Přeposlat Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

01.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Suzuki SV650 je i po letech výborný naháč, který má určitě co říct a tento model potěší jak zkušené, tak začínající řidiče. Není to možná nejmodernější model ve své třídě, ale to je jeho hlavní výhoda a je to právě jeho přímočarost, jednoduchost a nekomplikovanost, co z něj dělá tak dobrý motocykl.

Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

Motor
Hlavní hybnou silou nenápadného, ale povedeného naháče SV650 od Suzuki je vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 645cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Válce tohoto motoru jsou tedy sevřeny pod úhlem 90 stupňů, což mu dává jeho nezaměnitelný charakter a potěšila nás i velmi nízká míra vibrací. Ty zde samozřejmě nějaké jsou, ale jsou jen malé a víceméně pouze podtrhují charakter tohoto příjemného motoru. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 56 kW (76 koní) při 8500 ot/min a točivý moment o hodnotě 64 Nm, který je dostupný při 8100 ot/min. Výkony jsou to tak akorát na to, aby byla tato mašina hezky svižná a zároveň aby svým výkonem nestrašila ani méně zkušené jezdce. Není to žádná překoňovaná bestie, která se vás pokusí zabít při každém necitlivém přidání plynu, to ani omylem a tady je víceméně všechen výkon hezky využitelný. Motor funguje obstojně i v nižších otáčkách, v těch středních se už začne projevovat výrazněji a to nejlepší předvádí v poslední třetině otáčkoměru, kdy začne opravdu hezky výrazně tahat. U motoru velmi potěší lehkost, s jakou jde do otáček a povedený je i zvukový projev, ačkoliv už jsme slyšeli i výraznější dvouválce. Spotřeba se bude většinou pohybovat okolo 5 litrů na 100 km, ale když budete jezdit klidněji, není problém dostat se klidně i na 4.5 litru. Převodovka je šestirychlostní, a jak bývá u Suzuki zvykem, je naprosto strojově přesná a pracuje se s ní náramně dobře.

Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

Jízda a ovladatelnost
Tahle mašina zaujme po několika prvních kilometrech svou poměrně nízkou pohotovostní hmotností čítající 197 kg, díky čemuž je ovladatelnost víceméně bezproblémová i v nižších rychlostech. Ve městě se tedy SV650 cítí jako ryba ve vodě a proplétat se hustým městským provozem umí tento příjemný naháč opravdu suverénně. Podobně dobře se cítí ale i na okreskách, kde vynikne hravost v zatáčkách a ochota, s jakou se nechá překlápět ze zatáčky do zatáčky. Není to samozřejmě ryzí sportovní stroj, ale stabilita je i v náklonu velmi dobrá a jízda je víceméně za všech okolností čitelná. Podvozek je sice pouze základní, třeba přední odpružení nenabízí vůbec žádné možnosti nastavení a klasická, teleskopická vidlice s vinutou pružinou a olejovým tlumičem nefunguje úplně dokonale, ale v rámci třídy a ceny se nad tím dá přivřít oko. Vzadu se pak nachází kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou a zde už je možné upravit předpětí pružiny, nicméně celkově je charakter podvozku spíše měkčí. Míra komfortu je slušná a podvozek má problémy pouze s opravdu výraznými nerovnostmi. Ergonomie je víceméně v pořádku a řidítka jsou sice užší než je zvykem, ale jde si na to zvyknout. Sedlo je pohodlné a je umístěno docela nízko, takže na zem pohodlně dosáhnou i řidiči menšího vzrůstu. Co se týče brzd, tak ty fungují velmi dobře, je na ně spolehnutí a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy. Jejich nástup není nijak brutálně ostrý, ale to ničemu nevadí a daleko důležitější je to, že mají dostatek síly.

Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

Výbava
Před sebou máme jednoho z nejlevnějších a nejdostupnějších naháčů střední třídy a tomu odpovídá také jeho výbava. Je spíše skromná, ale nic zásadního neschází a z modernějších prvků dostanete vlastně pouze brzdný systém ABS a technologii Low RPM Assist, která pomůže při rozjíždění. Na věci typu kontroly trakce, nějakých palivových map a podobných věcí se tu nehraje a po pravdě, ani nejsou moc potřeba a jen by zbytečně zvyšovaly cenu. Ano, Suzuki SV650 možná nepůsobí tak moderním dojmem jako přímá konkurence, ale to až tak moc nevadí, a i když třeba přední halogenový světlomet není tak ,,coolʻʺ, jako LED světlo, funguje bez výhrad a klasické, kulaté světlo má pořád něco do sebe a takový správný retro nádech. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem je umístěný podlouhlý, monochromatický displej s velmi jednoduchou grafikou a dobrou čitelností za všech okolností. Tento displej poskytuje hromadu informací a umí zobrazit třeba aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, teplotu, čas, stav paliva v nádrži, spotřebu, dojezd na aktuální palivo a celkový i aktuální nájezd. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2140 x 1090 x 760 pixelů, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1445 mm a sedlo je uloženo ve výšce 785 mm. Nádrž zvládne pojmout 13.8 litru paliva a dojezd na jedno natankování je tedy bez výhrad, s trochou snahy se lze dostat i na hranici 300 km.

Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, a i když určitě není dokonalé, vzhledem k nižší ceně mu vlastně není moc co vytýkat. Slícování je japonsky příkladné, vrstva laku dostatečné silná a z nitra motocyklu se ani na méně kvalitních silnicích nic neozývá. Spolehlivost by měla být naprosto bez problémů, SV650 je velmi jednoduchý stroj prostý komplikovanější techniky, což znamená, že zde není moc věcí, které by se mohly pokazit a při alespoň standardní údržbě by mělo všechno držet na jedničku. Design je vyvedený v retro stylu, což samozřejmě nemusí každému vyhovovat, ale takový ten klasický naháč tradičních tvarů je zkrátka vždy vítaný. Na našem trhu stojí SV650 od 164 9000 Kč s DPH, což je velmi příjemná částka a poměr cena / výkon je tedy u tohoto modelu perfektní.

Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem

Verdikt
Suzuki SV650 je i po letech výborný naháč, který má určitě co říct a tento model potěší jak zkušené, tak začínající řidiče. Není to možná nejmodernější model ve své třídě, ale to je jeho hlavní výhoda a je to právě jeho přímočarost, jednoduchost a nekomplikovanost, co z něj dělá tak dobrý motocykl. Působí tak nějak analogovým dojmem, což je v dnešním, předigitalizovaném světě určitě výhodou. Motor má výkonu dostatek a k tomu nabídne povedený charakter, příjemný zvukový projev a úsporný provoz. Podvozek je sice základní a spíše měkčí, ale v rámci kategorie odvádí svou práci dobře a to ostatně platí i pro brzdy a výbavu. Ta je hodně spartánská, ale nic zásadního neschází a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí. Cena je příjemná a vzhled také, takže jestli hledáte nenáročného a jednoduchého naháče, zde jste na správné adrese.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki SV650 ABS: Klasik každým coulem


počet příspěvků: 1

František Racek

01.01.2020 v 16:32

Kompletní rozměry této mašiny jsou 2140 x 1090 x 760 pixelů?!

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.