KTM


Přeposlat KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

13.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na výstavě v italském Milánu vystavovala pochopitelně i firma KTM, známý to rakouský výrobce s nezaměnitelným designovým stylem. Dočkali jsme se tří velkých novinek, které KTM hezky rozprostřelo napříč svým portfoliem.

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

KTM 1290 Super Duke R
A začneme tím nejvýkonnějším, co KTM na výstavu EICMA přivezlo a strojem, který patří od svého počátku mezi to nejlepší, co kategorie ostrých naháčů nabízí. Na mysli máme nejnovější verzi nekompromisního stroje 1290 Super Duke R, což je jeden z nejdivočejších a nejvíc respekt budících motocyklů ve své třídě. Ne nadarmo má tato mašina přezdívku ,,The Beast“, tedy ,,Bestie“ a nutno dodat, že si tuto přezdívku bez sebemenších pochyb zaslouží. Naháč s výkonem 180 koní určitě není stroj pro každého, a ačkoliv se výrobci v poslední době předbíhají s ještě výkonnějšími modely této kategorie (zdravíme Kawasaki či Ducai), vůbec nepochybujeme o tom, že Super Duke R bude patřit mezi ty nejsyrovější a nejživočišnější. Motem KTM pro novou generaci tohoto naháče (aktuální model byl představený v roce 2016) bylo snížit hmotnost a zvýšit výkon, což se povedlo a další velkou novinkou je zcela nový rám, který by měl být až 3x tužší než rám u aktuální generace. Zadní, podsedlový rám je nově vyrobený z karbonu a zadní kyvka s přepákováním je zcela nová.

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

Design pak zůstal prakticky stejný a už na první pohled tak každý pozná, že má před sebou mašinu od KTM, protože hlavně jejich přední část připomínající hmyzí hlavu je naprosto nezaměnitelná. KTM má zkrátka svůj osobitý a zcela ojedinělý styl, za kterým si stojí a to je dobře. Co se týče snížení hmotnosti, tak výrobci se povedlo srazit váhu o nějakých 6 kg a výkon zase narostl o tři koně, na rovných 180 koní. Co je ale daleko důležitější, zde použitý motor v podobě dvouválce o objemu 1301cc s válci sevřenými do úhlu 75 stupňů disponuje vskutku masivním točivým momentem o hodnotě 140 Nm, což s tímto 189 kg těžkým strojem určitě pořádně zamává. Podvozek byl přepracovaný a asi nikoho nepřekvapí, že je plně stavitelný a postavený na komponentech od firmy WP, kterou KTM vlastní. Palubní deska je zastoupena 5 palcovým TFT displejem a elektronická výbava je dle očekávání náležitě rozsáhlá, přičemž kromě kontroly trakce se můžete těšit třeba na jízdní režimy, tempomat, synchronizaci s telefonem nebo oboustranné rychlořazení. Prodej nové generace KTM 1290 Super Duke R by měl odstartovat v únoru 2020 a cena bude oproti aktuálnímu modelu nepatrně vyšší.

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

KTM 890 Duke R
Nyní se posuneme o třídu níž a podrobně si představíme nového středního naháče s označením 890 Duke R, který doplní známý model 790 Duke R. Je to takový jeho větší a silnější bráška a v KTM si i v tomto případě pohráli s přezdívkami. Model 790 Duke R disponuje přezdívkou ,,Scalpel“, no silnější a ostřejší model 890 Duke R dostal přezdívku ,,Super Scalpel“, takže je jasné, kdo bude z této dvojice tím dravějším. Tato mašina nabídne nejenom vyšší výkon, ve skutečnosti je i nepatrně lehčí (o 3 kg, takže váží 166 kg) než verze 790 a pochopitelně bude i za vyšší cenu. Design je jasný a tato novinka je vyvedena v duchu KTM, takže jí dominuje ,,hmyzí“ maska s duálním světlometem a všudypřítomní oranžová barva, která je pro mašiny od tohoto rakouského výrobce naprosto typická. Oproti modelu 790 najdeme na této novince podstatně kvalitnější komponenty, a třeba nenastavitelné přední odpruženi bylo nahrazeno stavitelnou vidlicí od WP (podvozek nabídne kompletní nastavení).

