Přeposlat Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

14.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Kawasaki představila novou verzi svého kapotovaného sportovního motockylu střední třídy, modelu Ninja 650. Varianta pro modelový rok 2020 přichází hlavně s výrazně přepracovaným designem a z takového ošklivého káčátka se rázem stal jeden z nejlépe vypadajících strojů ve své třídě.

Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

Někteří výrobci tvrdí, že sportovní motockyly střední třídy neustále ztrácejí svou dřívější popularitu a že už zkrátka netáhnou tak, jako dřív. Něco na tom pravděpodobně bude, a stejně jako v automobilovém světě uvadají tradiční kategorie jako nižší střední třída či kombi střední třídy, které válcují SUV a crossovery, v motocyklovém světě se do nadvlády dostávají cestovní endura, a to prakticky ve všech objemových kategoriích. Úplně mrtvá ale kategorie sportovních motocyklů střední třídy určitě není, protože výrobci neustále představují nové modely a svého zástupce v této kategorii má spousta tradičních značek. Jasně nejpopulárnější jsou střednětřídní sportovní stroje u japonských značek a kromě Suzuki má v této třídě zástupce jak Honda (CBR650R), tak Yamaha (YZF-R6) a pochopitelně i Kawasaki, o které dnes bude řeč. A před nedávnem představená novinka Daytona 765 od Triumphu dává znamení, že až tak špatné by to s touto třídou být nemuselo (i když Daytona už je superbike, ne sportovní motocykl). Než se ale podíváme, co všechno nová Ninja 650 nabídne, projdeme si v rychlosti její minulost, která je poměrně zajímavá. Tento stroj vznikl v roce 2006, kdy měl označení Ninja 650R, nicméně Ninja 650 tak, jak ji známe dnes, existuje od roku 2016, kdy nahradila model ER-6f. Kawasaki v roce 2016 s řadou ER-6 skončila, a zatímco sportovní ER-6f nahradila právě Ninja 650, sourozeneckého naháče v podobě stroje ER-6n nahradil zase model Z650.

Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní deskuKawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

Platí tedy to, že řady Ninja a Z mají stejný základ s tím rozdílem, že Ninja označuje sportovní mašiny a řada Z jsou klasičtí naháči bez kapotáže. První Ninja 650 z roku 2016 byla ve své době velmi schopnou mašinu a platí to o ní vlastně až do dnešní doby. Za rozumné peníze nabízí povedený motor, velmi dobrou praktičnost, každodenní použitelnost a celkově povedený mix sportovních zážitků a zábavného projevu jak na klasických okreskách, tak na okruhu. Nová Ninja 650 pro modelový rok 2020 na tom bude prakticky úplně stejně, protože po technické stránce se víceméně vůbec nezměnila a výrobce se zaměřil na to, co na původním modelu všichni kritizovali nejvíc. Na mysli máme design, který byl takový nemastný neslaný a o původním modelu můžeme klidně prohlásit, že je nejméně atraktivní superbike své třídy. Design samozřejmě není alfou a omegou všeho, ale i ten pochopitelně prodává, a když máte parádní mašinu zabalenou do, řekněme unylého kabátku, není to dobře. V Kawasaki tedy design nového modelu pro rok 2020 poměrně radikálně překopali a výsledek se určitě povedl. Zadní část zůstala prakticky úplně stejná, ale přední je kompletně nová a Ninja 650 2020 po tomto faceliftu mnohem lépe zapadá do řady Ninja a trochu připomíná menší verzi 400 či superbike ZX-6R.

Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní deskuKawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

Předchozí model měl přední část takovou zvláštní, ve spodní části divně zploštěnou a plexi bylo naklopeno až moc nahoru, mezi zpětná zrcátka. Nová verze už takto placatý čumák nemá, má ho protažený směrem dole, duální světlomety jsou posunuty trochu směrem vzad a celkově to vypadá mnohem lépe. Také ochranný plexi štít už není tak vysoký, má podstatně ostřejší sklon a světlomety jsou kompletně nové. Pochopitelně jsou postaveny na LED technologii, bez ní by to v dnešní době nešlo a z těchto diod je složeno také koncové světlo a směrovky. Lehčí změnou si prošlo také sedlo spolujezdce, které je nyní více polstrováno a mělo by tedy být podstatně pohodlnější. Kola jsou vyvedena ve stejném designu a pořád mají průměr 17 palců vpředu i vzadu, nicméně pneumatiky jsou jiné a v Kawasaki padla volba na gumy Dunlop Sportmax Roadsport 2 o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Výfuková soustava zůstala stejná a pořád je vyvedená ve spodní části mašiny, ale co už není stejné, je palubní deska. Původní kombinaci analogového otáčkoměru a displeje v pravé části nahradilo kompletně digitální řešení v podobě barevného TFT displeje s úhlopříčkou 4.3 palce. Grafika nevypadá vůbec špatně a displej nabídne klasické informace typu ukazatele rychlosti, otáček, zařazeného převodového stupně či ujetých kilometrů.

Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní deskuKawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

Zvládne zobrazit také stav paliva v nádrži, spotřebu a neschází ani ukazatel ekologické jízdy, což je u Kawasaki taková klasika. Uživatel si bude moct navíc vybrat mezi klasickým a inverzním zobrazením, které bude pravděpodobně lépe čitelné na slunci a dle aktuálních tradic nebude scházet ani možnost propojení s chytrým telefonem, o což se postará rozhraní Bluetooth s aplikací Rideology App. Podvozek zůstává stejný, takže je postavený na 41 mm teleskopické vidlici vpředu a horizontálním tlumiči Back-link s možností nastavení předpětí vzadu. Nezměnil se ani motor v podobě paralelního dvouválce o zdvihovém objemu 649cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 50.2 kW (68 koní) při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 65.7 Nm při 6500 ot/min. Na náš trh by se měla nová Ninja 650 dostat v lednu příštího roku a k dispozici budou tři barevné kombinace, a sice klasická KRT, tedy zelená s černou, pak celá černá a také kombinace černé a bílé, což vypadá opravdu zajímavě. Na některých trzích by pak měla být k dispozici i obrácená kombinace s dominantním podílem bílé. O cenách ještě nepadlo ani slovo, ale dá se očekávat, že verze pro rok 2020 bude nepatrně dražší než aktuální provedení, které na našem trhu aktuálně stojí od 179 900 Kč (jedná se o akční cenu napovídající, že nová verze se blíží).

Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní deskuKawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja 650 prošla faceliftem, který přináší přepracovaný design a novou palubní desku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.