Přeposlat Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

07.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Royal Enfield Continental GT 650 Twin je naprosto ryzí kafáč, který dělá přesně to, co by kafáče dělat měly. Za rozumné peníze nabídne velmi zábavné svezení, spoustu intenzivních zážitků a umí vykouzlit úsměv na rtu, což je podstata těchto motocyklů.

Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

Motor
Royal Enfield Continental GT 650 Twin je ze své podstaty velmi jednoduchým strojem a poměrně jednoduchý je i jeho motor. Zadní kolo tohoto krásného retro motocyklu pohání vzduchem a olejem chlazený jednoválcový motor, jehož zdvihový objem je 648cc. Výkonnostně tento motor na první pohled nijak zvlášť neohromí, vždyť 47 koní při 7250 ot/min není žádná velká sláva a to ostatně platí také pro točivý moment čítající 52 Nm při 5250 ot/min, nicméně v tomto případě zdání opravdu hodně klame. Výkonnostně tento dvouválec naprosto v pohodě stačí i pro svižnější jízdu a je to jeden z nejcharakternějších motorů v této třídě. Nesmírně ochotně se sbírá už z nízkých otáček, ve středních začne zatahovat už docela s vervou a ve vysokých za to vezme tak, že byste to od podobně výkonného motoru ani nečekali. Víc než na hranici 7000 ot/min ho nemá moc smysl točit a po drtivou většinu času se budete pohybovat ve středu, řekněme mezi 2000 a 6000 ot/min, kdy má motor dostatek síly, bleskovou odezvu a nabídne i velmi příjemný chod. Ano, vibruje, ale vibruje pouze tak, jak by měl charakterní dvouválec vibrovat a ani v nejmenším to není nepříjemné. Nejlepší na tomto motoru je to, že nemusíte být závodník MotoGP, abyste z něj vymáčkli i toho posledního koně a právě o tom to je. Všechno, co tento dvouválec nabízí, je dostupné a využitelné i v normálních podmínkách a motor můžete vzít klidně pořádně pod krkem a drtit ho, co to jde. Velkou pochvalu si zaslouží také krátká převodovka, která je přesná a pracuje se s ní opravdu výtečně.

Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

Jízda a ovladatelnost
Tato mašina spadá do kategorie café racerů, takže by měla být hlavně obratná, přímočará, zábavná a rozdávat radost plnými hrstmi. A přesně to Continental GT 650 Twin umí a do posledního puntíku plní podstatu třídy café racer. Posed za řidítky je samozřejmě předsazený vpřed, řidič je zalehnutý na nádrži a nohy má zalomené do ostrého úhlu pod sebou, ale tak to má být. Díky tomuto posedu budete naprosto dokonale vtaženi do děje a budete mít nad kontrolou stroje opravdu skvělý přehled, čemuž hodně napomáhá také komunikativní a bezprostřední řízení. Ovladatelnost je vskutku příkladná, mašina poslouchá na sebemenší pobídnutí a nechá se nesmírně ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky. Všechno dělá tak nějak automaticky, podvozek je příkladně stabilní i při ostřejším tempu a jízda je čitelná, nezáludná. Je to navíc poměrně kompaktní a lehký kousek, vždyť váží pouze 198 kg, takže manévrování není obtížné ani v nižších rychlostech a kličkování městskou dopravou je bezproblémové a vcelku zábavné. Co se týče podvozku, tak ten je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu mají své místo tlumiče Paioli, které umožňují nastavení předpětí pružin. Míra komfortu je slušná a žádný kostitřas se nekoná, což bylo příjemné překvapení. Brzdy jsou výkonné průměrně a když budete chtít zastavit opravdu s vervou, budete za ně muset vzít o trochu víc. Soustava se skládá z jednoho kotouče vpředu i vzadu, a zatímco vpředu sedí jeden kotouč o průměru 320 mm doplněný o dvoupístkový třmen, vzadu má své místo 240 mm kotouč a třmen s jedním pístkem.

Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

Výbava
Kafáče by měly být ve své podstatě spartánské stoje, které jsou zaměřeny na svižné projížďky ,,okolo komína“ a žádnou sofistikovanou výbavu tedy většinou nepotřebují. A je to případ i Continentalu GT 650 Twin, který z modernějších pomocníků obsahuje vlastně pouze brzdný systém ABS a na věci typu kontroly trakce, nějakých jízdních režimů a podobných prvků můžete rovnou zapomenout. A je to jenom a jenom dobře, protože je opravdu ani v nejmenším nepotřebuje a tyto věci by jenom zbytečně otupily velmi intenzivní pocity z jízdy. Palubní deska je jednoduchost sama a vypadá přesně tak, jak by u zábavného a přímočarého kafáče vypadat měla. Před řidičem sedí dva analogové budíky, vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr, přičemž ve spodní části tachometru je usazený maličký displej zobrazující stav paliva v nádrži, počítadlo celkového nájezdu a počítadlo aktuálně ujetých kilometrů. A to je všechno. Grafika je velmi jednoduchá, snad až strohá a díky tomu je všechno za všech okolností skvěle přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunci. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2122 x 1024 x 744 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1398 mm a sedlo se nachází ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 12.5 litru paliva, což není žádná velká sláva, nicméně Continental GT 650 Twin není nějak extra užraná mašina, takže se dá bez větších problémů dostat na 200 km na jednu nádrž (většinou budete jezdit za 5 až 5.5 litru). Krásná vyplétaná kola mají průměr 18 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Phantom SportComp o rozměrech 100/90 vpředu a 130/70 vzadu.

Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

Kvalita a spolehlivost
Continental GT 650 Twin chce, kromě designu, na první pohled zaujmout také nízkou cenou, takže v oblasti zpracování nelze očekávat zázraky. Celkově je úroveň zpracování dobrá, ale výrobce použil až příliš mnoho plastů a materiály působí v celkovém pohledu spíše takovým lacinějším dojmem. Tenhle stroj ale nechce ohromit karbonem, titanem a podobnými prvky, chce ohromit poměrem cena / výkon a to mu jde naprosto dokonale, protože na našem trhu GT 650 Twin startuje na částce 174 650 Kč s DPH. To je opravdu výborná nabídka a moc přímé konkurence tento kousek vlastně ani nemá. Možná tak Moto Guzzi V7 III, ale to je i v základu podstatně dražší a stojí okolo 200 tisíc korun.

Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě

Verdikt
Royal Enfield Continental GT 650 Twin je naprosto ryzí kafáč, který dělá přesně to, co by kafáče dělat měly. Za rozumné peníze nabídne velmi zábavné svezení, spoustu intenzivních zážitků a umí vykouzlit úsměv na rtu, což je podstata těchto motocyklů. Velkou pochvalu si zaslouží hlavně parádní motor, který má charakteru na rozdávání, naprosto dokonale odladěný plyn a jeho výkon jde využít do posledního koně. Skvělý je i podvozek, který funguje bez připomínek jak při rychlé a ostré jízdě, tak při pomalejším courání se po městě. Výbava je velmi spartánská a víceméně odpovídá podstatě těchto motocyklů, takže to bereme jako plus. K dílenskému zpracování a hlavně volbě materiálů máme několik výhrad, a stejně tak brzdy mohly být o fous silnější, nicméně vzhledem k ceně nad těmito mírnějšími nedostatky přivřeme oko. 

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield Continental GT 650 Twin: Café racer ve své nejryzejší podobě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.