Přeposlat Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

28.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

To, co Kawasaki už nějaký ten pátek slibuje, se končeně stalo skutečností a na mysli máme příchod přeplňovaného naháče z modelové řady Z. Nový vrchol této řady se jmenuje Z H2 a vypadá opravdu zlověstně, a to jak co do designu, tak výkonů.

Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

Kawasaki už nějakou tu dobu slibuje, že přeplňovaný motor používaný u superbiku Ninja H2 přenese i mezi naháče, tedy do třídy Z. Tak se konečně stalo a na akci Tokyo Motor Show spatřil světlo světa nekompromisní naháč s označením Z H2, který disponuje kompresorem přeplňovaným litrovým čtyřválcem a vskutku úctyhodnými výkony. Tato novinka se ihned postavila na vrchol své modelové řady, ale ani přes výkon čítající rovných 200 koní to není nejvýkonnější naháč současnosti. V kategorii hyper-naháčů aktuálně vládnou italští výrobci, a to konkrétně MV Agusta se svým 212 koňovým naháčem Brutale 1000 Serie Oro a Ducati, která na stejné akci představila model Streetfighter V4 (na ten se podíváme příště), jehož výkon čítá 208 koní. V oblasti točivého momentu se ale ani jeden z těchto dvou naháčů na nového Zeda nechytá a v této kategorii Kawasaki, díky přeplňování, suverénně vládne. Modelová řada naháčů s označením Z má u Kawasaki dlouholetou tradici čítající už půl století a patří mezi nejoblíbenější vůbec. Aktuálně obsahuje pět samostatných modelů, od nejslabšího Z125 až po nejsilnější model Z1000, ale co si budeme povídat, nový vrchol v podobě Z H2 je úplně jiná liga. Než se ale podíváme na techniku a specifikace, budeme se chvíli věnovat i designu, který je u této novinky hodně svébytný.

Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koníKawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

Klasické Zedy jsou co do vzhledu vcelku futuristky pojaté stroje s ostrými hranami a maskou, která v mnoha ohledech připomíná hmyz. Novinka Z H2 ale vypadá jinak a působí tak trochu jako obrovské, masivní bourací kladivo, které si prorazí cestu úplně všude a ničeho se nezalekne. Má výraz záporného hrdiny z komiksu a určitě to není mašina, která by působila mile nebo snad přátelsky. Je to už na první pohled nasupený stroj plivající oheň a kompresorem přeplňovaný litr se bude snažit svého majitele sežrat i s oblečením. Dominantním prvkem této novinky je asymetricky pojatá maska s duálním světlometem, který je pochopitelně LED, přičemž právě přední maska je na nahatou motorku bez kapotáže možná až moc rozměrná a je napevno přidělaná k rámu, takže se neotáčí s řidítky, jak tomu u naháčů většinou bývá. Na zádi pak najdeme minimalistické LED koncové světlo a obrovskou koncovku výfuku, která je vyvedena po pravé straně u zadního kola. Jako technický základ této mašině neposloužila výše zmíněná Ninja H2, ale její cestovní varianta H2 SX a už na první pohled je evidentní, že se jedná o pořádný kus železa. Tak tomu opravdu je, kompletní rozměry přeplňovaného Zeda jsou 2085 x 1130 x 810 mm a hmotnost s plnou nádrží a provozními kapalinami je 239 kg, takže to žádný lehkonohý naháče není.

Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koníKawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

Na druhou stranu, pro tu obří, přeplňovanou strojovnu nebude vyšší hmotnost vůbec žádnou překážkou a dá se čekat, že mašina díky ní bude stabilnější při vyšších rychlostech. Podvozek je postavený na přední obrácené vidlici Showa SFF-BP a vzadu má své místo oboustranná kyvka Uni-Trak doplněná o tlumič Showa. Brzdy jsou od Bremba a na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 290 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny M4.32, přičemž zadní kolo brzdí 250 mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Palubní deska je dle aktuálních trendů zcela digitální a před řidičem je tedy umístěný barevný TFT displej, který nabídne různý typy grafiky a zobrazení, takže si řidič bude moct vybrat, co mu bude vyhovovat. Displej samozřejmě nabídne kompletní informace o všem možném i nemožném, nastavení elektroniky a ve výbavě neschází ani možnost propojení motorky s chytrým telefonem, a to pomocí aplikace Radiology. Elektronická výbava je dle očekávání hodně rozsáhlá a obsahuje spoustu moderních věcí, které přijdou při krocení této 200 koňové bestie určitě vhod. Kromě obligátního ABS systému s funkcí v náklonu je Z H2 vybavený také kontrolou trakce stavitelnou ve třech úrovních, technologií řízeného rozjezdu (Launch Control), oboustranným rychlořazením, tempomatem a třemi jízdními režimy s označením Sport, Road, Rain a Rider.

Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koníKawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

A hurá k motoru, který si pozornost určitě zaslouží, protože pořád patří ve světě motocyklů k unikátům. V nitru tohoto naháče tepe kompresorem přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc, který disponuje DOHC rozvodem a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon tohoto foukaného čtyřválce je obligátních 147 kW, tedy rovných 200 koní a těch motor dosahuje při 11000 ot/min. Točivý moment pak čítá vysokých 137 Nm při 8500 ot/min, takže motor nabídne maximální zátah v poměrně nízkých otáčkách a je jasné, že už ve středních otáčkách to bude pořádný fičák. Vůbec nepochybujeme o tom, že zážitek ze zátahu kompresorem přeplňovaného litru bude velmi intenzivní a je jasné, že dynamika bude, i přes vyšší hmotnost, naprosto dechberoucí. Na závěr ještě zmíníme objem nádrže, který je 19 litrů a sedlo umístěné ve výšce 830 mm. Nová Kawasaki Z H2 by se měla do prodeje dostat počátkem příštího roku, a to ve třech barevných variantách. Základem bude trochu nudná černá, další verze kombinuje červenou s šedou a nejzajímavěji vypadá klasická kombinace černé s tradiční zelenou. Oficiální cena prozatím zůstává neznámá, ale dle prvních informací by se měla pohybovat okolo 450 – 480 000 Kč. Příplatek oproti aktuálně vrcholnému modelu Z1000 tedy bude pořádně vysoký, ale na druhou stranu, pořád se bude jednat o suverénně nejlevnější cestu k přeplňovanému motoru od Kawasaki.

Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koníKawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki představila vrchol řady Z, model Z H2 s přeplňovaným litrem o výkonu 200 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.