Přeposlat Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

09.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Triumph představil dlouho očekávaný nový přírůstek do své modelové řady cestovních endur Tiger, a to model s označením Tiger 900. Můžeme se těšit hned na šest samostatných verzí, přepracovaný design a velmi moderní výbavu.

Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

Nový Tiger 900 je nástupcem modelu 800 a v nabídce Triumphu ho nahradí jako základ této modelové řady, na jejímž vrcholu stojí model Tiger 1200. Triumph tyto středně-třídní cestovní endura umí na jedničku a má s nimi hodně zkušeností, přičemž model 800 přišel na svět v roce 2010 a globálně se ho prodalo na 76 000 kusů. Původně se mluvilo o tom, že nová verze budou pouze modernizací stávajícího modelu, ale vzhledem k té hromadě změn můžeme určitě s klidem prohlásit, že je to zcela nový stroj. Jak už jsme v úvodu zmínili, můžeme se těšit na šest samostatných verzí a ta základní se jmenuje jednoduše Tiger 900. Z ní pak vychází ostatní specifikace s označením GT, GT Low, GT Pro, Rally a Rally Pro, přičemž verze s přídomkem Pro jsou na tom co do výbavy nejlépe. Než se ale podíváme na specifikace a na to, v čem se od sebe tyto verze liší, proklepneme si trochu podrobněji i design, který si prošel poměrně výrazným přepracování. Přední maska se docela výrazně změnila a platí to také pro světlomety, přičemž celá příď nově působí kompaktnějším a více minimalistickým dojmem. Světla jsou samozřejmě kompletně LED, disponují denním svícením a velmi dobře vypadá maličký piktogram britské vlajky uprostřed předního světlometu. Novinka vypadá jinak i při pohledu z profilu, má totiž novou, větší nádrž o objemu 20 litrů a přepracováním si prošel také ochranný plexi štít, jehož pozici je možné snadno upravovat jednou rukou.

Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavouTriumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

Motor je pro všechny specifikace stejný a v nitru nových tygrů se nachází kapalinou chlazený řadový tříválec o zdvihovém objemu 888cc, který má DOHC rozvod (čtyři ventily na válec) a elektronické, sekvenční, vícebodové vstřikování paliva. Tento tříválec disponuje nejvyšším výkonem 70 kW (95 koní) při 8750 ot/min a točivý moment se zastavil na 87 Nm, kterých motor dosahuje při 7250 ot/min. Výkon oproti původnímu, méně objemnému motoru nevrostl vůbec, ale je k dispozici o 750 ot/min níž, točivý moment je o 8 Nm vyšší a motor ho dosahuje o 800 ot/min dřív, takže charakter bude úplně jiný a můžeme očekávat výraznější oživení ve středních otáčkách. Triumph se hodně chlubí zvukovým projevem své nové jednotky, ale daleko důležitější je to, že tento tříválec už plní velmi brzy nastupující emisní normu Euro 5 a právě to byl pravděpodobně jeden z důvodů jeho nasazení. Motor v odcházejícím modelu Tiger 800 totiž plní pouze Euro 4 a pro Triumph bylo výhodnější navrhnout zcela nový motor než se snažit ten stávající přizpůsobit novým normám. Nový je i trubkový rám s trochu jinou geometrií a výrobci se na verzi 900 povedlo oproti modelu 800 ušetřit nějakých 5 kg na hmotnosti. To sice nevypadá jako nějaký zázrak, ale každé kilo se počítá. Nyní se můžeme podívat na jednotlivé modely a začneme základním Tigerem 900.

Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavouTriumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

Tato specifikace je zaměřena spíše na silniční cestování a má základní podvozek postavený na 45 mm přední USD vidlici Marzocchi a od této firmy je také zadní centrální tlumič s možností nastavení předpětí (přední odpružení nastavit nejde vůbec). Brzdy jsou ale od Bremba (Stylema 4) a soustava se skládá ze dvou 320 mm kotoučů vpředu a 255 mm kotouče vzadu. Elektronická výbava zahrnuje dva jízdní režimy (Road a Rain), obyčejné ABS, základní kontrolu trakce a kompletně digitální palubní desku, která má úhlopříčku 5 palců. Tento model má rozvor kol 1556 mm, výška sedla může být 810 – 830 mm a suchá hmotnost čítá vcelku příjemných 192 kg. Varianta GT má podvozek sice ze stejných komponent, ale odpružení už umožňuje nastavovat odskok a kompresi vpředu a předpětí s odskokem vzadu. Brzdy jsou stejné, rozvor kol také a nezměnila se ani výška sedla. Hmotnost narostla o 2 kg a hlavním rozdílem oproti standardnímu modelu je mnohem lepší elektronická výbava. Brzdný systém ABS i kontrola trakce fungují v náklonu a k jízdním režimům Road a Rain přibyly další dva s označením Sport a Off-Road. Digitální palubní deska je u GT větší, má úhlopříčku 7 palců a za zmínku určitě stojí třeba i přítomnost USB portu nebo tempomatu. Specifikace s označením Low má menší rozvor kol (1545 mm), sedlo umístěné níž (760 – 780 mm) a nižší zdvihy vpředu i vzadu (140 a 151 mm). Verze GT Pro už má opět rozvor kol 1556 mm a její hlavní devízou je lepší elektronická výbava.

Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavouTriumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

Zadní odpružení je stavitelné elektronicky, sedlo je kompletně vyhřívané a ve výbavě neschází ani rychlořazení nahoru i dolů. Zmínit bychom pak určitě měli i možnost propojení s mobilním telefonem. Varianta Rally je, už dle označení, zaměřená spíše na cestování mimo klasické silnice a na první pohled zaujme velkým, 21 palcovým kolem vpředu (silniční modely mají vpředu kolo o průměru 19 palců, zadní má u všech modelů 17 palců) a zlatou přední vidlicí Showa. Ta má průměr trubek 45 mm, zdvih 240 mm a je plně stavitelná, přičemž vzadu se nachází centrální tlumič od stejné značky, jehož zdvih je 230 mm a zadní odpružení umožňuje nastavení předpětí a odskoku. Rozvor kol je 1551 mm, sedlo může být ve výšce 850 – 870 mm a suchá hmotnost této verze je 196 kg. Elektronická výbava je stejná, jako u modelu GT, takže se můžeme těšit třeba na 7 palcovou palubní desku, čtyři jízdní režimy, náklonové ABS i kontrolu trakce nebo tempomat. Vrcholná verze s přídomkem Pro má pak navíc možnost propojení s chytrým telefonem a disponuje pátým jízdním režimem Off- Road Pro, který umožňuje vypnutí ABS systému i kontroly trakce, což je pro jízdu v náročném terénu nezbytné. Pro všechny nové Tigery 900 bude k dispozici více než 65 typů doplňkového příslušenství a k dispozici budou i verze s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé a jasno není ani co se týče dostupnosti.

Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavouTriumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph představil nová cestovní endura řady Tiger 900. Pyšní se Euro 5 motorem, novým designem a velmi moderní výbavou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.