a to platí jak pro okresky, tak pro dálnice a Monster 821 je tedy takový univerzál vhodný do každého prostředí. Motor začne výrazněji zatahovat po překročení nějakých 4500 ot/min a nad hranicí 6000 ot/min už za to umí vzít opravdu pořádně. Můžete se tedy jen tak cárat v nižších otáčkách nebo divočit ve vysokých, motor nebude ani v nejmenším protestovat a navíc je i docela úsporný. Při normální jízdě si bere zhruba 5.5 litru na 100 km a když budete jezdit pilu, tak okolo sedmi, což také není špatné.

Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

Jízda a ovladatelnost
Hlavní zbraní Monsteru 821 je jeho nízká suchá hmotnost čítající 180.5 kg, což znamená naprosto výbornou agilitu a okamžité reakce na pokyny ke změnám směru jízdy. Řízení je opravdu velmi rychlé, mašina reaguje bezprostředně a na klikatých okreskách se cítí jako ryba ve vodě, přičemž se dá předpokládat, že v tomto prostředí se bude pohybovat nejčastěji. Problémy nejsou ale ani ve městě, díky nízké hmotnosti je ovladatelnost příjemná i v nízkých rychlostech a podvozek si s typickými městskými nástrahami umí poradit dobře. Stabilita je bez připomínek a řízení je, kromě agility, také velmi komunikativní a budete tak dobře vědět, co se pod předním kolem děje. Pozice za řidítky je příjemná, je vcelku neutrální a ergonomie je tedy víceméně v pořádku. Ochrana před větrem je přesně taková, jakou lze od naháče čekat, takže nic moc a jediným prvkem, který proud vzduchu při jízdě trochu usměrňuje, je kaplička s palubní deskou. Na nějaké dlouhé přesuny v rychlostech okolo 160 km/h to sice není (Monster 821 zvládne i víc, klidně přes 200 km/h), ale dálniční maximum a řekněme i rychlosti do nějakých 150 km/h jsou v pohodě a dá se to zvládnout. Podvozek je postavený na přední USD vidlici s průměrem trubek 43 mm a vzadu se pak nachází kyvná vidlice a stavitelná pružící jednotka. Míra komfortu je velmi slušná a podvozek si obstojně poradí i s typickými českými okreskami. Brzdná soustava složená ze dvou 320 mm kotoučů vpředu a 245 mm kotouče vzadu je výkonná dostatečně, a zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo Monobloc M4.32, vzadu najdeme dvoupístkový třmen.

Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

Výbava
I když není Monster 821 nějakou žhavou novinkou, výbava je velmi na úrovni a zahrnuje třeba brzdný systém ABS, kontrolu trakce stavitelnou v osmi stupních, tři jízdní režimy (Sport, Touring a Urban), LED světla, moderní palubní desku či USB port. Palubní deska je vlastně jeden velký displej, který zobrazuje jak otáčky, tak rychlost, aktuálně zařazený rychlostní stupeň, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, čas, spotřebu či kompletní nastavení elektroniky. Grafika je příjemná a zároveň jednoduchá, takže všechno je hezky přehledné a čitelnost údajů je příkladná i na přímém světle. Rozměrově je tato mašina vhodná spíše pro řidiče menšího vzrůstu a třeba sedlo není úplně ideálně prostorné, nicméně je výškově stavitelné a to velmi chválíme. Je možné mít ho umístěno ve výšce 785 nebo 810 mm a právě menší jedinci určitě ocení spodní hranici, díky které při zastavení pohodlně dosáhnou na zem. Rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1480 mm a nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva, což znamená poměrně obstojný dojezd na jedno natankování, který se může s trochou snahy přiblížit hranici 300 km. Krásná litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

Kvalita a spolehlivost
O vysoké úrovni dílenského zpracování strojů Ducati není třeba vůbec nijak pochybovat a platí to i pro Monster 821. Použité materiály jsou kvalitní, komponenty také a slícování všeho je příkladné, takže nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních silnicích. Pocitově působí tato kompaktní mašina velmi poctivým, fortelným dojmem a je vidět, že je to zkrátka prémiovka. Spolehlivost by měla být naprosto bezproblémová, motor je prověřený a použitá technika také, takže při alespoň standardní údržbě by mělo být v tomto ohledu všechno v pořádku. Chválíme také povedený design, u kterého na první pohled bezpečně poznáte, jakou že značku máte před sebou a DNA původního modelu Monster je zde velmi dobře patrné. Co se týče ceny, tak na našem trhu se Monster 821 prodává za 295 000 Kč s DPH, což sice není málo, ale v rámci řady Monster je to druhý nejlevnější stroj.

Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem

Verdikt
Ducati Monster 821 je perfektní naháč tradiční italské školy, který je poctou prvnímu modelu M900. Oproti němu je podstatně klidnější, praktičtější a sice možná nemá ten původní, nekompromisní charakter, ale zase je použitelný prakticky v jakémkoliv prostředí. Je to taková holka pro všechno a bez odmlouvání umí jak pomalé korzování ve městě, tak ostrou jízdu na okreskách a poradí si i na dálnicích. Motor je v nižších otáčkách poměrně klidný a ani ve středních to není žádný divoch, ale v těch vyšších už hezky ožije a nabídne opravdu hutný zátah doplněný o výrazný zvukový projev. Podvozek nabídne dostatek komfortu, stabilitu za všech okolností a dobrá je i výbava plná značkových komponent a moderní elektroniky. Cena je sice vyšší, ale víceméně odpovídá postavení Ducati na trhu motocyklů.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Monster 821: Monstrum se zklidněným charakterem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.