Přeposlat Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

25.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je parádní bobber, který působí velmi poctivým dojmem a je to taková mašina ze staré školy, což myslíme jen v tom nejlepším smyslu. Je to krásný motocykl s nesmírně charakterním motorem, který sice papírově moc výkonu nemá, ale zatahuje opravdu s vervou a pochvalu si zaslouží i podvozek.

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

Motor
Zadní kolo stylového retro bobberu V9 Bobber Sport od italského klasika Moto Guzzi pohání velmi charakterní dvouválec s vidlicovým uspořádáním, který disponuje tradičním, vzduchovým chlazením. Jeho válce jsou tedy sevřeny v úhlu 90 stupňů a v rámu je vložený napříč, takže vyčuhuje z obou stran motocyklu.  Co se týče výkonů, tak tento motor na zadek v tomto ohledu určitě nikoho neposadí a jeho hodnoty 40.4 kW (55 koní) při 6250 ot/min a 62 Nm při 3000 ot/min vypadají možná i lehce nezajímavě. Tak to ale ani v nejmenším není a daleko důležitější než výkon je to, že točivý moment je dostupný už ve velmi nízkých otáčkách, což znamená, že tento dvouválec táhne takřka od volnoběhu jako lokomotiva. Motor se tedy velmi ochotně sbírá a okolo těch 3000 ot/min umí zabrat opravdu s vervou, takže pro potřeby náhlé akcelerace není ani v nízkých rychlostech nutné nějak divoce podřazovat a zkrátka bude stačit, když pořádně přidáte plyn a necháte veškerou práci na vysokém točivém momentu. Výkonnostní špičku u takto koncipovaného motoru čekat moc nelze a za hranici maxima výkonu při 6250 ot/min nemá víceméně žádný smysl ho hnát, přičemž řazení budete muset provádět pocitově nebo podle kontrolky, protože otáčkoměr zde žádný není. Zvukový projev je velmi příjemně a stylově dunivý, míra vibrací nízká a motor vibruje jenom tak, aby to dotvářelo jeho přímočarý, ale zároveň charismatický charakter. Kromě toho, že je tento motor charakterní, je také poměrně úsporný a dle stylu jízdy budete jezdit mezi 4.5 a 5 litry na 100 km.

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

Jízda a ovladatelnost
Tento Bobber sice na první pohled může působit možná trochu neohrabaně a určitě nevypadá, že by uměl zahrát i na sportovní notu, ale opak je pravdou. Podvozek funguje v tomto ohledu opravdu na jedničku a označení Sport tedy výrobce nezvolil jen tak náhodou. Není to samozřejmě superbike, ale do zatáček se tato mašina vrhá velmi ochotně, je si i v náklonu nesmírně jistá a nabídne také příkladnou stabilitu a čitelnost za všech okolností. Svižná jízda je zkrátka oblast, kde si s tímto motocyklem užijete nejvíc zábavy a jedná se o mašinu, která umí vykouzlit úsměv na rtu, což se samozřejmě počítá. Míra komfortu je solidní, ale rozbité cesty Bobber Sport vyloženě v lásce nemá a výraznější nerovnosti prostě a jednoduše pocítíte, a to prostřednictvím sedla. Pozice za řidítky je poměrně přirozená, tudíž velmi příjemná a řídítka jsou umístěna docela nízko, takže decentnímu předklonu se nevyhnete. Ani po více kilometrech se nebudete cítit unaveně nebo rozlámaně, sedlo je dostatečně pohodlné a ochrana před větrem je přesně taková, na jakou maličký štít nad předním světlem vypadá. Na nějaké dlouhodobé cestování ve vysokých rychlostech to není, protože odpor vzduchu je zkrátka vysoký, nicméně kratší přelety se dají i ve vyšších rychlostech zvládnout. Dálniční maximum je ale v pohodě a dá se zvládnout. Podvozek je postavený na 40 mm hydraulické vidlici vpředu a vzadu se nachází dva tlumiče s nastavitelným předpětím a zdvihem 97 mm (zdvih vpředu je 120 mm). Brzdy jsou výkonné tak akorát, nemají se zastavením tohoto 199 kg stroje (provozní hmotnost) problémy a je na ně spolehnutí za všech okolností.

