Přeposlat Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

06.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská firma Tacita sice nepatří mezi nejznámější výrobce, ale v oblasti elektrických mašin platí ze jednu z těch nejvíce zkušených. Tato firma nyní představila dvě nové mašiny s označením T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo, tak se pojďme podívat, co všechno nabídnou.

Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

Až doposud se ryze italská firma Tacita specializovala na modely typu enduro, což není ve světě elektrických motocyklů nic extra rozšířeného a v portfoliu tohoto výrobce byla, až doposud, jediná modelová řada s označením T-Race. Ta obsahuje čtyři modely s označením Motard, Enduro, Rally Light a Cross, přičemž je jasné, že jsou určeny pro milovníky jízd mimo klasické silnice. Nová řada s označením T-Cruise je přesným opakem a prozatím obsahuje dvě mašiny, obě určené pro korzování po klasických silnicích. Tyto dva elektrické stroje se jmenují T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo a jedná se o sourozence, kteří sdílejí drtivou většinu technologií a liší se víceméně pouze designem a cenami. Zatímco model Urban spatřil světlo světa již před více než měsícem, novější mašina s označením Turismo byla představena před necelým týdnem, a to na akci EICMA 2019. Design je opravdu víceméně jediným prvkem, ve kterém se od sebe tyto motocykly odlišují, a co si budeme povídat, na zadek si z jejich vzhledu opravdu nikdo nesedne. Oba tyto stroje jsou prostě na první i druhý pohled jasnými elektomotocykly a výrobce se tento fakt ani nesnaží nijak maskovat, což je samozřejmě v pořádku, ale vzhledově zkrátka nijak zvlášť nezaujmou. Vytříbený italský design si představujeme úplně jinak a nemůžeme se zbavit dojmu, že oba tito sourozenci vypadají jako levné motocykly z Číny.

Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

Tak tomu samozřejmě není, levné nejsou ani trochu a vzhledem k výbavě se jedná o velmi moderní stroje, které určitě nabídnou zajímavé zážitky v sedle, ale ten vzhled je prostě unylý, nezajímavý a tak nějak nedotažený. Na ten to ale pochopitelně nejezdí a mnohem důležitější jsou věci typu výkonu či dojezdu, v čemž oba tito sourozenci docela vynikají. Zatímco model Urban je takový městský cruiser, novější Turismo připomíná svými vysokými řídítky choppera a je to právě přední část, ve které se od sebe tyto motocykly liší nejvíc. Hlavní světlomet je v obou případech stejný, ale zatímco Urban má nižší řidítka se zpětnými zrcátky ukotvenými na jejich konci, jako u nějakého kafáče, Turismo má řidítka vyšší s klasicky ukotvenými zrcátky a disponuje i ochranným plexi štítem. Zaměření je tedy v obou jasné, Urban bude stroj hlavně pro zábavu a takové ty rychlé výjezdy po okreskách a Turismo poslouží i pro nějaké delší výlety, čemuž ostatně napovídá také přítomnost zadních bočních kufrů. Velmi hezky pak vypadají vyplétaná kola i docela velké sedlo, naopak rozměrný elektromotor v rámu, který zabírá podstatnou část, moc vzhledně nevypadá. Mnohem zajímavě než vzhled ale vypadá technika a výrobce dá svým potencionálním zákazníkům na výběr hned ze čtyř výkonnostních variant.

Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

Srdcem obou těchto motocyklů je kapalinou chlazený elektromotor a výrobce se hodně chlubí hlavně unikátním, velmi výkonným chladícím systémem, který by měl být schopný všechno uchladit i v podmínkách pouště. Motor je pak doplněný o pětirychlostní převodovku, což je ve světě elektrických motocyklů víceméně unikum a je to jeden z hlavních poznávacích znaků výrobce. Co se týče již zmíněných výkonů, tak k dispozici jsou verze o výkonech 11 kW (15 koní) a 60 Nm, 27 kW (37 koní) a 60 Nm, 34 kW (46 koní) a 85 Nm a vrcholem nabídky je pak varianta kombinující výkon 44 kW (60 koní) s točivým momentem 100 Nm. To už bude určitě velmi zajímavé a co do dynamiky hodně rychlé svezení, protože točivý moment je, stejně jako u všech ostatních elektrických motocyklů a automobilů, dostupný okamžitě. K dispozici je také několik verzí co do kapacity baterie, která může mít 7.5, 9, 18 a dokonce 27 kWh, což ale platí pouze pro variantu Turismo (Urban nabídne jenom první tři kapacity a Turismo zase začíná na kapacitě 9 kWh). Maximální dojezd modelu Urban může být až 220 km, což pochopitelně platí pro verzi s nejobjemnější kapacitou a model Turismo nabídne, v kombinaci s 27 kWh baterií, až 322 km na jedno nabití, což vypadá opravdu dobře.

Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

Co se týče nabíjení, tak k tomu je možné využít standardně zastavěnou nabíječku či si připlatit za rychlonabíječku, přičemž kromě klasické, domácí zásuvky lze použití i veřejné nabíjecí stanice úrovně 1 a 2. Výrobce dává na baterku záruku plných pět let a životnost by měla být přes 2000 cyklů. Podvozek je pak postavený na 41 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu má své místo centrálně umístěný tlumič se zdvihem 90 mm a možností nastavení předpětí. Brzdy jsou kompletně od Bremba a soustava se skládá z 320 mm kotouče vpředu a 240 mm kotouče vzadu. Ve výbavě těchto sourozenců se nachází až čtyři jízdní režimy (Eco+, Eco, Turing a Power – 11kW verze nemá režim Power) a zmínit bychom měli také ve třech úrovních stavitelné stupačky pro co nejlepší ergonomii. Oba tyto motocykly jsou již zalistovány na oficiálních stránkách výrobce a model Urban stojí v nejlevnější specifikaci (11 kW + 7.5 kWh baterie) 10 645 euro (cca 271 560 Kč bez DPH) a ta vrcholná (44 kW + 18 kWh) stojí od 19 252 euro (491 280 Kč bez DPH). Model Turismo stojí v základu (11 kW + 9 kWh baterie) 12 690 euro (zhruba 323 800 Kč bez DPH) a úplně vrcholná specifikace, která má motor o výkonu 44 kW a baterii o kapacitě 27 kWh, vyjde na 26 286 euro (okolo 670 735 Kč bez DPH).

Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Tacita T-Cruise Urban a T-Cruise Turismo: Elektrická dvojka z Itálie


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.