Přeposlat Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

18.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Bonneville Bobber je parádní retro bobber bodující hlavně naprosto fenomenálním motorem, který patří ve světě jedné stopy mezi to úplně nejlepší. Má spoustu sílu, nekonečnou zásobu charakteru a prostě je to motor, který musí uchvátit úplně každého.

Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

Motor
Zadní kolo stylového retro stroje Bonneville Bobber od britského Triumphu pohání povedená a osvědčená strojovna, kterou si tento motocykl vypůjčil od modelu Bonneville T120. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvouválec s SOHC rozvodem, jehož zdvihový objem čítá 1200cc a zmínit bychom měli také vícebodové vstřikování paliva. Nejvyšší výkon této jednotky je 56.6 kW (77 koní) při 6100 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 106 Nm při 4000 ot/min. Už na první pohled je jasné, že tohle je motor, který se bude nejlépe cítit ve středních otáčkách a tak tomu opravdu je. Motor se neskutečně ochotně sbírá už z nízkých otáček, při kterých si jen tak nenuceně pobublává a to nejlepší převádí zhruba okolo 3500 ot/min, kdy začne zatahovat opravdu mohutně a hnát tento ne zrovna lehký motocykl vpřed s až překvapivou ladností. Síly je dostatek opravdu v každém okamžiku a v každých otáčkách, takže při potřebě náhlého zrychlení není vůbec nutné podřazovat, stačí prostě a jednoduše vzít za plyn a nechat vysoký kroutící moment, ať se o všechno postará. Motor vibruje velmi málo a míra vibrací je pouze taková, aby dokreslila jeho charakter a potěšilo nás také velmi plynulé, až sametové dávkování plynu. A to všechno je pak podkesleno naprosto fantastickým zvukovým projevem, díky kterému o vašem příjezdu budou všichni vědět ještě dlouho před tím než se ukážete. Převodovka je klasicky šestirychlostní a v průměru si tento parádní dvouválec řekne o 5.5 až 6 litru paliva na 100 km.

Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

Jízda a ovladatelnost
Triumph Bonneville Bobber vypadá na první pohled jako dokonalý pohodář a motocykl, na který si sednete, zařadíte šestku a budete se kochat pomalou jízdou napříč nedělním, ránem zalitým sluncem. A to naprosto dokonale umí, přičemž to ale není všechno a tento stroj má dvě tváře. Jednu pohodovou, to je ta výše zmíněná a druhou, která je až překvapivě sportovní, živá a agilní. I když to na první pohled možná nevypadá, Bobber má zatáčky velmi rád a s velkou chutí je umí ,,vykružovat“. Ovladatelnost je i přes vyšší hmotnost čítající 228 kg (suchá váha) poměrně snadná a tento stroj je až překvapivě kompaktní, takže se hodí i pro řidiče menšího vzrůstu. Už na první pohled je jasně patrné, že je to mašina pro jednoho a pozice single sedadla jde měnit směrem dopředu i dozadu, takže najít si ideální polohu není žádný velký problém a u pozice za poměrně plochými řidítky ještě chvíli zůstaneme. Na Bobberu se sedí lehce nahrbeně, takže na nějaké zdolávání kontinentů na jeden zátah to úplně není, ale tato pozice umožňuje velmi dobrou kontrolu nad strojem za všech okolností. Podvozek postavený na teleskopické vidlici Kayaba s průměrem trubek 41 mm vpředu a dvojici pružících jednotek stejné značky vzadu nabídne skvělou stabilitu, čitelný projev a také solidní komfort, ačkoliv výraznější nerovnosti už, přes jinak velmi pohodlné sedlo, pocítíte. Přední odpružení má zdvih 90 mm, zadní 77 mm a vzadu je možné upravit předpětí. Brzdy jsou výkonné více než dost a přední 310 mm kotouč doplněný o 255 mm kotouč na zadním kole nemají se zastavením tohoto stroje žádné problémy.

Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

Výbava
Výbava je, vzhledem k tomu, že se jedná o retro mašinu, až překvapivě moderní a Bonneville Bobber je vybavený brzdným systémem ABS, stavitelnou kontrolou trakce (oba tyto prvky jdou vypnout) a dokonce i dvojicí jízdních režimů s označením Road a Rain. Dále bychom měli zmínit zadní LED světlo, LED blinkry, plyn Ride-by-Wire či povedenou palubní desku. Ta je velmi jednoduchá a skládá se ze stylového, analogového tachometru, který je doplněný o informační diody a vcelku štědře dimenzovaný displej palubního počítače ve spodní části. Ten ukazuje všechny důležité informace, jako je třeba spotřeba paliva, ujeté kilometry či nastavení elektroniky a pochválit musíme jak minimalistický styling tachometru, tak povedenou grafiku a vcelku jednoduché ztvárnění všeho, díky čemuž je čitelnost výborná za všech okolností.  Palubní deska se svým minimalismem ke stylu této mašiny zkrátka skvěle hodí. Pohodlné sedlo Bobberu je umístěno ve výšce 690 mm, celková výška se zastavila na hodnotě 1025 mm a rozvor kol čítá 1510 mm. Nádrž je už na první pohled docela maličká a objem 9.1 litru to jenom potvrzuje. Dojezd na jedno natankování tak není kdovíjak slavný a budete rádi, když se dostanete lehce nad 150 km. Skvěle vypadající zpětná zrcátka na krajích řidítek jsou bez výhrad funkční, poskytují dobrý přehled o dění vzadu a výtku nemáme ani k výkonu předního světlometu. Přední kolo má 19 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 100/90 a vzadu najdeme kombinaci 16 palcového kola a pneumatiky o rozměru 150/80.

Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez připomínek a je vidět, že si dal výrobce na tomto modelu opravdu záležet. Pozornost byla věnována i tomu nejmenšímu detailu, slícování je příkladné a všude jsou použity kvalitní materiály i komponenty. Velkou pochvalu si pak zaslouží design, který je vyvedený v dnes velmi populárním retro stylu a je opravdu parádní, přičemž vzhledově tato mašina připomíná motocykly poválečných let. Je to takové to nenucené retro, které je poměrně vkusné a pozornost bude zaručena všude, kde se na této mašině ukážete. Co se týče ceny, tak Bobber se dá na našem trhu sehnat za 335 000 Kč s DPH a k dispozici je hned ve čtyřech barevných variantách (černá, červená, červeno-stříbrná a zelená).

Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro

Verdikt
Triumph Bonneville Bobber je parádní retro bobber bodující hlavně naprosto fenomenálním motorem, který patří ve světě jedné stopy mezi to úplně nejlepší. Má spoustu sílu, nekonečnou zásobu charakteru a prostě je to motor, který musí uchvátit úplně každého. Celkově nabídne Bonneville Bobber kombinaci příjemné ovladatelnosti, až překvapivé ochoty vrhat se do zatáček, nesmírně povedeného vzhledu a precizního dílenského zpracování, přičemž na nedostatky je velmi skoupý. Možná jenom příliš malá nádrž znamenající nutnost navštěvovat čerpací stanice častěji, než by bylo příjemné, je vážnější nedostatek, který stojí za vypíchnutí. Jinak zde všechno funguje v naprosto dokonalé symbióze a Triumph opět dokazuje, že v kategorii retro klasiky nemá konkurenci.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Bonneville Bobber: Takhle se dělá retro


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.