Přeposlat Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

04.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americký klasik Indian představil zbrusu nový bagger s označením Challenger, o jehož pohon se stará nový dvouválec PowerPlus. Je to jeden z nejvýraznějších a nejzajímavějších strojů poslední doby, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

Motocykly typu bagger, to je velmi osobitá kategorie, která sice možná není tak populární a rozmáchlá, jako ostatní, lehce exotické třídy (třeba scramblery nebo bobbery), ale určitě spadá mezi to nejzajímavější ve světě jedné stopy. Ne až tak velká popularita by se dala připsat i velmi vysokým pořizovacím cenám, což je dáno už z podstaty toho, co jsou tyto stroje zač. Baggery jsou většinou velké cestovní koráby, které jsou vybaveny pořádným motorem a víceméně pokaždé stojí na vrcholu nabídky, takže ani levné být nemůžou. Například Moto Guzzi MGX-21 je jeden z nejlevnějších baggerů, a to stojí 549 900 Kč a takové BMW K 1600 B je ještě o 100 000 Kč dražší, takže levná tato třída motocyklů opravdu není. A nový Indian Challenger bude ještě dražší a vlastně to bude  jeden z nejdražších a zároveň i nejluxusnějších baggerů na trhu. Je fakt, že vysoká cena je zde opodstatněna tou nejmodernější možnou výbavou a opravdu prémiovými prvky, ale o tom až později. U baggerů je velmi důležitý i vzhled a ten se v případě tohoto modelu opravdu povedl. Nový Challenger je velmi moderně vyhlížející motocykl, avšak zároveň dostal do vínku retro linie a tyto dva prvky, tedy retro a modernu, zvládá kombinovat opravdu umně. Dominantním prvkem této mašiny je ohromná přední kapotáž, což je pro baggery věc naprosto typická a hlavní prvek, kterým se odlišují od zbytku motocyklové produkce.

Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlusIndian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

Obrovská maska obsahuje kruhový světlomet doplněný o denní svícení po jeho stranách a veškeré osvětlení je řešeno pochopitelně pomocí LED technologie. Díky přední části působí Challenger neskutečně majestátně a jako opravdový koráb silnic, kterému by se měli všichni klidit z cesty. Zajímavostí je to, že maska je uchycena přímo k rámu, takže se nebude natáčet spolu s řidítky a bude pořád v jedné poloze. Samozřejmostí je pak stavitelný plexi štít a parádně vypadají i dlouhé, úzké výfuky vyvedené po stranách motocyklu ve spodní části. Při pohledu z boku pak vynikne pro baggery naprosto typický profil s pomalu se svažující siluetou, bočními integrovanými kufry a zaujme i masivní dvouválec s válci uspořádanými od V, který dává tušit, že se jedná o pořádnou strojovnu. A tak tomu opravdu je, zde použitý dvouválec s označením PowerPlus je kompletně nový, Indian ho představil zhruba před dvěma týdny a je to opravdu něco. Jedná se o kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 1769cc, jehož válce jsou sevřeny v úhlu 60 stupňů a neshází mu ani DOHC rozvod, tedy čtyři ventily na válec. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 90 kW (122 koní) a hlavně, mohutných 178 Nm při 3800 ot/min, což je opravdu něco a takto vysokým točivým momentem se nemůžou pochlubit ani superbiky s výkony přes 200 koní. Nutno podotknout, že zde bude vysoký točivý moment třeba, protože je už na první pohled jasné, že tohle není lehký stroj a tak tomu opravdu je.

Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlusIndian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

Je to zkrátka pořádný kus železa a Challenger váží s plnou nádrží značných 377 kg, přičemž i velikostně to není žádný drobek. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2500.7 x 1428 x 990.2 mm, rozvor kol čítá 1667.8 mm a sedlo je umístěno ve výšce 672 mm. Nádrž zvládne pojmout štědrých 22.7 litru paliva a již zmíněné zadní integrované kufry jsou voděodolné, přičemž jejichž objem čítá 68 litrů. Podvozek je postavený na hliníkovém rámu a vpředu se nachází macatá, 43 mm USD vidlice se zdvihem 130 mm. Vzadu je pak umístěná klasická kyvka a centrální tlumič Fox se zdvihem 114 mm, který umožňuje nastavení předpětí. Přední kolo o průměru 19 palců s pneumatikou Metzeler Cruisetec o rozměru 130/60 je osazeno dvěma 320 mm brzdnými kotouči, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo M4.32 a na zadním kole (16 palců, gumy o rozměru 180/60) se nachází kombinace 298 mm kotouče a dvoupístkového třmenu. Brzdná síla tedy bude neoddiskutovatelná. Elektronická výbava je naprosto nekompromisní a ve výbavě tohoto baggeru najdeme všechny dnes rozšířené moderní prvky. Alfou a omegou všeho je technologie Smart Lean Technology s řídící jednotkou Bosch IMU, která obsahuje ABS systém fungující v zatáčkách, kontrolu trakce či funkci Drag Torque Control, tedy dávkování točivého momentu. Neschází ani tři jízdní režimy (Rain, Standard a Sport), tempomat, bezklíčové zapalování, moderní palubní deska či audio soustava o výkonu 100W.

Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlusIndian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

Již zmíněná palubní deska obsahuje analogový tachometr, analogový otáčkoměr a pod těmito dvěma klasickými prvky je umístěný barevný dotykový displej s úhlopříčkou 7 palců. Palubní systém se jmenuje Ride Command a ve světě baggerů nic modernějšího aktuálně nenajdete, přičemž kromě všemožných informací o jízdě a motocyklu umí ukázat také aktuální dopravu a dokonce i počasí, takže řidič bude přesně vědět, že se k němu blíží třeba bouřka. Obsahuje také USB port a neschází mu ani Bluetooth modul, takže propojení s chytrým telefonem bude možné. Nový Indian Challenger přijde na trh v roce 2020 a k dispozici bude jak v základní, tak v dalších dvou verzích s označením Dark Horse a Limited, které se od sebe liší základní barvou. Dark Horse je tmavá verze s černým motorem a varianta Limited je pak podstatně výraznější, je červená a doplněná o hromadu chromovaných doplňků. Každý z těchto modelů pak bude k dispozici v dalších třech doplňkových barvách a k dispozici budou i dva výbavové kity s označením Rogue Collection a Tour Collection. Cena dle očekávání nízká není a základní varianta vyjde na 21 999 dolarů, tedy na zhruba 503 250 Kč bez DPH. Verze Dark Horse stojí od 27 499 dolarů (okolo 628 970 Kč bez DPH) a za červený Challenger Limited si Indian řekne o 27 999 dolarů (cca 635 830 Kč bez DPH). U nás budou ceny pochopitelně podstatně vyšší a dá se čekat, že přesáhnou hranici 800 000 Kč.

Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlusIndian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian představil model Challenger, moderní bagger s novým dvouválcem PowerPlus


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.