Přeposlat Benelli představilo nové Leoncino 800

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli představilo nové Leoncino 800

29.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italský výrobce Benelli, dle očekávání, rozšiřuje svou populární modelovou řadu motocyklů Leoncino, a to o scrambler s označením Leoncino 800. Ten vznikne ve dvou specifikacích a bude vynikat jak designem, tak poměrem cena / výkon.

Benelli představilo nové Leoncino 800

Benelli je jeden z nejstarších a nejslavnějších italských výrobců, který v dnešní době hraje už spíše druhé housle (pouze co se týče nějakého postavení, jinak je to třetí nejprodávanější motocyklová značka v Itálii) a platí za výrobce takových těch levnějších, dostupnějších motocyklů s výborným poměrem cena / výkon. To samozřejmě neznamená, že by mašiny od této společnosti byly špatné, to ani v omylem, ale prostě a jednoduše nemají podobný punc exkluzivity, jako třeba stroje od Ducati nebo Aprilie. Firma Benelli vznikla již v roce 1911 a v italském městě Pesaro ji založili členové rodiny Benelli. Za svou existenci prodělala lepší i horší období a Benelli se pochopitelně angažovala i v závodním odvětví, přičemž aktuálně je tato tradiční italská firma pod křídly obřího čínského koncernu Qianjiang. Její vynikají hlavně skvělým poměrem cena / výkon a jedna z nejpopulárnějších modelových řad od Benelli je určitě Leoncino. Ta aktuálně obsahuje tři modely, a sice nejmenší Leoncino 250, Leoncino 500 a jeho více do terénu zaměřenou verzi s označením Trail, přičemž tato zajímavá varianta vznikne i pro nový model 800. Tato mašina spadá mezi scramblery a hned na první pohled nabídne atraktivní design vyvedený v retro stylu, což je dnes samozřejmě velmi populární.

Benelli představilo nové Leoncino 800

Oproti pětistovce vypadá nová verze 800 mnohem stylověji a působí jako takový její dospělejší a více dotažený brácha. Benelli tento model plánovalo poměrně dlouho a jako koncept se Leoncino 800 představilo už před více než rokem, přičemž sériové provedení vypadá prakticky úplně stejně jako koncept. Je to po čertech hezký motocykl, který v sobě umně kombinuje retro prvky s modernou a skvěle vypadá hlavně přední světlomet s výrazným denním svícením. Veškeré osvětlení na tomto stroji je řešeno pomocí LEDek a na první pohled u této mašiny zaujme i robustní nádrž či výrazný výfuk vyvedený po pravé straně zadního kola. Kola jsou jinak drátěná, vypadají parádně a skvěle se ke stylu tohoto stroje hodí. Kompletní rozměry standardní verze jsou 2140 x 1170 x 880 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1460 mm a sedlo je umístěno ve výšce 800 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a hmotnost se zastavila na poměrně vysokých 220 kilogramech, nicméně mašiny Benelli jsou oproti konkurenci většinou spíše těžší a není to tedy nic výjimečného. Nové Leoncino 800 je postaveno na novém příhradovém rámu, který je vyrobený z oceli a jeho podvozek vypadá opravdu velmi zajímavě.

Benelli představilo nové Leoncino 800

Vpředu už na první pohled zaujme macatá, 50 mm obrácená vidlice od firmy Marzocchi s kompletní stavitelností (komprese, předpětí i odskok) a stavitelný je i zadní centrální tlumič (předpětí a odskok), takže podvozek by měl být každopádně náležitě moderní a to ostatně platí i pro brzdnou soustavu. Na předním kole jsou usazeny dva kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny od Bremba a vzadu najdeme kombinaci 260 mm kotouče s dvoupístkovým třmenem. Elektronická výbava je spíše základní, a jak základní Leoncino 800, tak jeho terénní brácha Trail dostali do vínku pouze brzdný systém ABS a vypadá to, že se budou muset obejít bez kontroly trakce a podobných věcí, což ale samozřejmě nemusí být nutně na škodu a klidně se vsadíme, že to bude spoustě potencionálních zákazníků spíše vyhovovat. Palubní deska je zcela digitální a před řidičem je umístěný rozměrný TFT displej, který je barevný a který se pyšní vcelku hezkou, jemnou grafikou. Displej zobrazuje všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, teploty, ujetých kilometrů, celkového nájezdu a umí ukázat také aktuálně zařazený převodový stupeň či stav paliva v nádrži. Co se týče motoru, tak ten je zastoupený kapalinou chlazeným paralelním dvouválcem o zdvihovém objemu 754cc, jehož původ bychom našli v motoru naháče 752S.

Benelli představilo nové Leoncino 800

Tento dvouválec nabídne solidních 60 kW (82 koní) při 9000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 67 Nm při 6500 ot/min, přičemž převodovka je klasicky šestirychlostní. Nyní se v rychlosti přesuneme i ke specifikaci Trail, která se od základní verze liší v opravdu hodně směrech. Motor je stejný, což ostatně platí i třeba pro palubní desku, brzdy nebo komponenty podvozku, ale jinak se hodně věcí změnilo. Jiný je samozřejmě vzhled, přední světlomet dostal decentní kapotáž a výfuky jsou nově dva, přičemž se přesunuly do prostoru pod sedlo. Hmotnost narostla o 4 kg a odpružení dostalo do vínku o 10 mm vyšší zdvihy. Verze Trail je nepatrně delší (2200 mm), vyšší (1190 mm), má větší rozvor kol (1483 mm) a zároveň disponuje sedlem ve výšce 818 mm. Největší změny se ale udály u kol a pneumatik, a tam, kde má základní model 17 palcová kola s gumami Pirelli MT60RS (rozměry pneu jsou 120/70 vpředu a 180/55 vzadu), má terénní verze rozdílně velká kola (19 palců vpředu a 17 palců vzadu) a jiné jsou i pneumatiky (Pirelli Scorpion Rally) o rozměrech 120/70 vpředu a 170/60 vzadu. Prozatím není jasné, na kolik nové Leoncino 800 vyjde a neví se ani přesné datum zahájení prodeje, ale u nás by se tyto dvě novinky měly objevit v prvním čtvrtletí příštího roku.

Benelli představilo nové Leoncino 800

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli představilo nové Leoncino 800


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.