Přeposlat Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

18.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tento podzim byl, ostatně jako již tradičně, velmi bohatý na motocyklové novinky a nejvíc jich bylo k vidění na akci EICMA 2019. Dnes se podíváme na zajímavé stroje, které se nám v minulých novinkách nikam nevešly, ale určitě by byla škoda se o nich alespoň v rychlosti nezmínit.

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

Aston Martin AMB 001
Tohle byla jedna z největších hvězd výstavy a není se vůbec čemu divit. Extrémně drahá, naprosto unikátní a po čertech krásná motorka od výrobce luxusních automobilů, která vznikne pouze v limitované edici? To je jasný recept na úspěch a dá se předpokládat, že se po plánované výrobě čítající pouhých 100 kusů jen zapráší. A co že je vlastně AMB 001 zač? Sám výrobce tento stroj označuje jako umělecké dílo, a po pravdě, moc daleko od pravdy není, protože tohle je opravdu unikátní počin, který se byť jen vzdáleně nepodobá ničemu ve světě motocyklů. Jedná se o kapotovaný motocykl s retro stylingem, který svými linkami lehce připomíná závodní speciály z let dávno minulých a naprosto parádně vypadá hlavně při pohledu zboku, kdy vynikne to, jak přední kapotáž ladně navazuje na nádrž, která přechází do krásného, ručně šitého sedla. To je pochopitelně kožené a je to právě velmi elegantní a aerodynamický profil, který dělá tuto mašinu tak zajímavou.

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

Výrobce se co do vzhledu inspiroval také u svého hypersportovního vozu Valkyrie a asi nikoho moc nepřekvapí, že se hodně vsázelo na karbon. Z tohoto lehkého materiálu je vyrobena prakticky celá karoserie a kromě něj výrobce použil také hliník či titan, takže samé prémiové materiály, které jen podtrhují výjimečnost celého tohoto počinu. Rukojeti řidítek jsou opět kožené a palubní deska je dle aktuálních trendů zcela digitální. Co se týče motoru, tak ten je zastoupený dvouválcem o objemu 997cc, který je přeplňovaný turbodmychadlem s intercoolerem a variabilní geometrií lopatek. Výsledkem je výkon 180 koní a fakt, že motor nesplňuje ani hlukové, ani emisní limity a tato mašina tedy není homologována pro použití na běžných silnicích. Je to ryze okruhový speciál a určitě bychom měli zmínit, že o výrobu se postará firma Brough Superior, která mu poskytla motor. Ruční výroba tohoto unikátního stroje bude probíhat ve Francii a cena jednoho kusu byla stanovena na 108 000 euro, tedy na nějakých 2,76 milionu korun.

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

Bimota Tesi H2
Tohle bylo opravdu obrovské a zároveň jedno z nejpříjemnějších překvapení veletrhu EICMA 2019. Nový stroj od Bimoty, která už několikrát zkrachovala a do které před nedávnem vstoupilo japonské Kawasaki. Toto na první i druhý pohled velmi nepravděpodobné spojení se začalo formovat před třemi lety a vzniklo hlavně díky tomu, že si v Kawasaki značky Bimota nesmírně váží a berou ji jako jednu z nejlegendárnějších vůbec. Tento malosériový italský výrobce je vskutku legendou, do jejíž produkce patří mašiny opravdu osobitých tvarů s velmi neotřelou, prémiovou technikou a feelingem něčeho výjimečného. A tak to, zdá se, bude pokračovat i po vstupu japonské Kawasaki (vlastní 49.9% podíl), která svou spolupráci s Bimotou vyšperkovala novinkou v podobě modelu Tesi H2. Hlavním poznávacím prvkem motocyklů od tohoto tradičního italského výrobce bylo vždy netradičně řešené přední odpružení ve formě kyvné vidlice, což se nemění a tímto prvkem disponuje i Tesi H2. V Kawasaki nebyli ani trochu škrti a dopřáli Bimotě víceméně to nejlepší, co mají k dispozici, takže v nitru tohoto originálního superbiku najdeme přeplňovaný čtyřválcový litr známý z modelu Ninja H2 či z nového naháče Z H2. O případném výkonu nepadlo ani slovo, ale ten by měl být hodně podobný tomu, co mají mašiny Kawasaki, takže klidně okolo 170 kW (231 koní) a 141 Nm, což je opravdu raketa. A to ostatně platí také o případné ceně, která sice oficiálně zmíněna nebyla, ale mluví se o částce okolo 43 000 euro, což je po přepočtu něco málo přes jeden milion korun.

