Přeposlat Benelli představilo nové Leoncino 800
Benelli představilo nové Leoncino 800
Italský výrobce Benelli, dle očekávání, rozšiřuje svou populární modelovou řadu motocyklů Leoncino, a to o scrambler s označením Leoncino 800. Ten vznikne ve dvou specifikacích a bude vynikat jak designem, tak poměrem cena / výkon.
Benelli je jeden z nejstarších a nejslavnějších italských výrobců, který v dnešní době hraje už spíše druhé housle (pouze co se týče nějakého postavení, jinak je to třetí nejprodávanější motocyklová značka v Itálii) a platí za výrobce takových těch levnějších, dostupnějších motocyklů s výborným poměrem cena / výkon. To samozřejmě neznamená, že by mašiny od této společnosti byly špatné, to ani v omylem, ale prostě a jednoduše nemají podobný punc exkluzivity, jako třeba stroje od Ducati nebo Aprilie. Firma Benelli vznikla již v roce 1911 a v italském městě Pesaro ji založili členové rodiny Benelli. Za svou existenci prodělala lepší i horší období a Benelli se pochopitelně angažovala i v závodním odvětví, přičemž aktuálně je tato tradiční italská firma pod křídly obřího čínského koncernu Qianjiang. Její vynikají hlavně skvělým poměrem cena / výkon a jedna z nejpopulárnějších modelových řad od Benelli je určitě Leoncino. Ta aktuálně obsahuje tři modely, a sice nejmenší Leoncino 250, Leoncino 500 a jeho více do terénu zaměřenou verzi s označením Trail, přičemž tato zajímavá varianta vznikne i pro nový model 800. Tato mašina spadá mezi scramblery a hned na první pohled nabídne atraktivní design vyvedený v retro stylu, což je dnes samozřejmě velmi populární.
Oproti pětistovce vypadá nová verze 800 mnohem stylověji a působí jako takový její dospělejší a více dotažený brácha. Benelli tento model plánovalo poměrně dlouho a jako koncept se Leoncino 800 představilo už před více než rokem, přičemž sériové provedení vypadá prakticky úplně stejně jako koncept. Je to po čertech hezký motocykl, který v sobě umně kombinuje retro prvky s modernou a skvěle vypadá hlavně přední světlomet s výrazným denním svícením. Veškeré osvětlení na tomto stroji je řešeno pomocí LEDek a na první pohled u této mašiny zaujme i robustní nádrž či výrazný výfuk vyvedený po pravé straně zadního kola. Kola jsou jinak drátěná, vypadají parádně a skvěle se ke stylu tohoto stroje hodí. Kompletní rozměry standardní verze jsou 2140 x 1170 x 880 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1460 mm a sedlo je umístěno ve výšce 800 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a hmotnost se zastavila na poměrně vysokých 220 kilogramech, nicméně mašiny Benelli jsou oproti konkurenci většinou spíše těžší a není to tedy nic výjimečného. Nové Leoncino 800 je postaveno na novém příhradovém rámu, který je vyrobený z oceli a jeho podvozek vypadá opravdu velmi zajímavě.
Vpředu už na první pohled zaujme macatá, 50 mm obrácená vidlice od firmy Marzocchi s kompletní stavitelností (komprese, předpětí i odskok) a stavitelný je i zadní centrální tlumič (předpětí a odskok), takže podvozek by měl být každopádně náležitě moderní a to ostatně platí i pro brzdnou soustavu. Na předním kole jsou usazeny dva kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny od Bremba a vzadu najdeme kombinaci 260 mm kotouče s dvoupístkovým třmenem. Elektronická výbava je spíše základní, a jak základní Leoncino 800, tak jeho terénní brácha Trail dostali do vínku pouze brzdný systém ABS a vypadá to, že se budou muset obejít bez kontroly trakce a podobných věcí, což ale samozřejmě nemusí být nutně na škodu a klidně se vsadíme, že to bude spoustě potencionálních zákazníků spíše vyhovovat. Palubní deska je zcela digitální a před řidičem je umístěný rozměrný TFT displej, který je barevný a který se pyšní vcelku hezkou, jemnou grafikou. Displej zobrazuje všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, teploty, ujetých kilometrů, celkového nájezdu a umí ukázat také aktuálně zařazený převodový stupeň či stav paliva v nádrži. Co se týče motoru, tak ten je zastoupený kapalinou chlazeným paralelním dvouválcem o zdvihovém objemu 754cc, jehož původ bychom našli v motoru naháče 752S.
Tento dvouválec nabídne solidních 60 kW (82 koní) při 9000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 67 Nm při 6500 ot/min, přičemž převodovka je klasicky šestirychlostní. Nyní se v rychlosti přesuneme i ke specifikaci Trail, která se od základní verze liší v opravdu hodně směrech. Motor je stejný, což ostatně platí i třeba pro palubní desku, brzdy nebo komponenty podvozku, ale jinak se hodně věcí změnilo. Jiný je samozřejmě vzhled, přední světlomet dostal decentní kapotáž a výfuky jsou nově dva, přičemž se přesunuly do prostoru pod sedlo. Hmotnost narostla o 4 kg a odpružení dostalo do vínku o 10 mm vyšší zdvihy. Verze Trail je nepatrně delší (2200 mm), vyšší (1190 mm), má větší rozvor kol (1483 mm) a zároveň disponuje sedlem ve výšce 818 mm. Největší změny se ale udály u kol a pneumatik, a tam, kde má základní model 17 palcová kola s gumami Pirelli MT60RS (rozměry pneu jsou 120/70 vpředu a 180/55 vzadu), má terénní verze rozdílně velká kola (19 palců vpředu a 17 palců vzadu) a jiné jsou i pneumatiky (Pirelli Scorpion Rally) o rozměrech 120/70 vpředu a 170/60 vzadu. Prozatím není jasné, na kolik nové Leoncino 800 vyjde a neví se ani přesné datum zahájení prodeje, ale u nás by se tyto dvě novinky měly objevit v prvním čtvrtletí příštího roku.
Zdroj: YouTube
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Benelli BN 302 R: Kus povedeného motocyklu za rozumnou…
- Článek: Benelli 502C: Povedený a cenově dostupný cruiser v…
- Článek: Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského…
- Článek: Italské Benelli představilo novou cestovní mašinu 302…
- Článek: Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu
- Článek: Novinky od Benelli pro rok 2018
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze