Přeposlat Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

30.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na akci Ducati World Premiere, která proběhla 23. října tohoto roku, byla k vidění hromada novinek od Ducati a dnes se podíváme na dvě nejzajímavější. Největší pozornosti se dle očekávání těšil nový a tak trochu šílený naháč Streetfighter V4, který není vlastně nic jiného, než odstrojený superbike Panigale V4.

Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

Kategorie naháčů patří tradičně mezi ty nejpopulárnější a většina vrcholných modelů od předních výrobců nabízí litrové motory a výkony okolo 150 koní. Najdou se ale samozřejmě i výjimky, třeba KTM 1290 Super Duke R či Aprilia Tuono V4, což jsou mašiny se 175 koňmi, které už se dají označit jako supersportovní naháči. Ani to ale není strop a někteří výrobci se v poslední době rozhodli, že se s naháči vydají na hranici 200 koní, která byla až doposud vyhrazena hlavně klasickým superbikům či několika cestovním strojům. První naháč, který tuto hranici překonal, byl model Brutale 1000 Serie Oro od italské značky MV Agusta, nicméně se jednalo pouze o limitovanou edici. První sériový naháč s magickými 200 koňmi je relativně nový a je jím Kawasaki Z H2, v jehož rámu tepe přeplňovaný litrový řadový čtyřválec, který disponuje také vysokým točivým momentem o hodnotě 137 Nm. Na ten se novinka od Ducati v podobě naháče s označením Streetfighter V4 sice nechytá, ale výkon má vyšší a magickou hranici 200 koní může tento naháč překonat až o 20 koní. V rychlosti by se tento model dal popsat jako odstrojený superbike Panigale V4 se širšími řidítky, ale tak jednoduché to samozřejmě není. Aerodynamika není u naháčů pochopitelně tak dobrá, jako u kapotovaných superbiků a je to dáno samozřejmě i jiným posedem za řidítky.

Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koníDucati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

Pro dosažení co možná nejlepší stability proto výrobce tuto mašinu osadil speciálními, aerodynamickými křidélky, které se nachází po bocích krytu chladiče a tato křidélka jsou určitě jeden z nejvýraznějších prvků na této mašině. Jejich funkcí ale není jenom zlepšovat stabilitu při vyšších rychlostech, pomůžou například také omezit zvedání předního kola, zlepší odvod tepla z chladiče a celkově účinnost obou chladičů mírně zlepšují. Dalším dominantním prvkem je opravdu výrazná, až výhružně vypadající přední část, která dává tušit, že Streetfighter V4 není jen tak nějaký obyčejný naháč. Osvětlení je pochopitelně řešeno pomocí LED technologie a neschází ani denní svícení Daytime Running Light (DRL). Do prodeje se chystají dvě verze, a sice základní, s klasicky pojatým podvozkem a varianta s přídomkem S, která dostala do vínku moderní, částečně elektronický podvozek Ducati Electronic Suspension (DES). Podvozek se u základního modelu skládá z vidlice Showa BPF vpředu a vzadu pak sedí monoshock Sachs, přičemž odpružení vpředu i vzadu je plně stavitelné. Model S má podvozek podstatně modernější a je postavený na přední vidlici Öhlins NIX30, přičemž vzadu se nachází tlumič Öhlins TTX36 s elektronickým nastavením. Brzdy u obou verzí pochází od italského Bremba a o zastavení se starají třmeny Monobloc Stylema, které se zakusují do 330 mm předních kotoučů. Na zadním kole pak najdeme kotouč o průměru 245 mm doplněný o dvoupístkový třmen.

Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koníDucati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

Co do rozvoru kol jsou si oba tito sourozenci s hodnotou 1488 mm rovní, což ostatně platí i pro sedlo umístěno ve výšce 845 mm, nicméně co do hmotnosti už se od sebe liší. Zatímco standardní model disponuje pohotovostní hmotností 201 kg, verze S váží 199 kg a tato úspora hmotnosti je dána použitím lehčích, kovaných kol Marchesini. Elektronická výbava je pak zcela vyčerpávající a zahrnuje kontrolu trakce (DCT), náklonový ABS systém, technologie Wheelie Control, Slide Control, Engine Brake Control, Power Launch (řízený rozjezd) a neschází ani oboustranné rychlořazení či několik jízdních režimů. Palubní deska je zcela digitální a před řidičem se nachází TFT barevný displej s úhlopříčkou 5 palců, která nabídne opravdu komplexní informace o všem možném i nemožném. Nejdůležitější je ale samozřejmě motor a ten docela nahání strach. Hlavní hybnou silou tohoto naháče je vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1103cc, který disponuje kapalinovým chlazením a výkonem 153 kW (208 koní) při 12750 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 123 Nm při 11500 ot/min a to není všechno, varianta S, která je osazena otevřeným výfukem Akrapovič, nabídne 162 kW (220 koní) a 130 Nm točivého momentu. Prozatím se bohužel neví, kdy se u nás začne Streetfighter V4 prodávat a neznámá je i oficiální cena, ale vrcholný model S pravděpodobně přesáhne částku půl milionu korun.

Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koníDucati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

V rychlosti se podíváme i na nový superbike Panigale V2, což je vlastně náhrada za model 959 Panigale a levnější, dostupnější a ne tak nabroušený sourozenec superbiku Panigale V4. Tato novinka je postavena okolo kapalinou chlazeného dvouválcového motoru Superquadro V2 o zdvihovém objemu 955cc, který disponuje výkonem 155 koní a točivým momentem 104 Nm při 9000 ot/min, což jsou hodnoty naprosto dostatečné jak na silnici, tak na okruhové hrátky. Zmínit bychom měli také to, že motor plní už i budoucí normu Euro 5, která přijde v roce 2020. Elektronická výbava je víceméně stejná, jako u výše zmíněného naháče Streetfighter V4 a na povedených kolech jsou obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso Corsa II. Palubní deska je opět zcela digitální a displej má v tomto případě úhlopříčku 4.3 palce, přičemž podvozek je postavený na přední vidlici Showa BPF a tlumiči Sachs vzadu. Přední i zadní odpružení je plně stavitelné a suchá hmotnost této novinky je 176 kg. Design je opravdu povedený, Panigale V2 působí velmi uhlazeným, stylovým dojmem a v rudém kabátku s tou minimalistickou přídí to této mašině prostě sluší. Ani u tohoto stroje se prozatím neví, kdy se začne prodávat a kolik bude stát, ale co se týče ceny, tak se určitě můžeme odpíchnout od modelu 959 Panigale. Ten u nás stojí od 438 000 Kč s DPH a dá se předpokládat, že Panigale V2 na tom bude velmi podobně.

Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koníDucati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Streetfighter V4: Nekompromisní naháč, který může mít až 220 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.