Přeposlat Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

27.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Scrambler Sixty2 je více než důstojným vstupem do této modelové řady a jedná se o nejdostupnější stroj s logem tohoto slavného výrobce. To ale neznamená, že je to levný motocykl, to určitě není a v porovnání s konkurencí je spíše dražší, ale na druhou stranu, vyšší cena jde vidět. Dílenské zpracování je opravdu výborné, materiály kvalitní a konstrukce působí poctivě a bytelně.

Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

Motor
Srdcem stylového scrambleru Sixty2 od Ducati, což je aktuálně nejlevnější stroj z produkce této slavné italské firmy, je vzduchem chlazený dvouválec s válci uspořádanými do L a ventilovým rozvodem Desmodromic. Zdvihový objem tohoto motoru je 399cc, má kompresní poměr 10,7:1 a disponuje elektronickým vstřikováním paliva s 50 mm vstřikovací jednotkou. Nejvyšší výkon se zastavil na hodnotě 30 kW (40 koní) při 8750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 34.6 Nm při 8000 ot/min. Výkon na první pohled sice moc nezaujme, ale to, s jakou lehkostí motor letí do otáček a jak nadšeně reaguje (hlavně v druhé polovině otáčkoměru) na přidání plynu, už ano. Pro svižnou jízdu je nutné držet motor ve vyšších otáčkách, ale s tím se tak nějak počítá a na tom, že má tento dvouválec spíše skromnější výkon, je nejlepší to, že ho můžete pořád držet pod krkem. Jeho výkon je využitelný do posledního koně i Nm, přičemž kromě ochoty jít do otáček chválíme i vcelku klidný projev jen s minimálními vibracemi. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 150 km/h, ale ideální cestovní rychlost leží na hranici 100 km/h, kdy se motor cítí nejlépe a má ještě nějakou tu rezervu. Spotřeba se dá pohodlně udržet na hranici 5 litrů paliva na 100 km a převodovka je klasicky šestirychlostní, přičemž je s motorem velmi dobře sladěná a pracuje se s ní na výbornou.

Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jdou ruku v ruce s velmi příjemnou suchou hmotností, která se zastavila na 167 kilogramech. To znamená vskutku snadnou ovladatelnost i při nižších rychlostech a třeba městské projížďky v hustém provozu zvládá Sixty2 na jedničku. Umí se velmi obratně proplétat mezi auty, ochotně reaguje na každý pokyn ke změně směru jízdy a v tomto prostředí je to velmi příjemný společník. To ostatně platí i pro klikaté okresky a také zde vynikne nízká hmotnost a svižné reakce. Motorka se nechá velmi ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky, je stabilní a její jízdní projev je celkově čitelný a nezáludný. Na klikatých okreskách ji můžete hnát, co to dá a to je právě na tomto stroji to nejzábavnější, snažit se vyždímat z motoru a podvozku to nejlepší. Pozice za řidítky je příjemná, přirozená a pochválit musíme i komunikativní řízení, takže s ergonomií nejsou celkově vůbec žádné problémy. Podvozek je nejenom hravý, je i komfortní a drtivou většinu běžných nerovností zvládne odfiltrovat poměrně suverénně. Nerozhodí ho ani typický městský povrch, tedy kočičí hlavy a na naše, ne zrovna dvakrát kvalitní silnice, je Sixty2 ideálním povozem. Samotný podvozek je postavený na konvenční vidlici Showa s průměrem trubek 41 mm vpředu a vzadu se nachází stavitelný tlumič Kayaba. Brzdy jsou dimenzované dostatečně a 320 mm přední kotouč s dvoupístkovým třmenem nemá, ve spolupráci se zadním, 245 mm kotoučem a jednopístkovým třmenem, se zastavením tohoto stroje vůbec žádné problémy.

Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

Výbava
Jedná se o základní model řady Ducati Scrambler, takže je nejlevnější, nejméně výkonný a má nejslabší výbavu. Z modernější elektroniky dostanete vlastně pouze ABS systém, ale to vůbec ničemu nevadí, protože kontrola trakce nebo nějaké jízdní režimy tu opravdu nejsou potřeba. Daleko vítanějšími prvky výbavy jsou třeba kompletní LED osvětlení, kovová nádrž nebo jednoduchá, ale povedená palubní deska, která je zastoupena kruhovým, monochromatickým displejem. Ten zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, čas, ujeté kilometry a umí ukázat také servis, přičemž ovládání probíhá pomocí ovladačů na levé rukojeti řidítek. Grafika palubní desky je velmi jednoduchá, přímočará a díky tomu je vše bez problémů čitelné za všech okolností, i na ostřejším světle. Budík sice není uprostřed a je umístěný bokem, na pravé straně, ale to nemá na funkčnost žádný vliv a vypadá to docela ,,coolʺ. Rozvor kol tohoto stroje čítá 1460 mm, zdvihy jsou 150 mm vpředu i vzadu a pohodlné sedlo se nachází ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je docela slušný a dá se bez obtíží dostat nad hranici 250 km. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli MT 60 RS o rozměrech 160/60 vzadu a 110/80 vpředu.

Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je u motocyklů od Ducati příkladné a model Sixty2, ačkoliv je to nejlevnější model značky, není výjimkou. Vše perfektně lícuje, použité materiály i komponenty jsou kvalitní a pocitově působí Sixty2 jako opravdu poctivě sestavený stroj, kde se na ničem nešetřilo. Úroveň dílenského zpracování se dá naprosto bez obav srovnat i s podstatně dražšími stroji této řady a chválíme také povedený design vyvedený v retro stylu. Ducati se u tohoto modelu povedlo velmi dobře zkombinovat retro s modernou a výsledkem je opravdu líbivý stroj, za kterým se každý ohlédne. Co se týče ceny, tak tento kousek se na našem trhu prodává za 199 000 Kč s DPH a jak jsme se již několikrát zmínili, jedná se o nejlevnější stroj značky Ducati. V porovnání s konkurencí je cena sice spíše vyšší, ale za své peníze zde dostanete neoddiskutovatelnou kvalitu.

Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler

Verdikt
Ducati Scrambler Sixty2 je více než důstojným vstupem do této modelové řady a jedná se o nejdostupnější stroj s logem tohoto slavného výrobce. To ale neznamená, že je to levný motocykl, to určitě není a v porovnání s konkurencí je spíše dražší, ale na druhou stranu, vyšší cena jde vidět. Dílenské zpracování je opravdu výborné, materiály kvalitní a konstrukce působí poctivě a bytelně. Motor je hodně točivý a pro svižnou jízdu je nutné držet ho ve vyšších otáčkách, ale to mu naštěstí vůbec nevadí a v horní polovině otáčkoměru se cítí jako ryba ve vodě. Podvozek je komfortní a jistý zároveň, výbava spíše spartánská, ale to ničemu nevadí a spolehlivost by měla být příkladná. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Scrambler Sixty2: Skvělý vstup do řady Scrambler


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.