Přeposlat Yamaha MT-125 2020 se představuje. Má nový design, modernější techniku a motor se systémem VVA

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha MT-125 2020 se představuje. Má nový design, modernější techniku a motor se systémem VVA

21.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha pokračuje v modernizaci své řady naháčů MT a po modelu MT-03 jsme se dočkali také nové varianty jeho menšího a méně výkonného sourozence v podobě MT-125. Změny se týkají hlavně designu, který se změnil opravdu výrazně a je docela možné, že teenageři se právě dočkali svého nového vysněného stroje.

Yamaha MT-125 2020 se představuje. Má nový design, modernější techniku a motor se systémem VVA

Yamaha představila novou verzi svého středního naháče MT-03 teprve před nedávnem a nyní jsme se dočkali nové varianty menšího modelu MT-125. Ten je jakýmsi vstupem do světa řady MT, je to víceméně základní stroj značky a mašina, kterou můžou řídit i držitelé řidičského oprávnění skupiny A1 (což jsou ostatně její hlavní zákazníci). Stejně jako je MT-03 model YZF-R3 bez kapotáže, tak nachlup shodný vztah mezi sebou mají i modely MT-125 a kapotovaný supersport YZF-R125. Hlavní změna mezi předchozím a nejnovějším modelem je patrná už na první pohled a na mysli máme pochopitelně design, který opravdu hodně prokoukl a změnil se po vzoru před nedávnem představené modernizované verze MT-03. Původní MT-125 byl velmi populární a takřka po všech stránkách povedený model, nicméně design nebyl jeho nejsilnější stránkou a na první pohled bylo zkrátka jasné, že je to mašina pro teenagery. To nová verze působí podstatně dospělejším, tak nějak vážnějším dojmem a má také mnohem lépe vyvážené proporce. Model pro rok 2020 je podstatně kompaktnější, má kratší zadní část, o něco málo útlejší a ne tak do očí bijící výfuk, menší (a tudíž i méně objemnou) nádrž a ve finále působí o parník lépe než předchozí varianta.

Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020

Je oproti ní mnohem vyzývavější a přitažlivější, a co si budeme povídat, sexy design prostě prodává a ve třídě motocyklů pro dorostence to platí dvojnásob. Největší designovou proměnu ale najdeme na přídi, kde má své místo zcela nová maska vyvedená v agresivním a poměrně originálním duchu modelu MT-03. Unylý, jednolitý světlomet z původního modelu je pryč a byl nahrazený dvojitými obrysovými světly se sešikmenou čočkou, pod kterými je ve středu umístěný maličký LED světlomet. Tento nový designový směr se Yamaze prostě navýsost povedl a z dříve nepříliš výrazných a ne zrovna atraktivních motocyklů udělal třídní fešáky, za kterými se každý ohlédne. Nad obrysovými světly sedí blinkry a na vrcholu přední masky pak je pak umístěna kaplička s s palubní deskou. Ta je také kompletně nová a opět se jedná o poměrně výraznou změnu k lepšímu, přičemž nový přístrojový panel působí mnohem moderněji a ,,současněji“. Předchozí model měl palubní desku monochromatickou, přístrojový štít se skládal ze tří segmentů a jako celek působila původní přístrojovka přeplácaně a humpolácky, protože byla až zbytečně velká. Nově dostala MT-125 moderní a poměrně úzký displej s inverzním zobrazením, jehož grafika je líbivá a všechno je takové čisté a přehledné.

Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020

Tento displej nabídne všechny klasické informace, takže z něj vyčtete, jak jedete rychle, jaké má motor otáčky, kolik ještě zbývá paliva v nádrži a neschází ani informace o aktuálně zařazeném převodovém stupni či ujetých kilometrech. Kompletní rozměry Yamahy MT-125 pro modelový rok 2020 jsou 1960 x 1065 x 800 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1325 mm, takže je o 30 mm kratší než u předchozí verze a již zmíněná nádrž s objemem 10 litrů pojme o litr a půl méně paliva než dřív. Sedlo se nachází ve výšce 810 mm a mokrá hmotnost včetně náplní čítá příjemných 140 kg. Hezká litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 140/70 vzadu. Ocelový rám typu Deltabox je kompletně nový a to ostatně platí i pro zadní kyvnou vidlici, přičemž zdvih zadního odpružení čítá 140 mm. Přední odpružení zůstalo stejné, takže je zastoupeno obrácenou vidlicí s průměrem trubek 41 mm a zdvih předního odpružení čítá 130 mm. Brzdná soustava je pochopitelně kompletně kotoučová, a zatímco na předním kole se nachází kotouč o průměru 292 mm doplněný o radiální čtyřpístkový třmen, vzadu má své místo 220 mm kotouč a brzdná soustava tedy zůstává stejná, jako u odcházející verze.

Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020

Co už ale není stejné, je motor, který prošel poměrně výraznou obměnou a nově se mladí divočáci můžou těšit na pohonnou jednotku ze supersportu YZF-R125. Základní konfigurace je stejná a jedná se tedy o čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 124.7cc se čtyřventilovým rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva. I výkon čítající 11 kW (15 koní) je stejný a to je pochopitelně dáno tím, že kategorie A1 víc neumožňuje, nicméně aktuálně je maximum výkonu dostupné při 10000 ot/min, takže o 1000 ot/min výš. Nejdůležitější je ale to, že motor je nově vybavený technologií VVA, tedy variabilním časováním ventilů a jedná se o prvního 125cc naháče, který touto technologií disponuje. To znamená přítomnost hned dvou vaček, přičemž ta první funguje v nižších a středních otáčkách a druhá se přidá ve vyšších, po překročení 7400 ot/min. Díky této technologii by měl motor nabídnout podstatně lepší průběh výkonu ve středních otáčkách, a to nehledě na to, že točivý moment byl z původních 12.4 Nm snížený na aktuálních 11.5 Nm při 8000 ot/min. Nová Yamaha MT-125 by měla být dostupná v průběhu prosince tohoto roku a k dispozici bude ve třech barvách, a sice v šedo-černé kombinaci Ice Fluo, modré Icon Blue a černé Tech Black.

Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020Yamaha představuje novou verzi základního naháče MT-125 pro modelový rok 2020

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha MT-125 2020 se představuje. Má nový design, modernější techniku a motor se systémem VVA


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.