Přeposlat Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

15.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na veletrhu EICMA 2019 samozřejmě nemohla chybět ani Aprilia, která zde ukázala nový superbike střední třídy s označením RS 660. Kromě této novinky jsme se dočkali lehké modernizace modelů RSV4 1100 a Tuono V4 1100 a konceptu Tuono 660.

Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

Aprilia RS 660
A začneme rovnou tímto novým superbikem střední třídy, což byla pro Aprilii největší novinka, kterou na výstavě EICMA ukázala. Nutno podotknout, že Aprilia tento typ superbiku potřebuje, protože její portfolio je v této třídě omezené pouze na mašiny RS 125 a RSV4, tedy motocykly, mezi kterými je výkonnostní rozdíl 186 koní. Zatímco RS 125 má 15 koní, vrcholný superbike RSV4 má koní 201 a Aprilia nemá v této třídě nic mezi. V poslední době jsou střední superbiky na vzestupu a novinka v podobě modelu RS 660 vypadá opravdu zajímavě, přičemž vůbec nepochybujeme o tom, že bude patřit na vrchol své kategorie. Design je vyvedený v typickém duchu motorek Aprilia, takže přední části dominuje kapotáž s trojitým světlometem, který je pochopitelně kompletně LED a už na první pohled je patrné, že se Aprilia inspirovala u svých speciálů z MotoGP. Při pohledu z profilu pak vynikne výrazná nádrž a maličký výfuk umístěný ve spodní části u zadního kola. Hlavní hvězdou tohoto modelu je ale jeho nový motor zastoupený řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu 660cc. Tento motor je založený na plnotučném čtyřválci z modelu RSV4 1100 a v Aprilii víceméně vzali jeho přední část s dvojicí válců, vložili do něj 270 stupňové zapalování a všechno vyladili tak, že tento motor plní budoucí emisní normu Euro 5. To si samozřejmě zaslouží velkou pochvalu a platí to i pro výkon, který se povedlo vyladit na krásných 100 koní, díky čemuž bude RS 660 patřit mezi nejvýkonnější superbiky ve své třídě.

Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

Ještě bychom měli zmínit, že motor má kapalinové chlazení a disponuje čtyřmi ventily na válec, takže jich má celkově osm. Motor je součástí šasi a hliníkového rámu, přičemž co se týče podvozku, tak ten je stavitelný a postavený na 41 mm vidlici KYB vpředu a centrálním tlumiči vzadu. Brzdy jsou od Bremba a výrobce u této novinky zmiňuje suchou hmotnost pouhopouhých 169 kg, což je opravdu výtečná hodnota. Elektronická výbava je dle očekávání náležitě moderní a jejím základem je IMU pracující v šesti osách, přičemž nad bezpečnou jízdou bude bdít třeba náklonové ABS, stavitelná kontrola trakce, technologie Anti-Wheelie a ve výbavě neschází ani pět jízdních režimů či oboustranné rychlořazení. Palubní deska je zastoupena barevným displejem a nabídne dvě zobrazení, a sice Road a Track a neschází ani možnost propojení s chytrým telefonem, díky čemuž si budete moct procházet různá data z jízdy. U superbiku, kde se předpokládá, že bude trávit hodně času na okruhu, má sběr dat kvůli zlepšování jízdy určitě smysl. Zmínit musíme ještě světla s technologií přisvícení do zatáčky a dvě barevné varianty, a sice černou s červenými doplňky a černo-červenou s modrými prvky. Prozatím se bohužel neví, kdy se Aprilia RS 660 dostane do prodeje a jasno není ani o ceně, ale dá se předpokládat, že se bude jednat o jeden z nejdražších modelů ve své třídě.

Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

Zdroj: YouTube

Aprilia Tuono 660 koncept
Z modelu RS 660 můžeme plynule navázat na koncept Tuono 660, který je co do techniky postavený právě na tomto novém superbiku. Je tedy evidentní, že Aprilia bude tento dvouválec využívat pro celou novou rodinku motocyklů a koncept Tuono 660 je vlastně naháč postavený na RS 660. Vzhledově je tato novinka opravdu povedená a působí velmi agresivním dojmem, ačkoliv je samozřejmě otázkou, jak bude vypadat sériové provedení a kolik na něm z tohoto konceptu zůstane. Motor je každopadáně jasný, nicméně dle Aprilie bude nový paralelní dvouválec o objemu 660cc pro potřeby tohoto modelu vyladěný na 95 koní, takže bude nepatrně slabší než u kapotovaného modelu. K dispozici pak bude i verze s výkonem omezeným na 35 kW a na své si tedy přijdou i držitelé řidičského oprávnění třídy A2. Elektronika bude opět na výši a ve výbavě tohoto stroje bude jak náklonové ABS, tak stavitelná kontrola trakce, jízdní režimy, rychlořazení nebo systém anti-wheelie. Osvětlení je řešeno vpředu i vzadu pomocí LEDek a palubní deska je opět zcela digitální. Jsme opravdu velmi zvědaví, jak bude vypadat sériové provedení tohoto konceptu a už se těšíme, až ho Aprilia ukáže veřejnosti.

Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

Aprilia RSV4 1100 Factory a Tuono V4 1100
Malinké změny se udály také u těchto dvou vlajkových motocyklů Aprilie, které si pro rok 2020 prošly mírnou modernizací. Model RSV4 1100 Factory dostal konečně elektronické odpružení Öhlins a zde použitý systém bude naladěný trochu jinak než u Tuona Factory, které má elektronický podvozek také. Aprilia tento nový podvozek vyvinula ve spolupráci s firmou Öhlins a uvádí, že na okruhu pomůže k dosažení až o 0.5 sekundy lepšího času než s konvenčním, mechanickým podvozkem. Drsný naháč Tuono V4 1100 se dočkal pouze kosmetických úprav a pro rok 2020 bude mít karbonový kryt přední části nádrže, přičemž z karbonu bude také přední blatník a boční panely. Další novinkou je barevné schéma Atomico Racer, kterou dostanou obě tyto mašiny ve Factory specifikacích a hlavním posláním této barevné varianty bude odlišit standardní modely, které můžou být šedé nebo červené, od vrcholných verzí Factory. 

Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia představila nový superbike RS 660 a koncept Tuono 660


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.