Přeposlat Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

30.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CMX500 Rebel je opravdu povedený retro cruiser, který si vůbec na nic nehraje a jeho hlavní předností je dokonalá všestrannost. Tento stroj se cítí jako doma jak v hustém, městském provozu, tak na klikaté okresce a naprosto bez problémů zvládne i delší vyjížďky. Je to zkrátka takový všeuměl, který má navíc výrazný charakter a je víceméně prostý jakýchkoliv výraznějších nedostatků.

Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

Motor
O pohon retro cruiseru CMX500 Rebel od Hondy se stará řadový, kapalinou chlazený dvouválec s o zdvihovém objemu 471cc, který disponuje DOHC rozvodem. Má tedy čtyři ventily na válec a zmínit bychom měli také elektronické vstřikování paliva. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 33.5 kW (46 koní) při 8500 ot/min a točivý moment o hodnotě 44.6 Nm, který je k dispozici při 6000 ot/min. Výše zmíněný výkon znamená to, že tento stroj můžou legálně sedlat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2, i když vyloženě stroj pro omladinu to asi není. Mladé pušky většinou touží po něčem jiném než je retro cruiser takto nekonfliktního stylu. Motor funguje výborně už od nižších otáček a průběhem výkonu je orientovaný spíše na nižší a střední otáčky, což odpovídá celkovému charakteru motocyklu. Už v nízkých otáčkách reaguje na přidání plynu poměrně ochotně, příjemně zrychluje a nejlépe se cítí ve středních otáčkách, kdy nabídne poměrně přesvědčivou sílu a hutný zátah. A také dunivý, hezky výrazný a hlasitý zvukový projev, díky kterému budou o vašem příjezdu vědět i o několik ulic dál. Míra vibrací je velmi nízká a plyn reaguje plynule, díky čemuž je všechno skvěle čitelné a nezáludné. Spotřeba se pohybuje okolo 4 litrů paliva na 100 km a při klidnější jízdě se budete bez problémů pohybovat i pod touto hranicí. Převodovka je klasicky šestirychlostní, je přesná a spojka lehká, takže používání je velmi příjemné.

Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

Jízda a spolehlivost
Tento cruiser patří s hmotností 190 kg spíše mezi lehčí zástupce své kategorie, a díky tomu se velmi příjemně ovládá i v nižších rychlostech. V hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě, ochotně a s naprostou samozřejmostí se proplétá mezi automobily, takže s Rebelem 500 projedete prakticky všude a je to opravdu ideální mašina pro každodenní používání ve městě. To ale neznamená, že by jí to na okreskách nešlo, to ani omylem a i v tomto prostředí se Rebel 500 cítí velmi sebejistě. I když to možná po prvním pohledu na balonové pneumatiky nevypadá, tento stroj se v zatáčkách umí chovat až s překvapivou jistotou, nechá se velmi ochotně sklopit a i v hlubším náklonu nabídne dobrou jistotu. Jízdní projev je celkově velmi dobře čitelný, naprosto nezáludný a i díky přesnému řízení budete vždy dokonale vědět, co že se to vlastně na silnici děje a co můžete očekávat. Pozice za řidítky je dokonale přirozená, velmi příjemná a nebudete se tak cítit rozlámaní nebo unavení ani po absolvování delší vyjížďky. Rebel 500 patří mezi ty mašiny, na které, i když si sednete poprvé, tak se budete cítit jako doma. Míra komfortu je výtečná a samotný podvozek se skládá ze 41 mm teleskopické vidlice vpředu a vzadu se pak nachází dva tlumiče Showa s možností nastavení předpětí ve dvou stupních. Brzdy fungují bez víceméně bez výhrad a to, že nemají nějak extrémně ostrý nástup, se k celkovému, spíše klidnějšímu charakteru tohoto stroje, skvěle hodí.

Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

Výbava
Výbava je přesně taková, jaká by měla u retro cruiseru být, takže není přehnaně moderní a dostanete vlastně jenom to nezbytně nutné. Z elektroniky je tento stroj osazený jen poměrně dobře naladěným ABS systémem a to je všechno, ale nic jiného ani nebude třeba. Přední světlomet je klasicky kruhový a díky použití hliníku vypadá opravdu dobře, přičemž pochvalu si zaslouží také umístění spínací skříňky na levou stranu, pod nádrž. To odkazuje na starší motocykly a navíc to vypadá velmi dobře. Jen té kompletně digitální palubní desky je trochu škoda, a i když je co do funkčnosti a použitelnosti povedená, klasický, analogový budík by se ke stylu tohoto cruiseru hodil určitě lépe. Před řidičem umístěný displej má průměr 100 mm, takže je celkem malý a moc informací zobrazit neumí, ale zase je všechno velmi dobře čitelné, a to i na ostřejším světle. Displej zobrazuje aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, čas, aktuální i celkový nájezd a to je vše, nic víc z něj nedostanete. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2188 x 1094 x 820 mm, rozvor kol čítá 1488 mm a nádrž zvládne pojmout 11.2 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi slušný a s klidnou rukou se dá dostat na dostřel 300 km. Pohodlné, dostatečně rozměrné sedlo se pak nachází ve výšce 690 mm, takže s pohodlným dosažením na zem nebudou mít problémy ani řidiči menšího vzrůstu. Stylová litá kola mají průměr 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování se nese v duchu těch nejlepších tradic Hondy, takže je opravdu velmi dobré, nehledě na příjemně nastavenou cenu. Použité komponenty jsou kvalitní, materiály také a slícování všech prvků je bez výhrad, takže v tomto ohledu si opravdu není na co stěžovat. Problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, protože třeba motor Honda používá již nějaký ten pátek, má ho odladěný na jedničku a nachází se ve spoustě dalších motocyklů. Pokud vyloženě něco nezanedbáte, Rebel vám bude sloužit dobře, dlouho a bez jakýchkoliv neduhů. A dáte za něj jen 159 900 Kč s DPH, což je vzhledem k jeho kvalitám a všestrannosti výborná nabídka, která patří ve světě cruiserů k těm nejlepším.

Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18

Verdikt
Honda CMX500 Rebel je opravdu povedený retro cruiser, který si vůbec na nic nehraje a jeho hlavní předností je dokonalá všestrannost. Tento stroj se cítí jako doma jak v hustém, městském provozu, tak na klikaté okresce a naprosto bez problémů zvládne i delší vyjížďky. Je to zkrátka takový všeuměl, který má navíc výrazný charakter a je víceméně prostý jakýchkoliv výraznějších nedostatků. Motor má příjemný charakter, hezký zátah ve středních otáčkách, výrazný zvukový projev a je úsporný. Jízdní vlastnosti jsou výborně čitelné, nezáludné a podvozek nabídne jak spoustu komfortu, tak příkladnou stabilitu. Výbava odpovídá zaměření a jediné, co bychom tomuto stroji vytkli, je digitální palubní deska, která se k jeho vytříbenému retro stylingu moc nehodí a určitě bychom více uvítali nějaký povedený analog.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CMX500: Rebelem klidně už od 18


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.