Přeposlat Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

02.10.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Ninja H2 SX SE je ďáblův stroj, o tom není pochyb a tato mašina takřka dokonale kombinuje prvky superbiku se sportovně-cestovním motocyklem. Je to mašina dvou tváří a umí být jak drtivě, až absurdně rychlá a pocitově hodně ,,přemotorovaná‘‘, tak pohodová a jezdící za rozumný přísun paliva.

Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

Motor
Pohonná jednotka v nitru mašiny Kawasaki Ninja H2 SX SE je na poměry motocyklů poměrně unikátní a v mnoha ohledech jedinečná. Je totiž přeplňovaná pomocí kompresoru, což je něco, co v jednostopém světě není zrovna standardem a z klasických, velkých značek využívá přeplňování prozatím pouze Kawasaki. Tento kapalinou chlazený řadový čtyřválec disponuje zdvihovým objemem 998cc, DOHC rozvodem se čtyřmi ventily na válec a jeho kompresní poměr čítá 11.2:1. Nejvyšší výkon této jednotky 147.1 kW (200 koní) při 11 000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 137.3 Nm při 9500 ot/min. Oproti původnímu motoru s touto koncepcí si jeho aktuální verze prošla výraznou modernizací, je podstatně klidnější a nepůsobí dojmem, že vás chce instantně zabít. Ale pořád je to mašina s dvěma stovkami koní, obrovským krouťákem a tahem, jako když startuje Boeing. Když budete chtít zjistit, co všechno tento kompresorem přeplňovaný čtyřválec vlastně umí, tak se připravte na to, že udržet řidítka ve směru není úplně jednoduché a dá to zabrat. Motor se nesmírně ochotně sbírá už z nižších otáček, díky přeplňování nabídne příkladně lineární projev a třeba předjíždění je s tímto strojem nesmírně jednoduché. Prostě vezmete za plyn a jedete, víceméně nehledě na to, co máte zařazeno. Motor disponuje třemi režimy s označením L(ow), M(edium) a H(igh), přičemž režim H už je opravdu hodně divoký a dá řidiči k dispozici maximální možný výkon. Hutný zátah je nesmírně návykový, nicméně v techničtějších pasážích už je tohoto výkonu a krouťáku možná až příliš moc. To ale nic nemění na tom, že tenhle motor je prostě technologický klenot.

Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

Jízda a ovladatelnost
Motorově je Ninja H2 SX SE tak trochu bláznem a podvozkově je zase naprosto ideálně vyvážená. Podvozek totiž není přehnaně tvrdý, jak by mohl motor původem ze superbiku napovídat a je tak nějak příjemně tuhý, přičemž má snad nekonečnou zásobu přilnavosti a stability. Tuhle Ninju můžete vzít bez jakýchkoliv okolků někam na okruh, shodit boční kufry a začít prohánět ryzí superbiky, nicméně okruh pak můžete opustit v klidném tempu a jen se tak loudat, tenhle stroj to zvládne a nerozhodí ho ani méně kvalitní silnice. A z tohoto režimu je pak možné zase naprosto plynule přejít do módu naprostého blázna, protože tohle je prostě mašina dvou tváří a obě tyto tváře má výborné. Už na první pohled je to pořádný kus železa a pohotovostní hmotnost čítající 265 kg to jenom potvrzuje. Ovladatelnost je ale i v nižších rychlostech překvapivě příjemná, Ninja H2 SX SE svou vyšší hmotnost zvládá umně maskovat a v hustém městském provozu je její obratnost opravdu více než slušná. Stabilita je pak naprosto bez výhrad za každé situace a výtečné je i přesné, komunikativní řízení. Oficiálně je Ninja H2 SX klasický cestovní stroj, nicméně svůj původ v superbiku nezapře a uvědomíte si to ihned po nasednutí. Tradiční, cestovní posed je poměrně dost říznutý tím, jaký známe ze superbiků, ale ve finále není tak radikální a tento typ posedu znamená to, že budete mít nad strojem za všech okolností dokonalou kontrolu. Samotný podvozek se skládá ze 43 mm obrácené vidlice, která umožňuje nastavení předpětí, odskok a kompresi a vzadu má své místo tlumič Uni-Trak, který je plně stavitelný. Brzdy jsou výkonné naprosto dostatečně, poměrně rychle nastupují do akce a k jejich funkčnosti tedy nemáme víceméně co dodat.

Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

Výbava
Výbava této mašiny odpovídá tomu, že se ve své třídě nachází prakticky na vrcholu potravního řetězce. Dostanete toho tedy opravdu hodně, třeba již zmíněné jízdní režimy, ve třech úrovních stavitelnou kontrolu trakce, brzdný systém ABS KIBS, LED světlomety či tempomat. Varianta SE pak přidává boční světla pro přisvětlování do zatáček, vyšší (a účinnější) přední plexi štít, systém řízeného rozjezdu (KLCM), oboustranné rychlořazení či palubní desku s barevným displejem. Je toho opravdu hodně a na chvíli se zastavíme u palubní desky, která má, jak jsme již uvedli, barevný displej. Klasický, analogový otáčkoměr je doplněný o tento displej, který působí oproti monochromatickému displeji u standardního modelu podstatně modernějším dojmem a palubní deska umí zobrazit opravdu hromadu všemožných informací. Kromě obligátní rychlosti či zařazeného převodového stupně ukazuje displej také nastavení elektroniky či sílu kompresoru, což je sice hodně zajímavé, ale ne moc využitelné. Je to zkrátka spíš na efekt. Čitelnost barevného displeje je dobrá, grafika je příjemná a problémy nejsou ani na přímém slunci. Sedlo je dostatečně rozměrné, pohodlné pro řidiče i spolujezdce a nachází se ve výšce 835 mm. Kompletní rozměry tohoto robustního stroje jsou 2135 x 1205 x 775 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1480 mm a nádrž zvládne pojmout 19 litrů paliva. Dojezd záleží opravdu hodně na stylu jízdy a když budete divočit, což je na tomto ďábelském stroji velmi snadné, budete rádi za 200 km na jednu nádrž. Při pohodové jízdě ale lze jezdit i klidně za 5.5 – 6 litrů, takže klidnější povahy se dostanou i přes 300 km na jednu návštěvu čerpací stanice.

Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

Kvalita a spolehlivost
U takto drahé mašiny je samozřejmé očekávat naprosto perfektní materiály, značkové komponenty a precizní zpracování a přesně to u modelu H2 SX SE dostanete. Slícování všech dílů je výtečné, použité materiály kvalitní a motocykl působí velmi fortelným dojmem i na méně kvalitních cestách. Design je vyvedený ve futuristickém duchu a už na první pohled jde dokonale poznat, že tohle je prostě po čertech rychlá Kawa. V tmavších barvách lehce extravagantní design možná trochu zanikne, nicméně speciální zelená metalíza Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black pro verzi SE vypadá naprosto famózně a hezky všechny detaily zvýrazňuje. Cena modelu SE startuje na částce 514 900 Kč, takže láce to zrovna není, ale vysoká cena je zde naprosto opodstatněná.

Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres

Verdikt
Kawasaki Ninja H2 SX SE je ďáblův stroj, o tom není pochyb a tato mašina takřka dokonale kombinuje prvky superbiku se sportovně-cestovním motocyklem. Je to mašina dvou tváří a umí být jak drtivě, až absurdně rychlá a pocitově hodně ,,přemotorovaná‘‘, tak pohodová a jezdící za rozumný přísun paliva. Největší problém je ale ten, že opulentní zátah kompresorového motoru je nesmírně návykový a jezdit s Ninjou H2 SX pomalu a na pohodu je velmi těžké, ne-li nemožné. Ten motor prostě svádí k tomu užívat si jeho mamutí, lineární zátah a vytí kompresoru plnými hrstmi, takže reálně hrozí, že vaše papíry moc dlouhou životnost mít nebudou. Elektronika pomáhá s krocením této bestie poměrně efektivně, a i když jde kontrola trakce vypnout, v tomto případech bychom to doporučili jen opravdu těm největším profíkům. Výbava je velmi bohatá a cena velmi vysoká, ale to jde u takto koncipovaného stroje čekat.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja H2 SX SE: Super Expres


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.