BMW


Přeposlat BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

11.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW K 1600 B je skvělý cestovní stroj, který vznikl, jako první od této značky, primárně pro USA, ačkoliv si uplatnění najde samozřejmě i v Evropě. Není moc motocyklů, na kterých by se stovky kilometrů na jeden zátah zdolávaly tak příjemně a pohodlně, jako na tomto pohledném a stylovém baggeru se sametovým šestiválcem.

BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

Motor
Pohonná jednotka je alfou a omegou tohoto stroje, protože se jedná o agregát, který není ve světě jednostopých dopravních prostředků nic běžného. Máme na mysli samozřejmě to, že v Mnichově osadili tento rozměrný cestovní motocykl šestiválcem o objemu 1649cc, který platí za jeden z nejkompaktnějších šestiválců v motocyklovém světě. Tento motor je chlazený olejem / vodou, válce má v řadovém uspořádání a dále má dvě vačkové hřídele nad hlavou a čtyři ventily na válec. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo tohoto rozměrného baggeru proudí 118 kW (160 koní) při 7750 ot/min a hlavně, masivních 175 Nm točivého momentu, které má motor k dispozici při 5250 ot/min a takto vysoký točivý moment si naprosto bez problémů poradí i s nemalou hmotností tohoto stroje, která se zastavila na hodnotě 336 kg. Točivý moment, respektive jeho maximum, je položeno poměrně nízko a charakteristika motoru je opravdu taková, že je stavěný spíše na nižší otáčky. Už od nějakých 1200 ot/min začne opravdu razantně zatahovat a je to právě taková jeho nenucenost a samozřejmost, s jakou dokáže tuto mašinu vystřelit vpřed, co je na něm obdivuhodné. Při klidné jízdě a následné nutnosti zrychlení není vůbec nutné podřazovat, stačí vzít za plyn a nechat mohutný točivý moment, ať se o všechno postará. Pochválit musíme i hutný zvukový projev, který je přesně takový, jaký byste si u šestiválce představovali a naprosto minimální vibrace. Motor běží vskutu sametově a odezva na plyn je dokonale plynulá a hladká. Co se týče spotřeby, tak výrobce na svých stránkách uvádí 5.7 litru na 100 km a v reálu se pravděpodobně budete pohybovat o půl litru až litr výš, ale to je pořád výborné.

BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

Jízda a ovladatelnost
Na první i druhý pohled je BMW K 1600 B opravdu impozantní stroj, který působí jako vládce silnice a tím v určitém pohledu i je. Je to dokonalý, pohodlný dálniční křižník, na kterém lze zdolávat stovky kilometrů na jeden zátah bez nutnosti dát si nějakou pauzu na odpočinek. Jak je uvedeno výše, hmotnost této mašiny čítá vysokých 336 kg, což opravdu není málo a je to poznat hlavně při manipulaci v nízkých rychlostech, třeba v městských zácpách. Bude to zkrátka chtít i nějakou tu sílu a tohle určitě není mašina pro každého, protože ně každý ji po fyzické stránce zkrátka zvládne. Ve vyšších rychlostech ale zvládá tento bagger svou nemalou hmotnost opravdu umně maskovat a třeba na okreskách umí být až překvapivě mrštný a obratný. Zatáčky mu nedělají sebemenší problém, míra stability je naprosto precizní a řízení je dostatečně komunikativní, takže budete vždy vědět, co se dole děje. Pozice za řidítky je nesmírně pohodlná, příjemná a jak jsme se již zmínili, polykat stovky kilometrů na jeden zátah je s touto mašinou vyloženým potěšením. Sedlo je dostatečně pohodlné, štědře dimenzované a velkou pochvalu si zaslouží i ochrana před větrem či deštěm, která je na velmi vysoké úrovni a v tomto ohledu patří BMW K 1600 B mezi ty nejlepší. Míra komfortu je výborná, podvozek nerozhodí ani výraznější nerovnosti a se ctí si poradí i s klasickými českými okreskami. Co se týče konstrukce, tak tento stroj je postavený na rámu mostového typu s motorem jako nosným prvkem a podvozek vsází na systém BMW Motorrad Duolever se středovou pružinovou vzpěrou a vzadu se nachází systém Paralever. Takto velký a těžký stroj pochopitelně potřebuje pořádnou brzdnou soustavu a ta neschází, přičemž jak dva přední, tak jeden zadní kotouč mají průměr 320 mm. Brzdy mají vysoký výkon, rychlý nástup a jejich účinek se navíc dobře dávkuje, takže v tomto směru si není na co stěžovat.

BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

Výbava
Výbava BMW K 1600 B je náležitě moderní a obsahuje veškerou nezbytnou elektroniku, takže jak ABS, tak kontrolu trakce a neschází ani elektronický podvozek Dynamic ESA se dvěma režimy. Sedlo je vyhřívané a z dalších prvků výbavy bychom měli zmínit třeba tempomat či přední xenonový světlomet. Za příplatek jsou k dispozici dvě sady, a sice bezpečnostní výbava (adaptivní světlomet, denní svícení a kontrola tlaku v pneumatikách) a sada komfort (alarm, bezklíčové startování, centrální zamykání, mlhovky a řadicí asistent), přičemž list dalších příplatků je pořádně dlouhý a cenové rozpětí tohoto stroje je tedy poměrně široké. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 750 mm, nicméně je možné mít ho ukotvené i ve výšce 780 mm a kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2489 x 1465 x 1000 mm. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1618 mm a nádrž zvládne pojmout 26.5 litru paliva, takže akční rádius tohoto baggeru je skvělý a dá se dostat i přes hranici 400 km a jedno natankování. Palubní deska je vcelku rozměrná a skládá se ze dvou analogových budíků, mezi kterými se nachází podlouhlý displej palubního počítače. Budík vlevo je tachometr, vpravo zase otáčkoměr a displej umí zobrazit všechny důležité informace včetně zařazeného převodového stupně, stavu paliva v nádrži nebo třeba naladěného rádia. Nad palubní deskou se pak nachází rozměrný barevný displej navigačního systému, což je prvek dostupný za příplatek. Hezká kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je přesně takové, jaké lze od motocyklu BMW v této cenové relaci očekávat, takže je prakticky bezchybné. Použité materiály jsou kvalitní, komponenty také a všechno skvěle lícuje, takže v tomto ohledu si není prakticky vůbec na co stěžovat. Design je velmi výrazný, a to hlavně přední část s robustní maskou a určitě zaujme také zadní část s koncovými světly integrovanými do bočních kufrů. Spolehlivost by měla být bezproblémová a BMW u tohoto stroje za příplatek nabízí tovární záruku až na 5 let. Cena je vskutku nemalá a v základu si za model K 1600 B připravte minimálně 648 000 Kč, přičemž díky bohaté příplatkové výbavě není vůbec žádný problém dostat se na částku klidně o sto tisíc vyšší.

BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem

Verdikt
BMW K 1600 B je skvělý cestovní stroj, který vznikl, jako první od této značky, primárně pro USA, ačkoliv si uplatnění najde samozřejmě i v Evropě. Není moc motocyklů, na kterých by se stovky kilometrů na jeden zátah zdolávaly tak příjemně a pohodlně, jako na tomto pohledném a stylovém baggeru se sametovým šestiválcem. Ten patří ke šperkům této mašiny, a kromě běhu prostého vibrací nabízí charismatický zvukový projev, mohutný točivý moment a v neposlední řadě je i poměrně úsporný. Je to zkrátka motor s velkým M. Podvozek je podobně suverénní a kromě skvělé ovladatelnosti je mu vlastní i stabilita a čitelný projev. Výbava je dobrá a za příplatek může být opravdu špičková, ačkoliv, pokud se rozhodnete si tento stroj pořádně vyšperkovat, připravte si podstatně vyšší cenu než je oněch 648 000 Kč v základu.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW K 1600 B: Skvělý cestoval s charakterním šestiválcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.