Přeposlat Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

01.11.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki představila nový přírůstek do modelové řady W, která spadá do retro kategorie. Novinka se jmenuje jednoduše W800 a velmi brzy se můžeme těšit na naprosto klasického naháče ze staré školy, který potěší všechny příznivce motocyklů s kořeny v dávné minulosti.

Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

Retro v dnešní době frčí jako nic jiného a s aktuální popularitou retro motocyklů můžou soupeřit možná tak cestovní endura. Všichni výrobci chrlí různé retro scramblery, bobbery, café racery a podobné mašiny, přičemž klasického retro naháče aby jeden pohledal. Jeden z nejlepších retro naháčů je od Kawasaki a na mysli máme model Z900RS, ale o tom dnes řeč nebude. Dnes si představíme ještě víc autentickou mašinu, protože nová Kawasaki W800 má kořeny v dávné minulosti a je to opravdu retro stroj se vším všudy. Není to tedy takové to ,,umělé“ retro, je to autentické retro a to je vždycky tak nějak lepší a opravdovější. První generace modelu W800 se vyráběla v letech 2011 až 2016 a poté byla Kawasaki nucená výrobu kvůli nastupující normě Euro 4, kterou tenkrát používaný motor neplnil, ukončit. Bylo by až moc nákladné upravit stávající motor tak, aby novou emisní normu plnil a řada W si tak dala na dva roky pauzu. V roce 2018 ale přišla generace druhá, s novým motorem a dvěma verzemi s označením Street a Cafe. Zpět ale k první generaci, která byla nástupcem modelu W650 vyráběného v letech 1999 – 2007 a tento stroj byl zase pokračovatelem původní řady W z let 1965 – 1975.

Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

Historie řady W je tedy poměrně dlouhá a dalo by se říct, že se jedná o jednu z největších klasik vůbec. Nejnovější model s jednoduchým označením W800 přišel po verzích Street a Cafe a po pravdě, tuto strategii moc nechápeme. Jak jsme se již zmínili, jedná se o klasického retro naháče a dalo by se říct, že to bude v této řadě základní model. Bude nejlevnější, takže i nejdostupnější a určitě by bylo lepší, kdyby Kawasaki tuto variantu představila jako první a poté ji doplnila o dražší a více specifické verze Street a Cafe. Nechme ale strategii výrobce stranou a pojďme si pořádně tuto novinku představit. Hlavní rozdíl mezi těmito třemi sourozenci je tedy v celkovém pojetí, a zatímco model Street je takový menší cruiser, verze Cafe je sportovní ,,kafáč“ a poslední do party, model W800, je víceméně nejobyčejnější a je to naháč. Pozice za řidítky tedy nebude tak uvolněná, jako u modelu Street a ani tak sportovní, jako u verze Cafe a bude to zkrátka něco mezi. Ideální stroj pro ty, kteří chtějí retro mašinu se sportovním nádechem a někdy až moc radikální posed café racerů je odrazuje. Nová Kawasaki W800 je opravdu krásný stroj s elegantní, tradiční siluetou, bohatým chromovaným zdobením a hezkými retro prvky, jako jsou třeba manžety na vidlici, kruhový světlomet nebo parádně vypadající výfuk.

Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

Tohle jsou ale samozřejmě věci, které najdeme i na modelech Street a Cafe a které k této řadě tak nějak patří. Novinka se od výše zmíněné dvojice liší jiným sedlem, jiná jsou také řidítka a tato novinka na první pohled zaujme také třeba chromovanými blatníky. V chromu jsou dále vyvedena zpětná zrcátka a najdeme ho i na nádrži, a to na rozměrném, plastickém logu řady W. Zapomeňte také na maličké, bílé blinkry, kterými disponují aktuální modely Street a Cafe, tato novinka má pořádné, kulaté blinkry s oranžovým sklem, přesně tak, jak se sluší a patří. A samozřejmě v chromu. Palubní deska je pak absolutní klasika a skládá se ze dvou budíků s jednoduchou, avšak líbivou grafikou. Vlevo je umístěný tachometr s maličkým displejem palubního počítače a vpravo má své místo otáčkoměr doplněný o nezbytné informační diody. Díky jednoduchému fontu je všechno naprosto dokonale přehledné a vůbec nepochybujeme o tom, že čitelnost bude příkladná za jakýchkoliv podmínek. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2189 x 1074 x 789.9 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1465 mm a sedlo se nachází ve výšce 790 mm. Hmotnost je 225 kg a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva.

Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

Podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu sedí dva tlumiče s možností nastavení předpětí, takže je úplně stejný, jako u dvojice Street a Cafe. To ostatně platí i o brzdné soustavě skládající se z 320 mm kotouče vpředu a 270 mm kotouče vzadu, přičemž do obou se zakusují dvoupístkové třmeny. Krásná, vyplétaná kola mají průměr 19 palců vpředu, 18 palců vzadu a výrobce na nich použil gumy o rozměrech 100/90 vpředu a 130/80 vzadu. Elektronická výbava je velmi skromná a zahrnuje pouze brzdný systém ABS, ale nic jiného ani potřeba nebude. Motor je pochopitelně úplně stejný, jako u již několikrát zmíněných verzí Steet a Cafe, a je tedy zastoupený vzduchem chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 773cc, který disponuje SOHC rozvodem a má celkově 8 ventilů. Jeho nejvyšší výkon je 35 kW (48 koní) při 6000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 62.9 Nm při 4800 ot/min, což bude pro svižnou a příjemnou jízdu bez debat stačit. Prozatím není bohužel jasné, kdy se nová Kawasaki W800 začne prodávat a oficiální česká cena je také neznámá, ale tato novinka by měla být levnější než modely Street i Cafe, které na našem trhu aktuálně stojí 229 900, respektive 249 900 Kč s DPH.

Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki představuje nový přírůstek do řady W, retro naháče W800


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.