Přeposlat Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

03.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Ninja ZX-10R SE je superbike, který je doslova prošpikovaný moderními technologiemi, elektronikou a který platí za jeden z nejschopnějších strojů v okruhovém prostředí. V něm se cítí opravdu jako doma, umí zde rozdávat radost plnými hrstmi a létat v až extrémních rychlostech ze zatáčky do zatáčky.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

Motor
Hlavní zbraní japonského superbiku Kawasaki Ninja ZX-10R SE je motor, který má v této třídě velkou tradici. Na mysli máme pochopitelně řadový, litrový čtyřválec (jeho přesný objem je 998cc), který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem, takže má celkově 16 ventilů. Výkony jsou klasicky ,,superbikovéʺ, takže motor dává lehce přes 200 koní a konkrétně na zadní kolo míří 149.3 kW (203 koní) při 13500 ot/min, přičemž točivý moment dosahuje hodnoty 114.9 Nm při 11200 ot/min. To ale není všechno, při použití náporového sání (RAM air) se výkon vyšplhá až na 156.8 kW, tedy 213 koní při 13500 ot/min. Z výše zmíněných čísel je jasně patrné, že motor má vysokootáčkový charakter a tak tomu skutečně je, v nižších otáčkách je až překvapivě krotký, klidný a neprotestuje ani při pomalejším courání se městem. Není to samozřejmě mašina do města, ale je dobré vědět, že ho zvládá a že plyn se dobře dávkuje i v nízkých rychlostech. Po překročení nějakých 5000 ot/min se začne tento japonský divoch projevovat a ukazovat, co všechno v něm dřímá a v poslední třetině otáčkoměru to už rozpálí naplno. Po překročení 7000 ot/min v něm bouchnou saze, pořádně se nadechne a za hranicí deseti tisíc otáček jede jako naprostý šílenec. Červené pole začíná na hranici 14 tisíc otáček a vězte, že Ninja se do něj dostává rychlostí blesku. Převodovka je klasicky šestirychlostní a tato mašina je vybavena oboustranným rychlořazením, takže to tam můžete sázet jako o život.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

Jízda a ovladatelnost
Ninja ZX-10R není zrovna kompromisní mašina, je to ultimátní stroj určený výhradně a v první řadě na okruh, kde se cítí jako ryba ve vodě. Není to nějak extrémně těžký motocykl a ručička vah se zastavila na hodnotě 206 kg (pohotovostní hmotnost), nicméně na pohodlnou jízdu ve městě můžete zapomenout. Motor, jak jsme se již zmínili, s tím problém nemá, ale jízdní pozice je prostě a jednoduše 100% superbiková, takže se sedí hodně vpředu a stupačky jsou posunuté opravdu až vzadu, přičemž ani úzká a zalomená řidítka nejsou do tohoto prostředí ideální. Ani k delším výletům není Ninja ideálním partnerem a dá se očekávat, že na čundr s touto mašinou nikdo jezdit nebude. Rychlé okresky s kvalitním povrchem jsou už mnohem lepším prostředím a ideální je samozřejmě okruh, kde bude tento motocykl pravděpodobně trávit většinu času. Řízení je ostré, takřka dokonale přesné a velmi komunikativní, takže budete vždy vědět, co se na silnici děje a přilnavost v zatáčkách je pak opravdu dechberoucí. Výjezdy ze zatáček jsou drtivě rychlé, Ninja poslouchá absolutně na slovo a to, s jakou samozřejmostí a suverenitou si ve vysokých rychlostech počíná, je neuvěřitelné. Vysoké rychlosti jsou jí zkrátka vlastní, přičemž kromě perfektně fungujícího, plně stavitelného elektronického podvozku musíme pochválit i brzdy. Ty mají síly na rozdávání, ta se navíc velmi dobře dávkuje a jejich projev je velmi čitelný.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

Výbava
Před sebou máme moderní superbike s cenovkou přesahující půl milionu korun, takže výbava je dle očekávání na výši a je plná všemožné elektroniky. Kontrola trakce, ABS, jízdní režimy, technologie KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System), systém řízeného rozjedu či rychlořazení nahoru i dolů, to všechno tu je a jako bonus je verze SE vybavena semi-aktivním elektronickým podvozkem, který byl vyvinut ve spolupráci se společností Showa. Tento systém pojmenovaný KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) se adaptuje na prostředí i styl jízdy a automaticky upravuje nastavení, přičemž reakční čas tohoto systému čítá pouhou 1ms. Z další výbavy bychom měli zmínit výfukovou soustavu s titanovými svody nebo krásná, kovaná kola od firmy Marchesini. Palubní deska je nesmírně jednoduchá a jejím dominantním prvkem je otáčkoměr v horní části, pod kterým se nachází displej zobrazující všechny možné informace. Umí zobrazovat rychlost, aktuálně zařazený převodový stupeň, teplotu oleje, čas, ujeté kilometry a pochopitelně i kompletní nastavení veškeré elektroniky. Úplně vpravo, vedle otáčkoměru, je pak umístěný samostatný segment s ukazatelem stavu paliva v nádrži. Palubní deska sice nepůsobí tak moderně, jako u některé konkurence a je vyvedena spíše v tradičním duchu, ale hlavně otáčkoměr je opravdu výborně a za všech okolností čitelný, což si zaslouží pochvalu. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2085 x 1145 x 740 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1440 mm a sedlo je umístěno ve výšce 835 mm. Kola mají průměr 17 palců a výrobce na ně obul pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je parádní, všude jsou samé kvalitní materiály a značkové komponenty, přičemž chválíme i kvalitní lak a precizní slícování. Motorka působí velmi fortelně, kvalitně a víceméně odpovídá tomu, kolik stojí. V této třídě se nic než dokonalé zpracování nepřipouští a v Kawasaki to samozřejmě moc dobře vědí. Co se týče designu, tak ZX-10R pořád patří mezi nejhezčí a nejstylovější superbiky ve své třídě, její vzhled je velmi dobře vyvážený a nic na něm není samoúčelné. Aktuálně je tato mašina na našem trhu dostupná v jedné barevné kombinaci, která obsahuje černou, šedou, stříbrnou a zelenou, a pokud o ni máte zájem, připravte si minimálně 579 900 Kč s DPH.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem

Verdikt
Kawasaki Ninja ZX-10R SE je superbike, který je doslova prošpikovaný moderními technologiemi, elektronikou a který platí za jeden z nejschopnějších strojů v okruhovém prostředí. V něm se cítí opravdu jako doma, umí zde rozdávat radost plnými hrstmi a létat v až extrémních rychlostech ze zatáčky do zatáčky. Motor je v nižších otáčkách sice takový klidnější, ale už v těch středních o sobě začne dávat pořádně vědět a v nejvyšších se pak naprosto urve ze řetězu. Podvozek je u verze SE částečně aktivní, což funguje na jedničku a tato specifikace je vybavena také povedeným rychlořazením, tedy prvkem, který je na okruhu k nezaplacení. Výbava je plná různých elektronických asistentů a pomocníků, kteří zde ale dávají smysl a pomůžou s dosažením ještě lepšího času na okruhu. Zpracování je bez výhrad a cena vysoká, ale ve třídě superbiků s elektronickým podvozkem vlastně až tak vysoká není a třeba Yamaha R1M je ještě podstatně dražší.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja ZX-10R SE: Japonský samuraj s elektronickým podvozkem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.