Přeposlat Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

11.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Triumph představil novou verzi svého sportovního naháče střední třídy, modelu Street Triple RS. Pro modelový rok 2020 si Triumph připravil přepracovaný motor, lehce poupravenou techniku a modernizace se dotkla i vzhledu.

Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

Triumph Street Triple patří právem mezi nejpopulárnější naháče ve své třídě, protože je také jeden z těch nejlepších. Kombinace potentního, ostrého motoru s tradičním vzhledem a parádně vyladěným podvozkem je něco, na co zákazníci slyší a slyší na to již od roku 2007, kdy se dostala na svět první generace. Ta používala ještě motor o zdvihovém objemu 675cc a s touto jednotkou si Street Triple vystačil až do roku 2017. Právě před dvěma lety přišlo na pravděpodobně nejzásadnější modernizaci v rámci této řady, která nahradila původní motor o objemu 675cc objemnější jednotkou s objemem 765cc. Ta měla pořád tři válce v řadě, ale byla lehčí, kompaktnější a nabídla pochopitelně i vyšší výkon a výbušnější projev. Motor o stejném objemu se nachází i v nejnovější verzi pro modelový rok 2020, ale tento tříválec si prošel nezbytnou modernizací a nyní nabídne trochu jiný charakter. Na to se ale podíváme až později a začneme jako pokaždé vzhledem, kterého se tato modernizace týká také. Hlavní rozdíl najdeme na přídi, kde se nachází nové světlomety se stylovými LED pásy pro denní svícení v horní části. Nový Street Triple má pořád duální světlomet připomínající hmyzí oči, bez toho si tuto řadu už snad ani neumíme představit, ale jejich styling je oproti aktuálnímu modelu trochu jiný.

Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

Rozměrově jsou nepatrně užší a působí podstatně modernějším dojmem, což ostatně platí i pro LED denní svícení. To už se nenachází ve vnitřní spodní části světlometů, takže nový Street Triple RS už nevypadá, jako kdyby konstantně šilhal a LEDky se přesunuly do horní části. Vzhledem k tomu, že dvojice světlometů připomíná oči, tak nové LED denní svícení je jejich obočí a při jeho aktivaci Street Triple vypadá, jako kdyby se mračil. Přepracovaného vzhledu se dočkala také kapotáž a ochranný plexi štít, přičemž v celkovém pohledu vypadá verze pro modelový rok 2020 agresivněji, dravěji a působí sportovnějším dojmem než předchůdce. Od vzhledu přeskočíme k technice a začneme u toho, co zůstalo stejné a beze změn, což je podvozek. Nový Street Triple RS je postavený na stejném hliníkovém rámu a vpředu najdeme USD vidlici Showa s průměrem trubek 41 mm, která je plně stavitelná. Také zadní odpružení postavené na kyvné vidlici a tlumiči Ohlins STX40 je plně stavitelné a mimo podvozek se změny nedotkly ani brzdné soustavy, protože to ani v nejmenším nebylo třeba. Přední radiální čtyřpístkové třmeny Brembo M50 zakusující se do kotoučů o průměru 310 mm patří mezi špičkové komponenty a třmen od této známé italské firmy najdeme i vzadu, kde doplňuje 220 mm kotouč.

Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

Palubní deska je zastoupena barevným TFT displejem o úhlopříčce 5 palců a jeho grafika byla oproti minulému modelu lehce přepracovaná. Displej umožňuje přepnutí mezi čtyřmi styly grafiky a také mezi nízkým a vysokým kontrastem kvůli lepší čitelnosti za všech okolností. Displej samozřejmě zvládne zobrazit všechny možné i nemožné informace, přičemž když si přikoupíte Bluetooth modul, budete moct mašinu spárovat se svým telefonem či ovládat přímo na řídítkách třeba GoPro kameru. Elektronická výbava si modernizací prošla také a Street Triple RS pro modelový rok 2020 dostal do vínku hned pět jízdních režimů, takže o jeden víc než u aktuálního modelu. Ty se jmenují Road, Rain, Sport, Track a Rider, přičemž poslední je možné si nakonfigurovat přesně podle sebe a svých požadavků. Ve výbavě pak pochopitelně neschází brzdný systém ABS, stavitelná kontrola trakce či oboustranné rychlořazení, jehož zařazení do sériové výbavy chválíme. Nový Street Triple RS je vysoký 1085 mm, široký 775 mm a rozvor jeho kol čítá 1405 mm. Suchá hmotnost se zastavila na velmi příjemné hodnotě 166 kg, nádrž zvládne pojmout 17.4 litru paliva a sedlo se nachází ve výšce 825 mm.

Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

Hlavní a zásadní prvek zmodernizovaného Street Triplu RS je jeho motor, který sice na první pohled vypadá stejně, ale ve skutečnosti si prošel poměrně vysokým počtem úprav. Pořád má tři válce v řadě, zdvihový objem 765cc, kapalinové chlazení a tři ventily na válec, přičemž jeho výkon čítající 90.5 kW (123 koní) se také nezměnil a nově je dostupný o 50 ot/min výš (při 11 750 ot/min). Točivý moment narostl ze 77 na 79 Nm, což není nic, co by nás posadilo na zadek, ale jeho maximum bude mít řidič k dispozici ne při 10 800 ot/min, jako u současného modelu, ale již při 9350 ot/min a to je obrovský rozdíl. Znamená to, že motor nabídne podstatně hutnější zátah už ve středních otáčkách a přímo výrobce uvádí, že točivý moment je ve středních otáčkách o 9 % vyšší. Co je ale nejdůležitější, motor plní nejnovější emisní normu Euro 5, která přijde v platnost v roce 2020 a Triumph tedy je, minimálně v řadě Street Triple, na blízkou emisní budoucnost dokonale připravený. Očekává se, že stejné modernizace se velmi brzy dočkají i další verze tohoto modelu, tedy nižší specifikace S a R a celá tato modelová řada tak bude plnit nejnovější emisní normu. Prozatím se bohužel neví, kdy se nový Street Triple RS začne prodávat, ale Triumph již zveřejnil oficiální cenu, která byla stanovena na 10300 liber, tedy po přepočtu na nějakých 296 550 Kč bez DPH.

Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Street Triple prodělal modernizaci. Dostal nový kabátek, modernější techniku a plní emisní normu Euro 5


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.