Přeposlat Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

20.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V7 III Stone je opravdu skvělý stroj, který si na nic nehraje a je to (relativně) levný, ale pořád velmi charismatický a výborně fungující základ řady V7. Má příjemný, charakterní motor s výrazným zátahem už od středních otáček, pohodlný a zároveň jistý podvozek a v neposlední řadě se pyšní povedeným designem.

Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

Motor
Zadní kolo krásné retro mašiny Moto Guzzi V7 III Stone pohání pro tohoto výrobce naprosto klasický motor, tedy vzduchem chlazený dvouválec s válci sevřenými v úhlu 90 stupňů. Není to klasika jenom ve světě Moto Guzzi, je to klasika mezi motocykly obecně a tento čtyřtaktní dvouválec o zdvihovém objemu 744cc patří mezi nejcharakternějších jednotky vůbec. Nedisponuje nějak drtivými výkony, ono 38 kW (52 koní) při 6200 ot/min a točivý moment 60 Nm při 4900 ot/min v dnešní době na zadek nikoho neposadí, ale motor je to nesmírně charakterní a má charisma na rozdávání. Po nastartování si začne hezky pobublávat, tak jak se na správný, vzduchem chlazený V-Twin sluší a patří, lehce vibruje a dává o sobě tak nějak decentně, ale zároveň výrazně, vědět. Míra vibrací není nijak vysoká, určitě není obtěžující a je pouze taková, aby podtrhla charakter motoru, přičemž pochválit musíme také rychlou a hladkou odezvu na přidání plynu. Motor se docela ochotně sbírá už z těch nejnižších otáček a to nejlepší předvádí v otáčkách středních, kde se cítí jako ryba ve vodě a nabízí v nich jak hutný, příjemný zátah, tak výrazný zvukový projev. Nějakou výraznou výkonnostní špičku nečekejte a motor zatahuje spíše lineárně. Spotřeba se pohybuje okolo 4.5 – 5 litrů na 100 km, což určitě není špatné a pochvalu si určitě zaslouží i šestirychlostní převodovka, která je přesná, s motorem dobře sladěná a celkově se s ní pracuje opravdu dobře.

Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

Jízda a ovladatelnost
Moto Guzzi V7 III Stone je víceméně obyčejná, na nic si nehrající motorka s čitelným projevem a právě to je na ní to nejlepší. Nehraje si na žádný sportovní bike nebo něco podobného, je to prostě příjemný, snadno ovladatelný stroj, který funguje na jedničku za všech okolností a ani v nejmenším se nesnaží řidiče vyděsit. Spíše nižší výkon má velkou výhodu v tom, že se nemusíte bát za to pořádně vzít, takže motor a jeho výkon lze využít víceméně do poslední kapky a pro dynamičtější jízdu to budete muset dělat. K nějaké divočině ale celkový charakter této mašiny vůbec nesvádí, svádí spíše k pohodové jízdě ,,na kochačkuʺ a jen se tak potulovat po okreskách v nižších rychlostech, ideálně okolo povoleného maxima, a nechat motor bublat v nižších otáčkách, je vyloženě relaxační a velmi pohodová záležitost. Ergonomie je víceméně bez výhrad, posed za řidítky je příjemný, pohodlný a sedlo je dostatečně rozměrné, takže ani delší vyjížďky nebudou problém. Sedlo je umístěno poměrně nízko, takže na své si v případě V7 III Stone přijdou i řidiči menšího vzrůstu, kteří nebudou mít s dosažením země při zastavení žádné zásadnější problémy. Podvozek nabízí velmi dobrou stabilitu, ochotu v zatáčkách a zároveň i výtečnou úroveň komfortu, což je jeho nejlepší vlastnost. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak vězte, že vpředu se nachází hydraulická vidlice s průměrem trubek 40 mm a vzadu najdeme dva tlumiče s možností nastavení předpětí. Brzdná soustava složená z 320 mm kotouče s čtyřpístkovým třmenem vpředu a 260 mm kotouče s dvoupístkovým třmenem vzadu má výkon naprosto dostatečný a nemá se zastavením tohoto stroje žádné problémy.

Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

Jízda a ovladatelnost
Moto Guzzi V7 III Stone je základem řady V7 III a je v ní nejlevnějším strojem, nicméně výbava špatná určitě není a kombinuje v sobě modernu s tradičními prvky. Nějaká extra moderní elektronika v této třídě není nějak zvlášť nutná a nezbytně nutná není ani kontrola trakce MGCT, která je součástí výbavy. Kontrola trakce je stavitelná a to platí také pro brzdný systém ABS, ten má dvě úrovně nastavení a jde také zcela vypnout, což jde ostatně i kontrola trakce. Přední světlomet je vyvedený v tradičním, retro stylu a extrémně moderní není ani palubní deska. Na nějaký obrovský a barevný digitální přístrojová štít můžete rovnou zapomenout, ten by se k podání tohoto motocyklu ani trochu nehodil a palubní deska je postavena na poctivém, analogovém tachometru. Ten má velmi jednoduchý font, takže je všechno skvěle čitelné a v jeho spodní části se nachází maličký, ale na informace poměrně bohatý displej. Ten může zobrazit třeba aktuálně zařazený převodový stupeň, čas, teplotu, ujeté kilometry, aktuální nájezd, nastavení kontroly trakce a průměrnou i aktuální spotřebu. Bohužel schází ukazatel stavu paliva v nádrži, což je trochu škoda a jednotlivé údaje se přepínají pomocí ovladačů na řidítkách. Rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 770 mm, ale bohužel postrádá jakákoliv madla, takže spolujezdec to úplně jednoduché mít nebude. Rozvor kol tohoto stroje je 1435 mm, provozní hmotnost čítá 209 kg a nádrž zvládne pojmout 21 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je naprosto parádní a při klidné jízdě se dá ujet více než 450 km na nádrž. Přední kolo má průměr 18 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 100/90 a vzadu se nachází 17 palcové kolo s gumou o rozměru 130/80.

Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, velmi pečlivé a míra slícování je výborná, takže nikde nic nevrže nebo neklepe ani při jízdě po méně kvalitních silnicích. Některé plasty sice působí trochu levnějším dojmem, ale nad tím lze, vzhledem k ceně, přivřít oko a palec nahoru dáváme také za design. Ten je vyvedený v retro stylu, ale ne přehnaně a výrobce přesně trefil to rozmezí, kdy je retro ještě atraktivní a není tlačeno zbytečně na sílu. Je to prostě jednoduchý a nekomplikovaný motocykl přímočarých tvarů, což se cení. A pochvalu si zaslouží i příjemná cena, která je na našem trhu nastavena na 199 900 Kč s DPH. Spolehlivost by pak měla být naprosto bez problémů, protože se jedná o poměrně jednoduchý stroj prostý složitější elektroniky, takže na něm není moc věcí, které by se mohly pokazit a použitá mechanika je vesměs velmi odolná.

Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ

Verdikt
Moto Guzzi V7 III Stone je opravdu skvělý stroj, který si na nic nehraje a je to (relativně) levný, ale pořád velmi charismatický a výborně fungující základ řady V7. Má příjemný, charakterní motor s výrazným zátahem už od středních otáček, pohodlný a zároveň jistý podvozek a v neposlední řadě se pyšní povedeným designem. Výbava obsahuje i pár modernějších prvků, ale ty nebyly úplně nutné a daleko víc jsme ocenili povedenou palubní desku s analogovým tachometrem či rozměrnou nádrž, díky které je dojezd na jedno natankování opravdu výborný. Každodenní funkčnost a použitelnost tohoto stroje je naprosto bez připomínek, a pokud hledáte motocykl na obyčejné, klasické ježdění na pohodu, bez ambicí trhat rychlostní rekordy, tady jste správně. 

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V7 III Stone: Víc než jen levný základ


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.