Přeposlat Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

11.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda na veletrhu EICMA 2019 pochopitelně nemohla chybět a od tohoto tradičního výrobce jsme se dočkali několika velkých novinek. Nejvíc pozornosti na sebe určitě upoutal nový Fireblade, který se výkonnostně poprvé přehoupl přes hranici 200 koní.

Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

Honda CBR1000RR-R Fireblade
A začneme právě tímto novým superbikem, který vypadá opravdu zajímavě a s novou generací se Fireblade konečně přehoupl přes hranici 200 koní. Aktuální provedení disponuje výkonem 141 kW, tedy 192 koní, což není ve světě kapotovaných superbiků žádná velká sláva a drtivá většina konkurence je na tom lépe. Přes 200 koní má jak Suzuki GSX-R1000R, tak Yamaha R1 a pochopitelně i čtvrtý Japonec do party, Kawasaki ZX-10RR, takže Fireblade v ohledu výkonu na hlavní konkurenty přece jenom trochu ztrácel. To už je ale minulostí a inženýrům v Hondě se povedlo výkon litrového čtyřválce této nové generace vyladit na parádních 160 kW, tedy 218 koní. Co se týče designu, tak ten se proměnil jenom lehce, nicméně v tomto ohledu nebylo třeba dělat nějaké zásadní či radikální změny, aktuální Fireblade je hezký stroj a verze pro modelový rok 2020 je zase o kousek výraznější a drsnější. Přední části dominují dva LED světlomety, mezi kterými se nachází otvor náporového sání a po stranách boční kapotáže si lze všimnout maličkých křidélek, které se postarají o zlepšení přítlaku. Parádně pak vypadá i zadní část s ostrým zadkem a obří koncovkou výfuku od slovinského Akrapoviče, přičemž bychom určitě měli zmínit, že výfuková soustava je titanová. Honda uvádí, že se u nové generace Fireblade hodně inspirovala svým závodním speciálem RC213V, takže se dá očekávat, že na okruhu, kde bude tento stroj ostatně pravděpodobně trávit drtivou většinu svého času, to bude naprosto nekompromisní nářadí.

Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125iHonda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

Nový podvozek je postavený na přední teleskopické vidlici Showa BPF s průměrem trubky 43 mm v vzadu má své místo tlumič Showa BFR-C Pro-Link. Brzdy jsou kombinací komponent od firem Brembo (zadní dvoupístkový třmen) a Nissin (přední čtyřpístkový třmen), přičemž dva přední kotouče mají průměr 330 mm a zadní pak klasických 220 mm. Palubní deska je pak zastoupena barevným displejem s úhlopříčkou 5 palců, což je dnes u moderních superbiků víceméně nezbytné a elektronická výbava je pochopitelně náležitě moderní. Víceméně všechno jde na této mašině nastavit, ať už kontrola trakce (v 9 stupních), řízený rozjezd Start Mode (ve 4 stupních), systém ABS má dva režimy, funkce anti-wheelie také a řidič bude mít k dispozici pět stupňů nastavení výkonu. Ve výbavě pak neschází ani oboustranné rychlořazení. Kromě standardního modelu půjde do prodeje i verze s označením SP, která se pyšní modernějším, elektronicky stavitelným podvozkem od firmy Öhlins. Základní model poznáte od SP verze velmi jednoduše a hlavní rozdíl je v přední vidlici Öhlins NPX S-EC, která je pochopitelně zlatá. Zadní odpružení je řešeno tlumičem Öhlins TTX36 S-EC Pro-Link a model SP má také lepší brzdy, které jsou kompletně od Bremba. Výkon motoru už jsme zmínili a ještě dodáme, že se jedná o řadový čtyřválec s kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem, jehož zdvihový objem je 999.9cc a svého maxima (218 koní) dosahuje při 14500 ot/min. Pokud byl aktuální Fireblade mezi litrovými superbiky takový ten černý vzadu, teď se to otáčí a konkurence se bude muset hodně snažit, aby se této bestii vyrovnala.

Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125iHonda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

Honda Rebel
Nyní se přesuneme do trochu klidnějších a ne tak výkonných vod, a to k populárnímu kompaktnímu cruiseru CMX500 Rebel. Ten se pro rok 2020 dočkal poměrně výrazného faceliftu, který se týká hlavně přední části. Klasický, halogenový světlomet totiž nahradily moderní LEDky a Honda vsadil na čtyři velké diody, což vypadá opravdu dobře a Rebela to posunulo z kategorie ,,retro“ do třídy ,,moderní retro“. Na LEDkách jsou postaveny také stylové, kulaté blinkry a pochopitelně i koncové světlo. Přepracováním si prošla také palubní deska, která je opět digitální a nově konečně zobrazuje aktuálně zařazený převodový stupeň. Grafika je opravdu velmi jednoduchá, hodně minimalistická a displej dále ukazuje čas, rychlost, nájezd či stav paliva v nádrži. Zmínit bychom měli i nové, komfortnější sedlo a přepracovaný podvozek, který by měl nabídnout mnohem lepší úroveň komfortu. Motor je pořád zastoupený kapalinou chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 471cc, jehož výkon je 34 kW (46 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 43.3 Nm, nicméně prodělal několik úprav a nově plní emisní normu Euro 5. Kromě standardního modelu bude k dispozici i verze s označením S, která nabídne malou kapotáž okolo předního světlometu a vidlici chráněnou pryžovou manžetou.

Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125iHonda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

Honda SH125i
Na závěr si v rychlosti proklepneme i přepracovaný skútr SH125i, který patří mezi nejpopulárnější modely ve své kategorii a pro Hondu je to jeden ze stěžejních skútrů. Model pro ročník 2020 se dočkal modernějšího designu a hlavní změna se udála na přídi, kde se nachází kompletně přepracovaný světlomet. Světla se přesunula o kousek výš, mají novou grafiku a osvětlení na tomto skútru je pochopitelně kompletně řešeno pomocí LEDek. Zavazadlový prostor pod sedlem má nyní objem 28 litrů (+ 10 litrů oproti aktuálnímu modelu) a nádrž o objemu 7 litrů se přesunula z prostoru pod sedlem spolujezdce do oblasti pod nohami řidiče, díky čemuž mohla Honda úložný prostor navýšit. Z elektrické výbavy bychom měli zmínit ABS systém, kontrolu trakce a technologii vypnutí motoru při volnoběhu, tedy Start-Stop systém. Nová je i palubní deska zastoupena malým, čtvercovým displejem a ten je doplněný o nezbytné informační diody. Displej zobrazuje všechny důležité informace (rychlost, čas, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry) a ve výbavě tohoto moderního skútru se nachází i pohodlné bezklíčové zapalování. Honda u nové verze tohoto skútru vsadila na nový motor s označením eSP+ se čtyřmi ventily, který plní emisní normu Euro 5 a disponuje elektronickým vstřikováním PGM-FI. Tento jednoválec o zdvihovém objemu 124.5cc má výkon 9.2 kW (12.5 koně) a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 11.4 Nm, přičemž výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba pak čítá 2.25 litru paliva na 100 km. Všechny tyto novinky jsou již zalistovány na oficiálních stránkách výrobce, takže prodej se s největší pravděpodobností rozjede velmi brzy.

Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125iHonda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda na EICMA 2019: Nový Fireblade s výkonem 218 koní, zmodernizovaný Rebel a skútr SH125i


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.