BMW


Přeposlat BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

20.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW R NineT je parádní retro sportovní naháč, který boduje jak povedeným designem, tak fantastickým motorem a v neposlední řadě i výborně nastaveným podvozkem. Motor je velmi charismatický a je chlazený vzduchem, takže je to taková stará škola, která má charakteru a síly ve středních otáčkách vskutku na rozdávání.

BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

Motor
Srdcem retro mašiny R NineT od BMW není nic jiného, než legendární motor typu boxer, který z motocyklu poměrně výrazně trčí na obě strany. Jedná se o plochý dvouválec s olejovým / vzduchovým chlazením a právě chlazení vzduchem je díky klasickému žebrování dobře patrné už na první pohled. Motor má dále čtyři radiální ventily na válec, dvojitý vačkový hřídel nad hlavou a centrální vyvažovací hřídel. Objem tohoto dvouválce čítá 1170cc a co se týče výkonů, tak na zadní kolo umí poslat 81 kW (110 koní) při 7550 ot/min a točivý moment 119 Nm, který je k dispozici při 6000 ot/min. Motor o sobě dá pořádně vědět už po nastartování a jeho zvukový projev patří mezi to nejlepší, co lze v rámci emisní normy Euro 4 zažít. Zvuk tohoto dvouválce je opravdu hodně výrazný, je takový hřmotný, burácivý a působí tak nějak plnotučným dojmem. Je to zkrátka masivní motor a jeho zvukový projev to jen a jen podtrhuje. Co se týče síly, tak té má hromadu už od velmi nízkých otáček a až nás překvapilo, jak příjemný tento motor je v klasických městských rychlostech. V nižších otáčkách běží velmi klidně, ani trochu necuká a ani v nejmenším proti pohodovému tempu neprotestuje. Ve středních otáčkách ale pořádně vystrčí rohy, přepne do režimu ,,šílenec“ a začne tahat opravdu s vervou. Právě střední otáčky jsou doménou tohoto motoru, a ačkoliv se nebrání ani těm nejvyšším (červené pole začíná při 8500 ot/min), nejčastěji se budete pohybovat ve středu. Vibracím se motor pochopitelně neubránil, ale jejich míra je velmi příjemná a jenom taková, aby utvrdila jeho zajímavý charakter.

BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

Jízda a ovladatelnost
BMW R NineT je retro naháč se sportovním duchem a to napovídá už pozice za řidítky, která v sobě kombinuje pozici ze superbiků a klasických strojů prostých kapotáže. Sedí se lehce vpředu, ale zase ne moc a řidítka jsou docela široká, takže posed je sportovní a zároveň i docela pohodlný, naprosto použitelný i pro delší vyjížďky. Sedlo je pohodlné a zároveň poskytne důležitou oporu, takže co do ergonomie si u tohoto stroje není vůbec na co stěžovat. Jízda hraje docela hodně na sportovní notu, R NineT se nechá velmi ochotně sklopit do zatáčky a když už v ní je, tak je nesmírně stabilní a drží stopu opravdu nesmírně přesvědčivě. Prostředí, ve kterém se tento retro sportovní naháč cítí nejlépe, jsou samozřejmě klasické okresky a kromě lehkosti, s jakou tato mašina zatáčí, jsme ocenili také čitelný projev za všech okolností a velmi pohotové reakce na jakýkoliv povel. Míra komfortu je solidní a samotný podvozek je postavený na macaté, 46 mm obrácené vidlici vpředu a vzadu má své místo jednostranná kyvka doplněná o středovou pružinovou vzpěru, přičemž zadní odpružení umožňuje nastavení předpětí a zpětný útlum. Brzdy jsou výkonné až až, umí zabrat velmi rázně a je na ně spolehnutí za jakékoliv situace. Zatímco vpředu se nachází dva 320 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové radiální třmeny, vzadu má své místo kotouč o průměru 220 mm a plovoucí třmen se dvěma pístky.

BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

Výbava
Výbava tohoto stroje je poměrně slušná, ale není zbytečně přetechnizovaná a dostanete víceméně pouze to, co motocykly podobného výkonu většinou mají. Samozřejmostí je nezbytný systém ABS a kromě něj se můžete těšit také na kontrolu trakce, přičemž oba tyto prvky jsou vypínatelné. Z praktické stránky věci bychom měli zmínit také stavitelné brzdové páčky spojky i brzdy či dvoumístné sedlo, nicméně jak sedlo, tak stupačky spolujezdce s tandemovým rámem jdou odstranit a z R NineT tak může být i čistě stroj pro jednoho. Palubní deska je vyvedena ve velmi jednoduchém, přímočarém stylu a skládá se ze dvou klasických, analogových budíků s chromovaným orámováním. Vlevo je umístěný tachometr, vpravo pak otáčkoměr a každý z těchto budíků obsahuje maličký displej palubního počítače. Tyto displeje umí zobrazit třeba čas, aktuálně zařazený převodový stupeň, průměrnou spotřebu, dojezd na aktuální palivo, ujeté kilometry či datum servisní prohlídky. Díky jednoduché grafice je čitelnost perfektní za všech okolností a instrumenty jsou příkladně přehledné. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2220 x 1265 x 890 mm, rozvor kol je 1475 mm a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva. Sedlo je v základu uloženo ve výšce 805 mm, nicméně je možné dopřát si také příplatkové sedlo ukotvené ve výšce 795 mm, což ocení hlavně řidiči menšího vzrůstu. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

Kvalita a spolehlivost
V oblasti kvality zpracování si u tohoto retro naháče není vůbec na co stěžovat a za své peníze dostanete v tomto případě jen to nejlepší. Samé kvalitní materiály, značkové komponenty a příkladné slícování všech komponent. A kdo by si chtěl dojem z motocyklu a vlastně i celkový, už ve standardu velmi povedený vzhled, ještě vylepšit, ten může sáhnout po jednom ze tří paketů frézovaných dílů, které se jmenují Classic, Club Sport a Storm. Co do spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, R NineT je již prověřený model, který platí za víceméně bezproblémový a při standardní údržbě a servisu bude tento naháč rozdávat radost určitě dlouho. Cena BMW R NineT na našem trhu startuje na částce 403 000 Kč s DPH, což je na jednu stranu docela dost, ale na tu druhou za tuto částku dostanete jeden z nejlepších strojů ve své třídě.

BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků

Verdikt
BMW R NineT je parádní retro sportovní naháč, který boduje jak povedeným designem, tak fantastickým motorem a v neposlední řadě i výborně nastaveným podvozkem. Motor je velmi charismatický a je chlazený vzduchem, takže je to taková stará škola, která má charakteru a síly ve středních otáčkách vskutku na rozdávání. Skvěle funguje i v otáčkách nižších a je to tedy po všech stránkách povedený motor bez větších slabin. Podvozek tohoto stroje je velmi hravý, miluje zatáčky a zároveň nabídne kombinaci výborné stability s čitelným projevem za všech okolností. Výbava je moderní, ale zase ne zbytečně moc a úroveň dílenského zpracování je naprosto bez výhrad. Cena je spíše vyšší, ale plně odpovídá tomu, že máme před sebou naprosto špičkovou mašinu postavenou na kvalitních komponentech, která je opravdu vyladěna do posledního detailu.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R NineT: Ryzí sportovní retro naháč bez výraznějších nedostatků


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.