Přeposlat Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

16.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Harley-Davidson Iron 883 je povedený motocykl, který ctí ducha značky H-D a zároveň nabídne sportovní zážitky na klikatých okreskách doplněné o hravý projev. Je to jeden z nejlevnějších, nejkompaktnějších a nejlehčích strojů od tohoto výrobce, takže se hodí i pro menší řidiče a nabídne také povedený design a kvalitní zpracování.

Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

Motor
O pohon mašiny Harley-Davidson se stará motor, který by se dal označit jako klasický Harley. Zadní kolo tedy roztáčí vzduchem chlazený  vidlicový dvouválec Evolution o zdvihovém objemu 883cc, který disponuje elektronickým sekvenčním vstřikováním paliva a čtyřmi ventily na válec. Maximální točivý moment tohoto motoru je 68 Nm při 4750 ot/min a klasický výkon v kW či koních výrobce sice neuvádí, ale koní je zde něco málo přes 50. To sice nevypadá jako nějak extra moc, ale o maximálním počtu koní H-D nikdy nebyl a ani nebude, tyto mašiny jsou o hutném zátahu ve středních otáčkách, který je doplněný o charismatický zvukový projev a to model Iron 883 nabízí. Motor se velmi ochotně sbírá už z nízkých otáček, příjemně zatahuje a nejlépe se cítí ve středních otáčkách, kdy má zároveň nejvíc síly. Pro potřebu náhlého zrychlení není nutné nějak zběsile podřazovat, úplně postačí přidat plyn a točivý moment se postará o zbytek. Ano, 68 Nm není žádný extrém, ale pocit, že byste potřebovali silnější stroj, se pravděpodobně nedostaví a nejdůležitější na tomto motoru je to, že je jeho výkon do posledního puntíku využitelný. Když budete chtít jet svižněji, budete ho muset trochu chytnout pod krkem a právě to je to, co je na něm skvělé. Zvukový projev je typický Harley, motor takřka vůbec nevibruje a navíc je úsporný, takže budete v drtivé většině případů jezdit za nějakých 5 litrů na 100 km.

Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

Jízda a ovladatelnost
Iron 883 na první pohled zaujme svou kompaktní stavbou a ve skutečnosti se jedná o jeden z nejvíce kompaktních mašin od H-D. To znamená, že se dá s tímto strojem poměrně snadno manipulovat i v hustém městském provozu a ovládání je relativně snadné i v nižších rychlostech. Hmotnost čítající 256 kg sice nevypadá nějak extra zajímavě, ale mašiny od H-D jsou zkrátka pořádní cvalíci a Iron 883 je tedy i s touto váhou jeden z těch nejlehčích. Sedlo je umístěno poměrně nízko, takže na zem pohodlně dosáhnout i nižší jedinci a tento model je právě pro menší řidiče jako stvořený. Většina motocyklů H-D je totiž opravdu velká a robustní, takže menší jedinci mívají problémy s jejich zvládnutím, avšak o tomto kompaktním kousku to neplatí. Pozice za řidítky je příjemná a sedlo je velmi pohodlné, takže se nebudete cítit rozlámaní ani po delších vyjížďkách či brouzdání po nepříjemných městských kočičích hlavách. Jak je Iron ve městě pohodlný, tak je na klikatých okreskách mrštný, svižný a agilní. Jeho projev je v tomto prostředí příjemně sportovní, s nadšením se nechá sklopit do zatáčky a nabídne kombinaci vysoké stability, jistoty a hravosti. A komfortu, podvozek složený z teleskopické vidlice vpředu a dvou tlumičů vzadu odvádí svou práci na jedničku a výhradu nemáme ani k brzdné soustavě. Ta se skládá z jednoho kotouče vpředu i vzadu a třmeny jsou dvoupístkové, přičemž jak se na správný H-D sluší a patří, při potřebě rázného zastavení to chce za ně pořádně vzít.

Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

Výbava
Výbava modelu Iron 883 je poměrně spartánská a víceméně odpovídá tomu, že máme před sebou jeden z nejlevnějších strojů od H-D. Dříve býval úplně nejlevnější, nicméně dnes už je před ním trojice novějších motocyklů, takže takovým tím vstupem do světa tohoto tradičního výrobce už není. Výbava je tedy pouze základní a dostanete jenom prvky nezbytně nutné, takže ABS systém, tradiční palubní desku či LED blinkry. Palubní deska je vyvedena v takovém retro stylu a skládá se z analogového tachometru, který je doplněný o maličký, monochromatický displej ve spodní části. Ten zobrazuje třeba celkový nájezd nebo aktuální čas a umí ukázat také denní nájezd, přičemž pod hlavním budíkem se nachází klasické informační diody. Grafika palubní desky je nesmírně jednoduchá, takže všechno je bez jakýchkoliv problémů čitelné i na přímém slunci. Na délku tato mašina měří 2185 mm, disponuje rozvorem náprav 1515 mm a její pohodlné sedlo se nachází ve výšce 760 mm. Nádrž zvládne pojmout 12.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný a bez jakýchkoliv problémů se dostanete nad hranici 200 km. Krásná kola s devíti paprsky jsou vyvedena v černé barvě a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a víceméně si není na co stěžovat. H-D Iron 883 je, nehledě na to, že se jedná o jeden z nejlevnějších motocyklů této značky, velmi kvalitně vyrobený, disponuje kvalitními materiály i komponenty a slícování všech prvků je příkladné. Na skvělé úrovni by měla být také spolehlivost, protože motor je velmi jednoduchý, je léty prověřený a je to zkrátka strojovna, na kterou je za všech okolností spolehnutí. Co se týče ceny, tak Iron 883 na našem trhu stojí od 8646 euro, což je po přepočtu zhruba 223 220 Kč bez DPH.

Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej

Verdikt
Harley-Davidson Iron 883 je povedený motocykl, který ctí ducha značky H-D a zároveň nabídne sportovní zážitky na klikatých okreskách doplněné o hravý projev. Je to jeden z nejlevnějších, nejkompaktnějších a nejlehčích strojů od tohoto výrobce, takže se hodí i pro menší řidiče a nabídne také povedený design a kvalitní zpracování. Cena není přehnaně vysoká a motor, i když to papírově možná nevypadá, má síly dostatek a velmi dobře funguje už od nižších otáček. Výbava je spartánská, zpracování výborné a na vysoké úrovni by měla být také celková spolehlivost, protože se jedná o poměrně jednoduchý stroj s prověřenou technikou.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson Iron 883: Malej, ale šikovnej


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.