Přeposlat Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

08.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhající akci EICMA 2019 vystavují prakticky všichni přední výrobci motocyklů a pochopitelně mezi nimi neschází ani japonská Yamaha. Ta zde ukázala poměrně hodně novinek, včetně nové verze modelu Tracer 700, sportovního skútru Tmax a speciální edice svého cesťáku FJR1300.

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

Yamaha Tracer 700
Yamaha tento rok modernizuje opravdu ve velkém a postupně přepracovává většinu svého aktuálního portfolia, a to jak co se týče jak designu, tak techniky. Po modelech MT-125 a MT-03 se podobné modernizace dočkal také Tracer 700, tedy sportovně-cestovní a nutno podotknout, že velmi populární a povedený stroj. Verze pro modelový rok 2020 zaujme hned na první pohled opravdu notně přepracovaným designem, který se, stejně jako ostatní nové Yamahy, nese v duchu sci-fi a nový Tracer 700 tedy vypadá minimálně o parník lépe než aktuální model. Maska chladiče je zcela nová a klasicky tvarované, poměrně rozměrné přední světlomety současné verze jsou ta tam. Nahradila je dvě LED projektorová světla doplněná o obrysové svítilny (opět LED), takže to vypadá, jako kdyby měl nový Tracer oči doplněné o obočí. Nové je i přední plexi, které je ručně stavitelné v rozsahu 60 mm a zmínit bychom určitě měli také přepracovaná, o 34 mm širší řidítka a nové sedlo. Lehké modernizace se dočkala i palubní deska v podobě LCD displeje, který dostal do vínku možnost přepnutí do inverzního zobrazení, což by mělo zlepšit hlavně čitelnost ne přímém slunci.

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

Displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, čas, stav paliva v nádrži a podobné věci a všechno se ovládá pomocí levého spínače na řidítkách. Yamaha zmiňuje, že je nový Tracer 700 nejlehčím strojem ve své třídě a vzhledem k mokré hmotnosti čítající příjemných 196 kg tomu lze věřit. Modernizací si prošel také podvozek, který nově nabízí nastavení předpětí a odskoku, a zatímco přední odpružení je postaveno na 41 mm teleskopické vidlici, vzadu se nachází kyvka s kloubovým odpružením. Kompletní rozměry této novinky jsou 2140 x 1290 x 806 mm a rozvor kol se zvětšil na 1460 mm, přičemž sedlo je umístěno ve výšce 835 mm a nádrž pojme 17 litrů paliva. Změnám neutekl ani dvouválecCP2 o zdvihovém objemu 689cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nově ale plní emisní normu Euro 5 a s největší pravděpodobností bude mít nepatrně jiný projev. Výkonnostně je na tom prakticky stejně, nabídne 54 kW (73 koní) při 8750 ot/min a točivý moment 68 Nm při 6500 ot/min, takže výkon je nižší o 1 kW, ale je dostupný o něco dřív. Nový Tracer 2020 by se měl u dealerů objevit v únoru příštího roku a cena prozatím zůstává neznámá.

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

Yamaha TMAX 560 a TMAX Tech Max
Faceliftu se dočkal také populární TMAX, což je jeden z nejsportovnějších skútrů vůbec a modernizace se, mimo jiné, opět nese v duchu plnění nové emisní normy Euro 5. Yamaha v tomto ohledu neponechává nic náhodě a evidentně se snaží přejít na tuto plánovanou normu co možná nejdřív. Nový TMAX dostal lehce přepracovanou kapotáž s integrovanými předními LED světly a na této technologii jsou postaveny i přední blinkry či zadní světlo vyvedené do tvaru písmene T. Praktická stránka věci bude pořád výborná, osvětlený prostor pod sedlem pojme buď jednu integrální nebo dvě otevřené helmy. Z další výbavy bychom měli zmínit třeba bezklíčový přístup a zapalování Smart Key, ABS systém, kontrolu trakce či D-Mode, tedy možnost přepnutí mezi dvěma výkonnostními režimy. Rozměry modelu TMAX 560 jsou 2200 x 1420 – 1555 x 765 mm, rozvor kol čítá 1575 mm a sedlo je uloženo ve výšce 800 mm. Podvozek je postavený ne teleskopické vidlici se zdvihem 120 mm vpředu a vzadu má své místo kyvná vidlice, přičemž zdvih zadního odpružení je 117 mm.

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

Brzdy jsou kompletně kotoučové, a zatímco na předním kole sedí dva kotouče o průměru 267 mm, vzadu najdeme jeden kotouč s průměrem 282 mm. Motor má zdvihový objem 562cc, kapalinové chlazení, DOHC rozvod a disponuje výkony 35 kW (47.6 koně) při 7500 ot/min a 55.7 Nm při 5250 ot/min. Převodovka je zastoupena automatickým variátorem, což je ve světě skútru klasika. Palubní deska s označením Monotone TFT vypadá opravdu skvěle a kombinuje v sobě krásné, analogové budíky a černobílý displej, který zobrazuje údaje z palubního počítače. Varianta Tech Max je postavena na stejném základu, ale nabídne mnohem lepší výbavu včetně možnosti propojení s telefonem přes aplikaci MyTMAX Connect. Hlavním poznávacím znakem oproti standardnímu modelu je zlatá přední vidlice a co se týče oné modernější výbavy, tak se můžeme těšit třeba na tempomat, vyhřívané rukojeti řidítek i vyhřívané sedlo, elektronicky stavitelný ochranný štít či stavitelné zadní odpružení.

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

Yamaha FJR1300AS Ultimate Edition
Na závěr si v rychlosti představím i speciální edici známého cestovního stroje FJR1300, která se jmenuje AS Ultimate Edition. Tato slavná mašina slaví již dvacet let služby a výrobce jí dopřál tuto speciální edici, která zahrnuje hlavně lehce přepracovaný styling a barevnou kombinaci černé a zlaté. Barvu zlata lze na tomto stroji najít na kolech, černé sedlo je prošíváno zlatou nití a v této barvě je dokonce vyvedeno i logo FJR. Takřka celá kapotáž je pak temně černá, což dodává tomuto cestovnímu motocyklu punc exkluzivity a dá se předpokládat, že se jedná o jednu z posledních možností, jak si FJR1300 ještě koupit. Zde použitý čtyřválec o zdvihovém objemu 1298cc už totiž nebude plnit normu Euro 5 a je pravděpodobné, že tato jednotka úplně skončí a bude nahrazena nějakou novější. Byla by to škoda, protože tento kapalinou chlazený motor s DOHC rozvodem, který je v rámu nakloněný dopředu, je velmi povedený a platí za jeden z nejcharakternějších motorů ve třídě. Dává 107.5 kW (146.2 koní) při 8000 ot/min a jeho točivý moment čítá mohutných 138 Nm při 7000 ot/min. Ceny této edice prozatím zveřejněny nebyly a zdá se, že Yamaha FJR1300AS Ultimate Edition bude dostupná i na našem trhu.

Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila nového Tracera 700, skútry TMAX 560 a TMAX Tech Max a speciální edici modelu FJR1300


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.