Přeposlat Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

27.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki si pro modelový rok 2020 připravilo několik novinek a tou hlavní je určitě nová generace populárního cestovního endura V-Strom 1000. Nová verze dostala, navzdory tomu, že má pořád stejně objemný motor, označení 1050 a dnes se podíváme, co všechno nabídne.

Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

Mezi nejpopulárnější třídu motocyklů patří již několik posledních let cestovní endura a prakticky každý výrobce má v této kategorii hned několik zástupců. Vysoké popularitě cestovních endur se není proč divit, jsou to praktické stroje, které zvládnou jak krátké vyjížďky, tak dlouhé výlety, většinou se neztratí ani ve středním terénu a skvěle poslouží jako stroj na každodenní používání. Jak jsme se již zmínili, snad každý větší výrobce nabízí několik endur, od těch malých, základních až po pořádné stroje s motory o objemu přesahující 1000cc. Honda má svou řadu Africa Twin, Kawasaki zase Versys a Yamaha řadu Ténéré, přičemž zapomenout bychom neměli ani třeba na Ducati Multistradu, BMW s řadou GS Adventure nebo populární Tigery od britského Triumphu. Pokud tedy chcete cestovní enduro, opravdu je z čeho vybírat a pro rok 2020 do této společnosti přibude ještě novinka od Suzuki v porobě modelu V-Strom 1050. Tato řada obsahuje tři modely, a sice základní verzi 250, takový střed v podobě verze 650 a vrcholem je nová varianta 1050, která nahradí stávající model s přídomkem 1000. I když by se tedy mohlo zdát, že máme před sebou kompletně nový motocykl s objemnějším motorem, není tomu tak a V-Strom 1050 je spíše facelift aktuálního provedení s novým označením.

Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

Motor má totiž pořád stejný zdvihový objem čítající 1037cc, takže současný V-Strom 1000 má označení špatné a v Suzuki vlastně víceméně pouze uvedli věci na pravou míru. Úplně stejný ale motor pochopitelně nezůstal, dočkal se několika úprav a díky nim je nepatrně výkonnější a hlavně, splňuje novou emisní normu Euro 5, která přijde v platnost počátkem roku 2020. V rámu V-Stromu 1050 tepe kapalinou chlazený dvouválec o výše zmíněném objemu 1037cc, který disponuje DOHC rozvodem a jeho výkon byl navýšený ze 74 kW (101 koní) na 79 kW (107 koní). Motor ho ale dosahuje o 500 ot/min výš, při 8500 ot/min a ještě víc se změnily otáčky, ve kterých motor dosahuje maxima svého točivého momentu. Zatímco V-Strom 1000 nabízí 101 Nm při 4000 ot/min, verze 1050 má o 1 Nm méně a vrcholných 100 Nm dosahuje o 2000 ot/min výš. Dá se tedy předpokládat, že motor bude mít jiný charakter se slabším středem a silnějším vrchem, nicméně to potvrdí nebo vyvrátí až první testy. Design se oproti aktuálnímu provedení nijak zásadně nezměnil, V-Strom má pořád svůj tradiční, ostrý ,,čumákʺ s rozměrným světlometem, ale ten má nyní nový tvar a určitě bychom měli zmínit, že přední i zadní světlo je postaveno na LEDkách.

Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

Přední ochranný štít je stavitelný ve třech úrovních a palubní deska je dle aktuálních zvyklostí zcela digitální. Není barevná, ale disponuje inverzním zobrazením a měla by tak nabídnout výbornou čitelnost za všech okolností a její grafika vypadá docela přehledně. Samozřejmě umí zobrazit všechny důležité informace, jako třeba rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, čas, ujeté kilometry, aktuální nájezd nebo nastavení elektroniky. Podvozek se oproti aktuálnímu modelu V-Strom 1000 nijak nezměnil a je tedy postavený na teleskopické vidlici s vinutou pružinou vpředu a vzadu má své místo kyvná vidlice s přepákováním, vinutou pružinou a olejovým tlumičem.  I brzdná soustava je stejná a disponuje klasickou konfigurací, takže dvojitým kotoučem vpředu a jedním vzadu. Kompletní rozměry nové verze V-Strom 1050 jsou 2265 x 1515 x 870 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1555 mm a sedlo je umístěno ve výšce 855 mm. Nádrž zvládne pojmout rovných 20 litrů paliva a pohotovostní hmotnost se zastavila na hodnotě 236 kg, takže nová verze 1050 je o zanedbatelné 3 kg těžší než model 1000. Co se týče výbavy, tak ta obsahuje třeba praktický USB port, tři jízdní režimy, ABS systém, kontrolu trakce s offroad režimem či asistenta pro jízdu v nižších otáčkách.

Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

Tohle všechno platí pro standardní model V-Strom 1050, nicméně Suzuki představilo i lépe vybavenou specifikaci s přídomkem XT, která navíc obsahuje šesti-osou řídící jednotku. Z toho vyplývá modernější elektronická výbava čítající náklonový ABS systém s možností nastavení ve dvou úrovních, systém hlídající zvedání zadního kola při brzdění z kopce, asistenta pro zastavení a rozjezd v kopci nebo tempomat. To ale není co do výbavy pořád všechno, verze XT nabídne také plynule stavitelný ochranný štít, robustní centrální stojan, výškově stavitelné sedlo či jiné kryty motoru a řidítek, přičemž to všechno může být zabaleno do speciálního retro laku odkazujícího na závodní speciál DR-Z. Ten byl postavený na modelu DR750S a v roce 1988 se účastnil slavného závodu Paříž-Dakar. Suzuki V-Strom 1050XT vypadá jako opravdu poctivé, velmi dobře vybavené cestovní enduro, které by mělo zvládnout i náročnější terén, a když ho Suzuki vyšperkuje zajímavou cenovkou, což umí, mohlo by se jednat o trefu do černého. Oba tito sourozenci by se měli dostat do prodeje zhruba na jaře roku 2020 a oficiální české ceny prozatím potvrzeny nebyly, ale oproti aktuálním modelům V-Strom 1000 (289 900  Kč s DPH) a V-Strom 1000XT (299 900 Kč s DPH) se pravděpodobně moc lišit nebudou.

Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki V-Strom 1050 a 1050XT: Novinky pro rok 2020 s Euro 5 motorem a dobrou výbavou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.