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

Pouze průměrné pneumatiky Maxxis Supermaxx ST byly nahrazeny lepšími gumami Michelin Power Cup Evo a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Verze 890 je zkrátka podstatně modernějším a mnohem lépe vybaveným strojem než 790. Jak jsme se již zmínili, je lehčí a zároveň větší, má delší rozvor kol a kromě modernějšího podvozku nabídne i modernější elektronickou výbavu. Má třeba TFT barevný displej, kompletní LED osvětlení, kontrolu trakce, jízdní režimy a za příplatek pak nabídne i tempomat či oboustranné rychlořazení. Motor je řadový dvouválec o zdvihovém objemu 890cc, jehož výkon dosahuje velmi hezkých 89 kW (121 koní) a točivý moment o hodnotě 99 Nm, takže o dynamický projev této novinky mít starosti nemusíme. I nový 890 Duke R se začne prodávat v únoru 2020 a jeho cena bude dle očekávání podstatně vyšší než v případě modelu 790 R.

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

KTM 390 Adventure
Řada Adventure je od KTM tou zdaleka nejpopulárnější a zbrusu nový model s označením 390 Adventure je již sedmým strojem určeným pro dobrodružné cestování cestou necestou. Na tohle čekali snad všichni mladí fanoušci KTM, protože model 390 Adventure je něco jako malá, pubertální verze větších cestovních endur 790 a 1290 Adventure pro držitele řidičáku skupiny A2. Samozřejmě nelze čekat stejné schopnosti v terénu, jako u dospělejších modelů, nicméně osazení stavitelným podvozkem se zdvihy 170 mm vpředu a 177 mm vzadu by mělo znamenat poměrně slušné vlastnosti i mimo klasické silnice. Podvozek je postavený na komponentech WP, umožňuje nastavení odskoku a komprese vpředu a předpětí a odskoku vzadu, přičemž za zmínku určitě stojí i ABS systém, který umí fungovat v náklonu. Výbava je velmi podobná, jako u výše zmíněného stroje 890 Duke R, takže palubní deska je zastoupena barevným TFT displejem (opět s Bluetooth modulem pro připojení chytrého telefonu), osvětlení je řešeno pomocí LEDek a neschází ani kontrola trakce či příplatkové rychlořazení nahoru i dolů.

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

Design této novinky vychází ze sourozenců 790 a 1290 Adventure, takže máme před sebou naprosto typické KTM, které tím, jak je jiné, upoutá pozornost všude, kde se ukáže. Technický základ hledejme v naháči 390 Duke a zadní kolo tohoto cestovního endura tedy pohání jednoválec o zdvihovém objemu 373cc a výkonu 32 kW (44 koní), jehož točivý moment dosahuje hodnoty 37 Nm. Přední kolo má průměr 19 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 100/90 a vzadu najdeme kombinaci 17 palcového kola s pneumatikou o rozměru 130/80, přičemž bychom měli určitě dodat, že výrobce vsadil na gumy Continental TKC70. Špatně nevypadá ani nádrž o objemu 14.5 litru paliva, díky čemuž by měl být dojezd na jedno natankování opravdu dobrý a měl by se pohybovat na hranici 300 km. Nové KTM 390 Adventure se na trhy dostane v průběhu února příštího roku a bude konkurovat hlavně BMW G 310 S, nicméně do této třídy spadají i Kawasaki Versys-X 300 či Honda CB500X.

KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM ukázalo novinky pro rok 2020: 1290 Super Duke R, 890 Duke R a 390 Adventure


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.