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

MV Agusta Rush 1000
A v ranku motocyklů, které mají výkon přesahující 200 koní, ještě chvíli zůstaneme. Italská MV Agusta ukázala v Miláně tento naprosto skvěle vypadající stroj, který spadá do čím dál více se rozšiřující kategorie hyper-naháčů. Po Ducati Streetfighter V4 a Kawasaki Z H2 tu tedy máme dalšího naháče, jehož výkon přesahuje magických 200 koní a v tomto případě se vyhoupl až na 208 koní. Agusta se u této novinky inspirovala závody dragsterů, čemuž napovídá hlavně zakryté zadní kolo a skvěle vypadá i přední, kované kolo vyvedené v černé barvě. Přední světlomet je klasicky kruhový, osvětlení je na celém stroji řešeno pomocí LEDek a skvěle vypadá také nesmírně minimalisticky pojaté koncové světlo. Povedenou záď jenom podtrhují kraťoučké koncovky výfuku od SC Project a jako technický základ tomuto stroji posloužil naháč Brutale 1000 RR, což je samozřejmě špička ve své třídě plná těch nejlepších komponent a moderní elektroniky. Osmistupňová kontrola trakce je samozřejmostí, stejně tak jako ABS, čtyři jízdní režimy či oboustranné rychlořazení. Podvozek je postavený na komponentech Öhlins a brzdy jsou od Bremba. Výroba tohoto brutálního naháče začne koncem tohoto nebo začátkem příštího roku a cena prozatím zůstává neznámá, nicméně je jasné, že bude hodně vysoká. Vždyť Brutale 1000 RR, tedy základ této mašiny, stojí 29 990 euro (cca 765 900 Kč).

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

Zdroj: YouTube

Harley-Davidson Bronx a Pan America
Na závěr si v rychlosti proklepneme také tyto dvě novinky od amerického klasika H-D, které spojuje použití nového motoru Revolution Max. Model Bronx je stylový naháč postavený na konceptu Streetfighter, který je vyvedený v povedeném stylu moderního retra., což aktuálně velmi frčí. Jedná se o naháče střední třídy a moc informací o něm prozatím bohužel k dispozici není. Ví se to, že motor bude mít zdvihový objem 975cc a nabídne výkon více než 115 koní, což je bohužel nic moc říkající údaj, který se může ve finále vyhoupnout na 116 nebo taky třeba 130 koní. No, necháme se překvapit a ještě dodáme, že motor má dva válce a stejný počet válců nabídne i cestovní enduro Pan America. V tomto případě ale bude mít motor Revolution Max zdvihový objem 1250cc a podstatně vyšší výkon, údajně až okolo 150 koní. Vzhledově vypadá tato velká ,,adventure" mašina opravdu parádně a je to stroj, který H-D potřebuje jako sůl. Tento typ motocyklů totiž aktuálně velmi táhne a tento klasický americký výrobce není zrovna v nejlepší kondici, takže nějaký bestseller by určitě přišel vhod. Na kompletní technické specifikace obou těchto plánovaných novinek si budeme muset ještě chvíli počkat, a to ostatně platí také pro informace o cenách a dostupnosti.

Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Další zajímavé moto-novinky z veletrhu EICMA 2019


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.