BMW


Přeposlat BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

23.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Model R 1250 RS to jako nástupce populárního stroje R 1200 RS neměl vůbec jednoduché, ale všechno se povedlo a nová verze je prakticky v každém směru lepší. Je to jeden z nejkomplexnějších motocyklů současnosti, přičemž jeho univerzálnost a bezproblémové použití za všech situací je opravdu ukázkové.

BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

Motor
Zadní kolo mašiny BMW R 1250 RS pohání nový dvouválcový motor typu boxer, který je chlazený vzduchem / kapalinou a disponuje variabilním systémem časování s označením ShiftCam. Zdvihový objem této jednotky je 1254cc, jeho kompresní poměr čítá 12.5:1 a vstřikování paliva je pochopitelně elektronické. Je to pochopitelně velmi moderní motor, plní aktuální emisní normu Euro 4 a oproti předchozí verzi 1200 nabídne více výkonu i větší sílu za všech okolností. Výkonnostně je na tom R 1250 RS stejně, jako jeho nejbližší sourozenci v podobě modelů GS a RT, takže nabídne rovných 100 kW (136 koní) při 7750 ot/min. To je velmi hezké číslo, ale tento motor je zajímavý hlavně svým točivým momentem, který čítá ohromných 143 Nm při 6250 ot/min, což je mezi produkčními motocykly jedna z nejvyšších hodnot. Tolik nemá ani KTM Super Duke GT nebo přeplňovaná Kawasaki H2 SX a na projevu tohoto motoru to jde poznat. Tak hutný, až brutální zátah jen tak někdo nenabídne a je víceméně úplně jedno, v jakých otáčkách se nacházíte, tenhle boxer má prostě neuvěřitelnou sílu a pokaždé vyrazí vpřed s nebývalou razancí. Nějaká prodleva v podobě čekaní na plyn absolutně nehrozí a jakmile otočíte heftem, okamžitě se začnou dít věci, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Zvukový projev je docela pohodový, klidný a určitě nedává na první poslech najevo, že máte pod nohama takovou nezměrnou sílu. Klidná síla, přesně tak by se dal tento boxer charakterizovat a jeho spotřeba samozřejmě odpovídá tomu, jak budete jezdit. Výrobce na svých stránkách uvádí 4.75 litru, ale tomu se úplně věřit nedá a spíše počítejte se spotřebou okolo 6 litrů. Ale ve výsledku je to jedno, u takto famózního motoru na spotřebu určitě nikdo hledět nebude.

BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

Jízda a ovladatelnost
BMW R 1250 RS je sportovně-cestovní mašina a přesně podle toho se i chová a projevuje. Zvládne vás odvézt přes celou zemi pohodlně a s nebývalým komfortem, stejně tak jako zvládne pořádnou divočinu na klikatých okreskách nebo někde v horských průsmycích. Není to samozřejmě ryzí superbike, je to poměrně těžký stroj vážící 243 kg a fyzika v tomto ohledu okecat nejde, ale ochota zatáčet mu upřít nelze a radost na klikatých okreskách umí rozdávat plnými hrstmi, což se samozřejmě počítá. Podvozek je za všech okolností perfektně čitelný, celá mašina je takřka dokonale stabilní a je víceméně jedno, jaké psí kusy budete vyvádět. Řízení je přesné a nabídne dobrou zpětnou vazbu, takže budete vždy vědět, co se na silnici děje a výtky nemáme ani k brzdám. Ty jsou opravdu hodně výkonné, disponují rychlým nástupem, nevadnou a zvládnou tuto nelehkou mašinu zastavit s až neskutečnou vervou. Zatímco na předním kole se nachází dva kotouče o průměru 320 mm doplněné o čtyřpístkové radiální třmeny, vzadu má své místo 276 mm kotouč a dvoupístkový plovoucí třmen. Podvozek může být za příplatek částečně elektronický (Dynamic ESA), což znamená, že umí automaticky upravovat charakteristiku odpružení podle stanovených podmínek a určitě doporučujeme si za tento prvek připlatit, protože je velmi povedený a celkovou ovladatelnost a jistotu za všech podmínek povyšuje ještě o úroveň výš. Ergonomie je výborná a jízdní pozice v sobě kombinuje něco málo ze sportovního a něco zase z cestovního světa, takže je řidič lehce předkloněný, ale zase ne moc a celkově je posed za řidítky velmi pohodlný.

BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

Výbava
Výbava je velmi dobrá a už v základu toho dostanete poměrně hodně, a to například plné LED světlomety, kontrolu trakce, ABS, dva jízdní režimy (Rain a Road), digitální palubní desku ve formě barevného TFT displeje či technologii HSC (Hill start control). Jak už je u BMW zvykem, za příplatek je možné výbavu opravdu hodně rozšířit a k dispozic jsou jak různé pakety zahrnující více prvků zároveň, tak jednotlivé prvky typu elektronického podvozku Dynamic ESA, tempomatu nebo třeba řadícího asistenta Pro. Je toho opravdu hodně, takže se stačí v konfigurátoru trochu zapomenout a hned máte před sebou mašinu za více než půl milionu korun. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je už v základu zcela digitální a před řidičem se nachází rozměrný, 6.5 palcový barevný displej zobrazující všechny více i méně nutné informace a palubní systém nabízí také propojení s chytrým telefonem, díky čemuž dostanete třeba navigaci. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2202 x 1255 x 925 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1530 mm a sedlo je ve standardu uloženo ve výšce 820 mm (k dispozici je ale i nízké sedlo ve výšce 760 mm či sportovní ve výšce 840 mm). Nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je obstojný a pochválit musíme i výkonný přední světlomet, díky čemuž bude cestování příjemné i v horších světelných podmínkách. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120 / 70 vpředu a 180 / 55 vzadu.

BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez připomínek, je opravdu na velmi vysoké úrovni a výrobce tento stroj postavil na samých kvalitních komponentech i materiálech. Slícování všech dílů je příkladné, takže žádných nechtěných zvuků z nitra stroje se nedočkáte ani při cestování po horších silnicích a žádné zásadní problémy by neměly být ani se spolehlivostí. Pokud nezanedbáte údržbu a servis, bude BMW R 1250 RS určitě sloužit dobře a dlouho, přičemž BMW nabízí za příplatek prodloužení standardní, tříleté záruky, na čtyři nebo dokonce pět let. Co se týče ceny, tak tento stroj na našem trhu začíná na částce 379 500 Kč s DPH, nicméně jak jsme se již zmínili, stačí nějaký ten paket a rozšíření výbavy a velmi rychle se dostanete podstatně výš.

BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál

Verdikt
Model R 1250 RS to jako nástupce populárního stroje R 1200 RS neměl vůbec jednoduché, ale všechno se povedlo a nová verze je prakticky v každém směru lepší. Je to jeden z nejkomplexnějších motocyklů současnosti, přičemž jeho univerzálnost a bezproblémové použití za všech situací je opravdu ukázkové. Je na něm dostatek místa, umí je klidně, komfortně, sportovně a bez jakýchkoliv problémů zvládne i pořádný trip napříč státy. Prakticky nic mu neschází a jeho největší chloubou je motor, který je naprosto fantastický a zde použitý boxer je zcela jistě jeden z nejlepších dvouválců dneška. Umí být klidný i divoký zároveň a nabídne opravdu opojný, mohutný zátah, který vás nepřestane udivovat ani po mnoha kilometrech v sedle. Je to zkrátka motor s velkým M.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R 1250 RS: Dokonalý univerzál


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.