Přeposlat Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi „sériovky“ se Nortonu povedl

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi „sériovky“ se Nortonu povedl

23.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Norton Atlas 650 Ranger je, spolu se svým sourozencem s označením Nomad, víceméně prvním motocyklem značky, která lze označit jako dostupný. I přes, na poměry Nortonu, nízkou cenu se povedlo do tohoto scrambleru vtisknout typickou povahu motocyklů této tradiční britské značky.

Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi „sériovky“ se Nortonu povedl

Motor
Zadní kolo krásného a stylového scrambleru Atlas 650 Ranger od britského výrobce Norton pohání dvouválcový motor, který pochází přímo z vývoje této slavné společnosti. Jedná se o paralelní dvouválcový motor s kapalinovým chlazením, jehož zdvihový objem je 650cc a zmínit bychom měli také elektronické vstřikování paliva se čtyřmi vstřikovači. Motor pochopitelně plní aktuální emisní normu Euro 4 a co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 84 koní při 11 000 ot/min a točivý moment o hodnotě 64 Nm. To jsou poměrně slušné hodnoty, které umí s tímto hezkým motocyklem pořádně zahýbat a maximální rychlost tohoto stroje se může teoreticky, podle odstupňování, vyšplhat až na 215 km/h, ačkoliv je jasné, že takhle rychle s ním nikdo jezdit nebude, protože k tomu zkrátka není uzpůsobený. Daleko důležitější budou rychlosti řekněme okolo 100 – 140 km/h, kde se bude řidič pravděpodobně pohybovat nejčastěji a v tomto rozmezí má motor výkonu pořád více než dost. Hlavní zbraní tohoto dvouválce je to, jak snadno a ochotně se vytáčí. Letí do otáček opravdu s nesmírným nadšením, lehkostí a jde krásně za plynem, přičemž potěší i minimální míra vibrací. Ve vysokých otáčkách zatahuje opravdu s vervou a špatný není ani zvukový projev, který je až překvapivě bohatý a hutný. Co je pak vyloženě skvělé, je nesmírně přesná šestirychlostní převodovka, která funguje naprosto plynule a připomíná ty nejlepší převodovky od Suzuki, což mluví za vše. Na této mašině je řazení tak velkou radostí, že ani nebudete postrádat dnes všude hojně osazované rychlořazení, které ve výbavě schází.

Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi ,,sériovky" se Nortonu povedl

Jízda a ovladatelnost
Alfou a omegou tohoto motocyklu je jeho nesmírně nízká suchá hmotnost, která se zastavila na hodnotě 178 kg. To je opravdu velmi, velmi málo a jen pro srovnání, hlavní konkurent v podobě modelu Ducati Scrambler Desert Sled disponuje suchou hmotností 193 kg, což je opravdu velký rozdíl a podobně je na tom i konkurent z Anglie, tedy Triumph Street Scrambler, který váží 203 kg. Díky nízké hmotnosti je ovladatelnost Nortonu Atlas 650 Ranger opravdu velmi snadná i v nízkých rychlostech a nižší váha se podepsala také na příjemném manipulování v lehčím terénu. Celkově působí tento stroj lehkým a zároveň velmi tuhým, stabilním dojmem a parádně si vede jak na klasických okreskách, tak na nezpevněných cestách či v již zmíněném terénu. Neschází ani decentní ochrana proti větru v podobě čelního plexi štítku, který funguje dobře a je tak možné krátkodobě cestovat i ve vyšších rychlostech. Nejlépe se ale tento scrambler cítí při ostřejší jízdě po klasických silnicích nebo polních cestách, kde vynikne velmi schopný podvozek a jeho vlastnost vyžehlit každý větší nedostatek na povrchu. Míra komfortu je opravdu výtečná a kromě toho nabídne podvozek i příkladnou stabilitu a tuhost, takže je po všech stránkách povedený. Vpředu se nachází macatá USD vidlice Roadholder s průměrem trubek 50 mm a vzadu má své místo monoshock s možností nastavení předpětí. Přední tlumič je pak plně stavitelný a zdvih odpružení je štědrých 200 mm vpředu i vzadu. Brzdy jsou velmi silné, disponují bleskovým nástupem a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy. Aby také ne, vždyť vpředu se nachází dva 320 mm kotouče doplněné o radiální třmeny Brembo a vzadu najdeme opět třmen od této společnosti, který se tentokrát zakusuje do 245 mm kotouče.

Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi ,,sériovky" se Nortonu povedl

Výbava
Výbava tohoto scrambleru je poměrně schopná a určitě velmi moderní, ale není zbytečně napěchovaná elektronikou, což je určitě dobře. Kromě obligátního systému ABS dostane majitel také stavitelnou kontrolu trakce (ABS i kontrola trakce jdou vypnout), kompletní LED osvětlení a to je vlastně všechno. Nic víc ani nebude třeba a tento stroj je hlavně o detailech, jako je třeba krásná nádrž, na kterou plynule navazuje dvoumístné sedlo, parádně vypadající výfuk, ochrana motoru či přední světlomet s ochranou mřížkou. Je vidět, že tato mašina má vydržet náročnější zacházení opravdu, a ne jen tak ,,naoko“. Velkou pochvalu si pak zaslouží palubní deska, která je vyvedena v retro stylu a skládá se ze dvou nádherných, analogových budíků s výrazným chromovaným dekorem po obvodu. Zatímco levý budík je tachometr s maličkým displejem palubního počítače, budík vpravo ukazuje otáčky a díky velmi jednoduché, až minimalistické grafice je všechno bez jakýchkoliv problémů čitelné za všech podmínek. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1470 mm a krásné, poměrně ploché a i přesto pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 875 mm, přičemž nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva. Výrobce u tohoto stroje vsadil na parádně vypadající vyplétaná kola, a zatímco to přední má průměr 19 palců, zadní je o dva palce menší a použité pneumatiky jsou Avon Trekrider o rozměrech 120/70 vpředu a 170/60 vzadu.

Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi ,,sériovky" se Nortonu povedl

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, přičemž hlavně volbou materiálů a komponent dává tento stroj jasně najevo, že patří pod prémiového výrobce. Zpracování sice možná není tak precizní jako u výše zmíněných konkurentů v podobě modelů Ducati Scrambler Desert Sled a Triumph Street Scrambler, ale Ranger je bez debat charakternější, podstatně zajímavější a tak nějak víc individuální motocykl. Strojů značky Norton na silnici moc k potkání není, takže vysoká míra pozornosti je zaručena všude, kde se s tímto krásným scramblerem ukážete. Co se týče spolehlivosti, tak až čas ukáže, jak na tom tyto ,,masově“ vyráběného Nortony budou (Ranger má i sourozence se jménem Nomad), protože je to pro tuto firmu krok víceméně do neznáma. To ostatně platí i pro cenu, dvojka Nomad a Ranger platí za nejlevnější stroje značky a Ranger bude na našem trhu dostupný od jara roku 2020, a to za zhruba 369 900 Kč.

Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi ,,sériovky" se Nortonu povedl

Verdikt
Norton Atlas 650 Ranger je, spolu se svým sourozencem s označením Nomad, víceméně prvním motocyklem značky, která lze označit jako dostupný. I přes, na poměry Nortonu, nízkou cenu se povedlo do tohoto scrambleru vtisknout typickou povahu motocyklů této tradiční britské značky. Nabídne tak zajímavý charakter, do posledního kousku propracovaný design, skvělé jízdní vlastnosti a zábavu při řízení. Výborný motor pochází přímo z dílen Nortonu a pyšní se jak charismatickým projevem, tak velmi příjemnými reakcemi na přidání plynu a ochotou točit se. Dynamika je bez připomínek a pochválit musíme i pevný, jistý a zároveň komfortní a příjemný podvozek. Výbava je dostatečná, design naprosto úchvatný a vypíchnout musíme i nesmírně nízkou suchou hmotnost. Dá se předpokládat, že dostupná sourozenecká dvojice Ranger a Nomad udělá větší prodejní čísla než celý zbytek portfolia Nortonu a otevře dveře tohoto výrobce i jezdcům, kteří po těchto britských klasikách dříve jen tak pošilhávali.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Norton Atlas 650 Ranger: Vstup mezi „sériovky“ se Nortonu povedl


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.