Přeposlat Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

16.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Lexmoto LXR SE 125 je jeden z nejlevnějších 125cc superbiků současnosti a je to právě nízká cena, která bude hrát hlavní roli při rozhodování, zda koupit, či nikoliv. Samozřejmě se jedná o mašinu určenou v první řadě pro začínající teenagery, kteří si ji na pár let pořídí a poté se přesunou o stupínek výš, do A2 kategorie.

Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

Motor
Srdcem levného superbiku Lexmoto LXR SE 125 je malý a sice ne moc výkonný motor, ale určitě je snaživý a působí hezky energickým dojmem. Jedná se o jednotku od čínského výrobce Zongshen, která se pyšní kapalinovým chlazením, elektronickým vstřikováním paliva a celkově je to vcelku moderní motor plnící emisní normu Euro 4 (v roce 2020 přijde jeho Euro 5 verze). Zdvihový objem tohoto čtyřtaktního jednoválce čítá 125cc, jeho nejvyšší výkon je 9 kW, tedy něco málo přes 12 koní a tohoto maxima motor dosahuje při 9500 ot/min. Točivý moment pak dosahuje hodnoty 9.6 Nm při 6500 ot/min. Jsou to poměrně skromná čísla a dynamika je taková normální, ale motor jde s radostí do otáček, ochotně reaguje na sebemenší přidání plynu (v nízkých otáčkách to ale trochu drhne a cuká) a prezentuje se vesměs sympaticky. Je to takový ten motor, který můžete hnát co to jde, takže využijete i toho posledního koně, který se v něm dřímá a právě to je na něm to zábavné. Míra vibrací je vcelku nízká a chválíme výrazný zvukový projev se sportovním nádechem. Vzhledem k ne úplně vysokému výkonu je to motor ideální do města a na okresky, protože nad 90 km/h se mu už moc nechce a na maximum udávané výrobcem, tedy 110 km/h, se dostanete jen s notnou dávkou trpělivosti a větrem v zádech. Na nějaké rychlejší přesuny po dálnici tedy můžete v případě Lexmota LXR SE 125 zapomenout, ale k tomu malé superbiky stejně nejsou nejvhodnější, takže to ničemu nevadí. Spotřeba je, dle očekávání, nízká a bez většího snažení se dá v pohodě jezdit za zhruba 3.5 litru na 100 km.

Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

Jízda a ovladatelnost
Hlavní zbraní tohoto modelu je relativně nízká hmotnost, která čítá docela příjemných 167 kg. To znamená, že ovládání je naprosto bezproblémové i v nízkých rychlostech, třeba v husté městské džungli, a i přes spíše nižší výkon působí tento stroj hezky agilně a svižně. Žádnou velkou výtku nemáme ani k posedu za řidítky, který sice hraje na sportovní notu a je notně předsazený, ale je to, v rámci možností, pořád ještě docela pohodlné a velká pochvala pak míří směrem k sedlu. To je dostatečně rozměrné, pohodlné a zároveň nabídne dobrou oporu za všech okolností. I přes kompaktní stavbu se na tento stroj bez větších problémů poskládají také vyšší řidiči a ochrana před větrem je na překvapivě slušné úrovni, takže co do ergonomie si není moc na co stěžovat. U podvozku už ale nějaké stížnosti budou a ta největší míří na jeho až přehnaně tvrdé naladění. Verze SE dostala oproti standardnímu modelu sice lehce poupravené tlumiče, ale ty jsou pořád neskutečně tvrdé, a i když se do mašiny zapřete plnou silou a celou svou vahou, budete mít problém přední vidlici nebo zadní tlumič, byť jen trochu, stlačit. Vpředu se nachází obrácená vidlice a vzadu má své místo hliníková kyvná vidlice doplněná o tlumič, přičemž nastavení není možné ani v jednom případě. Na hladkých okreskách funguje odpružení velmi dobře, poskytne dostatečnou jistotu a stabilitu, ale na rozbitých silnicích už je to podstatně horší a každý výmol, nerovnost či zpomalovací práh ve městě opravdu hodně výrazně pocítíte. Brzdná soustava se skládá z dvojice kotoučů vpředu, jednoho vzadu a její výkon je k zastavení této mašiny naprosto postačující.

Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

Výbava
Výbava je přesně taková, jakou by jeden od levného čínského stroje za mrzký peníz čekal, takže na jednu stranu není nijak extra rozsáhlá, ale vyloženě ani nezklame. Brzdy nemají ABS a namísto toho jsou vybaveny systémem CBS, což znamená, že když zabrzdíte přední brzdou, přidá se i ta zadní a naopak. Blinkry jsou postaveny na LED technologii a velký, analogový otáčkoměr je doplněný o poměrně rozměrný displej, který sice nevypadá bůhvíjak moderně, ale umí, kromě rychlosti a ujetých kilometrů, zobrazit aktuálně zařazený převodový stupeň i stav paliva v nádrži, což se samozřejmě v této třídě cení. Ukazatel zařazeného převodového stupně ale fungoval tak nějak všelijak, občas měl výrazné zpoždění a při nastartování ukazuje i šestý rychlostní stupeň, byť je tento stroj vybavený pouze pětirychlostní převodovkou. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2050 x 1155 x 720 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1420 mm a sedlo je umístěno ve výšce 800 mm. Nádrž zvládne pojmout 13.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a bez jakýchkoliv obtíží je možné dostat se nad 350 km na plnou nádrž. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/70 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný, takže se dá pohodlně jezdit i v horších světelných podmínkách a poměrně slušně fungují také zpětná zrcátka.

Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

Kvalita a spolehlivost
U mašiny, která hraje v první řadě hlavně na co nejnižší cenu a je čistě čínská, asi nelze čekat bezchybné dílenské zpracování a tohoto se v případě modelu Lexmoto LXR SE 125 ani nedočkáte. Sváry na rámu jsou neopracované, na první pohled ošklivé a vrstva laku je tenká, takže hrozí, že se začne velmi brzy po koupi loupat. Ani elektronika není úplně v pořádku a displej, kromě již zmíněného horšího ukazatele zařazeného rychlostního stupně, je velmi špatně čitelný a na přímém světle se z něj nedozvíte skoro nic. Analogový otáčkoměr nefunguje o mnoho líp a do omezovače otáček se dostanete ještě dřív, než to otáčkoměr ukáže. Je samozřejmě otázkou, jak si celková konstrukce poradí s horším počasím, ale Lexmoto se prodává hlavně ve Velké Británii, takže se dá očekávat, že je výrobce na toto příkoří připraven. Pochvalu si určitě zaslouží povedený design a samozřejmě i cena, která je nastavena velmi nízko a za tento model dáte 2500 liber, což je po přepočtu zhruba 75 715 Kč.

Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu

Verdikt
Lexmoto LXR SE 125 je jeden z nejlevnějších 125cc superbiků současnosti a je to právě nízká cena, která bude hrát hlavní roli při rozhodování, zda koupit, či nikoliv. Samozřejmě se jedná o mašinu určenou v první řadě pro začínající teenagery, kteří si ji na pár let pořídí a poté se přesunou o stupínek výš, do A2 kategorie. Motor je docela povedený, a ačkoliv není moc výkonný, určitá snaživost se mu upřít nedá a celkově působí tak nějak sympatickým dojmem. Podvozek je nesmírně tvrdý, takže si dejte pozor na výrazněji rozbité cesty, kde se tato mašina necítí ani trochu dobře a po krátké jízdě po stoleté okresce plné děr se nebudete dobře cítit ani vy. Na kvalitní silnice ale podvozek funguje dobře, poměrně obstojně fungují i brzy a chválíme také dobrou ergonomii. Výbava je taková normální a dílenské zpracování podprůměrné, ale dalo by se říct, že víceméně odpovídá nízké ceně. Ano, značková konkurence je vyrobena mnohem lépe a bytelněji, ale dáte za ni podstatně víc a třeba taková Yamaha YZF-R125 stojí takřka 130 tisíc korun.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lexmoto LXR SE 125: Levná sportovní mašina pro omladinu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.