Přeposlat Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

04.12.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Scrambler 1200 XE je jeden z nejschopnějších scramblerů na trhu a v terénu nemá, v rámci třídy, konkurenci. Je to opravdu velmi schopný kousek a boduje i jinými vlastnostmi, třeba perfektním zpracováním, kvalitními komponenty, komunikativním podvozkem a pochválit musíme také motor, který má hromadu síly už v nízkých otáčkách.

Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

Motor
Srdcem modelu Scrambler 1200 XE od britského Triumphu je známý dvouválec o zdvihovém objemu 1200cc, který tento výrobce používá hned v několika svých modelech. Jedná se o řadový dvouválec se zážehovým intervalem 270 stupňů, který disponuje kapalinovým chlazením a SOHC rozvodem, takže má celkově 8 ventilů. V jeho výbavě neschází ani elektronické, vícebodové sekvenční vstřikování paliva a je to tedy vesměs moderní pohonná jednotka. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo tento dvouválec posílá 66.2 kW (90 koní) při 7400 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 110 Nm, přičemž toto maximum je k dispozici při 3950 ot/min. Z toho je jasně patrné, že motor je naladěný spíše na nižší a střední otáčky a tak tomu opravdu je. Reakce na plyn jsou příjemně rychlé a hladké i v opravdu nízkých otáčkách, řekněme okolo 2000 ot/min a díky tomu, že má motor opravdu hodně síly v takto nízkých otáčkách, je jízda i pomalejšími rychlostmi, třeba ve městě, pohodlná a tento dvouválec proti tomu vůbec neprotestuje. Pro potřebu náhlého zrychlení není vůbec třeba podřazovat, stačí prostě a jednoduše přidat plyn a nechat motor, ať vás na vlně vysokého točivého momentu vynese vpřed. Nějakou výraznou výkonnostní špičku nečekejte, ale opravdu hutný střed spolu s charismatickým zvukovým projevem to dokonale vynahrazuje. Převodovka je klasicky šestirychlostní a motor chválíme i za velmi příjemnou spotřebu, kdy není problém jezdit mezi 5 a 5.5 litry benzinu na 100 km.

Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

Jízda a ovladatelnost
Už na první pohled je patrné, že to Scrambler 1200 XE myslí s jízdou mimo klasické silnice opravdu vážně a podle toho se v terénu také chová. Samozřejmě to není speciální enduro určené vyloženě do marastu, ale mezi klasickou produkcí je to v tomto prostředí jeden z nejschopnějších motocyklů. Tomu hodně napomáhá jednak motor s hromadou točivého momentu už ve velmi nízkých otáčkách a také špičkový podvozek se zdvihy 250 mm vpředu i vzadu. To je opravdu hodně štědré a Scrambler 1200 XE si v terénu dovolí to, co málokdo. Průchodnost terénem, i tím opravdu drsným, je naprosto skvělá a podvozek vám navíc dá spoustu informací o tom, co se pod koly děje a budete tak vždy vědět, co si ještě můžete dovolit. Jízdní projev je čitelný, nezáludný a potěší i komunikativní řidítka. Tato mašina ale samozřejmě není jenom o terénu, je velmi schopná i co se týče klasických okresek a v tomto prostředí stojí za vypíchnutí hlavně velmi dobrá stabilita i ve vyšších rychlostech. Určitě to není sportovní stroj a projev jako u nějakého superbiku tedy nečekejte, ale dobře využitelný výkon motoru dělá z tohoto motocyklu i na okreskách příjemného společníka. Samotný podvozek je postavený na 47 mm obrácené vidlici Showa a vzadu se nachází dvojité RSU jednotky Ohlins, přičemž jak přední, tak zadní odpružení je plně stavitelné. Brzdy dodala společnost Brembo a fungují skvěle, takže mají rychlý nástup a nevadnou ani při intenzivnějším používání. Zatímco vpředu se nachází radiální monobloky M50 se čtyřmi pístky, do zadního kotouče se zakusuje dvoupístkový třmen.

Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

Jízda a ovladatelnost
Elektronická výbava je náležitě moderní a obsahuje všechny věci, které si u soudobého motocyklu lze představit. Brzdný systém ABS je náklonový a je, stejně jako kontrola trakce, plně vypínatelný, což je pro jízdu v terénu víceméně nezbytné. Samozřejmě neschází ani jízdní režimy a těch je hned šest (Rain, Road, Sport, Off-road, Off-road Pro a Rider), přičemž poslední mód je stavitelný. Osvětlení je řešeno kompletně pomocí LED technologie a palubní deska je, dle aktuálních zvyklostí, plně digitální. Palubní deska se skládá ze tří segmentů, a sice z prostředního, kulatého displeje a ten je doplněný o dva podlouhlé displeje po stranách. Grafiku těchto displejů je možné upravit a co se týče poskytovaných informací, tak v tomto ohledu ukáže palubní deska vše nutné (rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva, čas, dojezd, ujeté kilometry, nastavení elektroniky). Pochválit musíme i jemnou, líbivou grafiku a velmi dobrou, takřka bezchybnou plynulost prostředí. Pohodlné a rozměrné sedlo se nachází ve výšce 870 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1570 mm a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, takže dojezd na plné natankování je velmi dobrý. Suchá hmotnost tohoto stroje čítá značných 207 kg, což určitě není málo, nicméně ovladatelnost je, i přes vyšší váhu, příjemná také v nižších rychlostech. Krásná, vyplétaná kola disponují průměrem 21 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Scorpion Rally o rozměrech 90/90 vpředu a 150/50 vzadu.

Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je, dle očekávání, naprosto skvělé a výrobce vsadil na samé kvalitní materiály a značkové komponenty. Všechno lícuje tak, jak má a nikde nic nevrže ani při náročné jízdě v terénu. Ergonomie je dobrá, ale několik málo nedostatků se přece jenom vyskytlo a tím největším je špatně umístěný výfuk, respektive nedostatečná ochrana před horkem. Výfuk prostě topí, a to ne zrovna málo a hlavně při pomalém courání je to docela nepříjemné, přičemž když si do stupaček stoupnete a nedáte si pozor, snadno si popálíte lýtka. A to je trochu škoda. Spolehlivost by měla být naprosto bezproblémová, motor je již prověřený a konstrukce robustní, takže se dá předpokládat, že tento stroj něco vydrží. Co se týče ceny, tak na našem trhu se dá Triumph Scrambler 1200 XE koupit od 378 000 Kč s DPH, což je vzhledem k výbavě, zpracování a schopnostem této mašiny více než odpovídající.

Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně

Verdikt
Triumph Scrambler 1200 XE je jeden z nejschopnějších scramblerů na trhu a v terénu nemá, v rámci třídy, konkurenci. Je to opravdu velmi schopný kousek a boduje i jinými vlastnostmi, třeba perfektním zpracováním, kvalitními komponenty, komunikativním podvozkem a pochválit musíme také motor, který má hromadu síly už v nízkých otáčkách. Navíc je i docela úsporný, má příjemný zvuk a je to zkrátka po všech směrech příjemný společník. Elektronická výbava je velmi dobrá a díky vysokým zdvihům vpředu i vzadu je průchodnost terénem vskutku úctyhodná. Jedna z hlavních výtek míří k výfuku, který umí nepříjemně popálit a ideální nejsou ani menší zpětná zrcátka. Cena je ale nastavena vcelku rozumně a za své peníze dostanete jeden z nejuniverzálnějších motocyklů dneška, který navíc skvěle vypadá a má velký předpoklad k tomu, že bude příkladně spolehlivý.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Scrambler 1200 XE: Hvězda na silnicích i mimo ně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.