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

Výbava
Výbava je taková normální, není zbytečně přeplácaná těmi nejmodernějšími vymoženostmi (až na jednu věc, ale o ní až později) a dostanete víceméně jen to, co je opravdu potřeba. Neschází tedy brzdný systém ABS a dokonce ani kontrola trakce, která je stavitelná ve dvou úrovních, a na rozdíl od ABS jde i úplně vypnout. A to je vše, přátelé, na věci typu rychlořazení, nějakých jízdních režimů a podobných vymožeností můžete v případě tohoto retro bobberu zapomenout. Co ale (bohužel) neschází, je multimediální platforma umožňující propojení s chytrým telefonem, což je u tohoto typu motocyklu věc naprosto nepodstatná, je tak nějak navíc a klidně můžeme říct, že je i zcela zbytečná. Věříme ale tomu, že možnost propojení s telefonem u této mašiny drtivá většina uživatelů nepoužívá a nikdy ani používat nebude. Ve své podstatě je totiž Guzzi V9 Bobber Sport nesmírně jednoduchým, až strohým motocyklem a potvrzuje to i krásná palubní deska. Ta je zastoupena stylovým, analogovým tachometrem a ten je doplněný o maličký displej zobrazující aktuálně zařazený převodový stupeň, čas nebo ujeté kilometry. Jak jsme se již zmínili, otáčkoměr schází, takže budete muset řadit buď podle zvuku a pocitu, nebo po radě od kontrolky ideálního přeřazení. Kompletní rozměry tohoto motocyklu jsou 2185 x 1160 x 840 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1465 mm a sedlo se nachází ve výšce 785 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a na 300 km se dá dostat bez jakýchkoliv problémů. Krásná kola z lehké slitiny mají průměr 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné a žádnou výtku nemáme ani k volbě materiálů či slícování. Všechno sedí hezky na svém místě a nikde nic nedrncá či nevrže ani na méně kvalitních cestách. Pocitově působí tato mašina velmi bytelným, fortelným a takovým poctivým dojmem. Zkrátka tak trochu jako ze staré školy, což byl pravděpodobně účel výrobce. V otázce spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku, motor je prověřený, není zbytečně ,,překoňovaný“ a běží tak nějak na pohodu, takže by měl něco vydržet. Kromě parádního a do posledního detailu vyšperkovaného designu si pochvalu zaslouží i přívětivá cena. Na našem trhu se V9 Bobber Sport prodává od 279 900 Kč, což je za takovou hromadu charakteru a osobnosti více než dobré.

Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem

Verdikt
Moto Guzzi V9 Bobber Sport je parádní bobber, který působí velmi poctivým dojmem a je to taková mašina ze staré školy, což myslíme jen v tom nejlepším smyslu. Je to krásný motocykl s nesmírně charakterním motorem, který sice papírově moc výkonu nemá, ale zatahuje opravdu s vervou a pochvalu si zaslouží i podvozek. Ten totiž umí zprostředkovat až překvapivě sportovní zážitky a určitě není určený vyloženě jenom pro výletní tempo, jak by se možná mohlo na první pohled zdát. Zatáčky má Bobber Sport velmi rád, je v nich stabilní a nabídne také jistotu za všech okolností a velmi dobrou čitelnost. Výbava je naprosto postačující, naopak několik prvků (tedy jeden, multimediální platformu pro spojení s telefonem) bychom z ní s klidem vyškrtli a výtky nemáme ani co se dílenského zpracování týče. Spolehlivost by měla být v pořádku a dobře je nastavena také cena, takže tento povedený stroj vlastně ani nemá závažnějších nedostatků.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V9 Bobber Sport je povedený retro bobber s charakterním dvouválcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.