Přeposlat Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

13.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Harley-Davidson Sport Glide je opravdu velmi povedená mašina, který vyniká hned v několika ohledech a to nejlepší, co nabízí, je fantastický motor. Ten má síly i charakteru na rozdávání, je docela úsporný a čiší z něho ta obrovská energie a chlapská nátura pořádného železa.

Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

Motor
Srdcem mašiny Sport Glide od amerického klasika Harley-Davidson je známý a nesmírně povedený motor s označením Milwaukee-Eight 107. Jedná se o tradiční, vzduchem chlazený vidlicový dvouválec, jehož zdvihový objem čítá 1745cc a tento motor dále disponuje čtyřmi ventily na válec a elektronickým, sekvenčním, vícebodovým vstřikováním paliva (ESPFI). Motor umí zaujmout ještě před tím než ho přivedete k životu, a to svým mohutným vzhledem a v tomto případě i černým zbarvením. Je to prostě krásné, chlapské železo, které k tomuto typu motocyklů bez debat patří. Co se týče výkonů, tak počet koní výrobce nikde neuvádí, protože to není hlavní ukazatel a daleko podstatnější je točivý moment, který se zastavil na masivních 145 Nm při 3250 ot/min. Už dle posazení točivého momentu takto nízko je jasné, že charakter motoru je naladěný spíše na nižší otáčky a tak tomu opravdu je. Už od nějakých 1500 ot/min začne motor ukazovat svou sílu a to, že si bez jakýchkoliv problémů poradí i s takto těžkou mašinou o hmotnosti 317 kg. Přirovnání, že táhne jako lokomotiva, se přímo nabízí a tak tomu opravdu je, ale žádná lokomotiva nezní tak dobře, jako tento motor. Zvuk je krásně dunivý, hluboký a svým projevem je to naprosto typický H-D, ačkoliv třeba nízká míra vibrací nás příjemně překvapila. Motor samozřejmě vibruje, ale pouze opravdu lehce a jen tak, aby se podtrhl jeho charakter. Za zmínku pak určitě stojí i velmi přijatelná spotřeba, která se pohybuje ve všech režimech okolo 5.5 litru na 100 km, což je vzhledem k hmotnosti a robustnosti této mašiny více než dobré.

Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

Jízda a ovladatelnost
Motocykly od H-D jsou většinou o velmi pohodlném, uvolněném posedu relaxačního charakteru a celkově takovém nenuceném projevu, který má k nějaké sportovnosti poměrně daleko. Je to případ i tohoto modelu, který, ačkoliv má slovo Sport v názvu, sportovní není a ani si na to nehraje. Je to naprostý pohodář, jako stvořený ke zdolávání dlouhých vzdáleností napříč státy s tím, že ani po opravdu dlouhé cestě se nebudete cítit nijak zvlášť unaveně nebo rozlámaně. I když to tedy není sportovní motocykl, neohrabaný také není, a to navzdory velmi vysoké, výše zmíněné hmotnosti. Tento H-D se nechá poměrně ochotně sklopit do zatáčky, svižnější jízda mu žádné zásadní problémy nedělá a umí svou vyšší hmotnost docela umně maskovat. Jak jsme již uvedli, posed za řidítky je velmi komfortní, hezky přirozený a víceméně okamžitě se tu budete cítit jako doma. Ochrana před větrem není nějak extra slavná, takže na nějaké cestování v enormně vysokých rychlostech to není a už okolo dálničního maxima začne být odpor větru nepříjemný. Co se týče podvozku, tak ten nabídne jak velmi dobrý komfort, tak příkladnou stabilitu za všech okolností a skládá se ze 43 mm obrácené vidlice vpředu a zadního odpružení monoshock, které umožňuje nastavení předpětí. O zastavení tohoto kolosu se stará kotoučová brzdná soustava skládající se z pevného, čtyřpístkového třmenu vpředu a plovoucího zadního třmenu se dvěma pístky. Síly mají brzdy dostatek a zvládají zastavení této mašiny víceméně bez problémů, ačkoliv jejich nástup není bůhvíjak bleskový a je spíše takový vlažnější.

Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

Výbava
Výbava je víceméně v normě motocyklů značky H-D, takže je sice relativně moderní, ale ne moc a určitě nelze čekat nějakou záplavu elektroniky. Ano, dostanete brzdný systém ABS, USB port, tempomat či bezklíčové zapalování, ale na věci typu jízdních režimů nebo kontroly trakce se tu nehraje (a to je dobře). Chválíme povedené přední LED světlo s atraktivním denním svícením a na LED technologii je dále postavené jak zadní světlo, tak blinkry a klasické, halogenové žárovky na tomto stroji vůbec nenajdete. Palubní deska je vyvedena lehce v retro stylu a skládá se z analogového tachometru, který je ve spodní části doplněný o malý displej. Ten umí ukázat třeba aktuálně zařazenou rychlost, čas, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži a dojezd na aktuální palivo, přičemž díky jednoduché grafice a inverznímu zobrazení jsou všechny údaje skvěle čitelné, a to i na přímém slunci. Zajímavostí tohoto stroje je možnost z něj velmi snadno odmontovat přední kapotáž i pevné boční kufry, takže z cestovně zaměřeného motocyklu uděláte několika kroky takovou tu H-D klasiku s drsnějším vzezřením. Samotné kufry mají objem 27 litrů každý, takže celkově zvládnou pojmout až 54 litrů zavazadel, což není špatné a na nějaké kratší výlet to bude stačit. Tento Harley měří na délku 2325 mm, jeho rozvor čítá 1625 mm a sedlo se nachází ve výšce 680 mm. Nádrž zvládne pojmout 18.9 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je naprosto bez výhrad a není žádný velký problém urazit bez tankování více než 350 km.

Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

Kvalita a spolehlivost
Už na první pohled působí Sport Glide velmi robustním, chlapáckým a poctivým dojmem a přesně takový je tento stroj i ve skutečnosti. Je to bytelně udělaný motocykl postavený na kvalitních materiálech, který působí, že něco vydrží a pochválit musíme i celkově velmi dobré dílenské zpracování. Nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních silnicích a slícování je příkladné. Žádné zásadní problémy by neměly být ani se spolehlivostí a při dodržování servisu a alespoň standardní údržbě bude určitě všechno běžet tak, jak má. Design se velmi povedl a za vypíchnutí stojí jak nádherná a originálně vypadající litá kola s frézovanými okraji, tak stylové denní svícení. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu začíná na částce 15 170 euro bez DPH, což je po přepočtu zhruba 387 165 Kč bez DPH.

Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení

Verdikt
Harley-Davidson Sport Glide je opravdu velmi povedená mašina, který vyniká hned v několika ohledech a to nejlepší, co nabízí, je fantastický motor. Ten má síly i charakteru na rozdávání, je docela úsporný a čiší z něho ta obrovská energie a chlapská nátura pořádného železa. Jinak je to velmi pohodlný cestovní stroj s jistým, stabilním podvozkem a někdy až překvapivou mrštností v zatáčkách. Určitě to není nějaký neohrabaný tank, jak by mohla hmotnost čítající 317 kg naznačovat a i na klikatých okreskách si s tímto H-D užijete hromadu zábavy. Výbava je dostatečná, design výtečný a dílenské zpracování je naprosto bez výhrad. Výrobce vsadil na samé kvalitní materiály a nějaké snaha o šetření zde není ani v nejmenším patrná. Pokud bychom měli tomuto modelu přece jenom něco vytknout, byl by to spíše vlažnější nástup brzd.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson Sport Glide: Dvě poctivé mašiny v jednom balení


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.