Přeposlat Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

30.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha Tracer 900 GT je výborný stroj, který potěší jak milovníky cestování, tak sportovnějšího projevu a mezi jeho největší přednosti patří výtečná univerzálnost. Je postavený okolo fantastického tříválce, který už není tak obhroublý, jako dřív, ale pořád za to umí pořádně vzít a rozparádit se do červena.

Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

Motor
Zadní kolo cestovně-sportovní stroje Tracer 900 GT od Yamahy pohání starý známý v podobě kapalinou chlazeného tříválce o zdvihovém objemu 847cc. Motor dále disponuje DOHC rozvodem, takže má čtyři ventily na válec a ve světě tříválců platí za jeden z nejlepších a nejcharakternějších. Platí to i pro tento model, ačkoliv naladění motoru je trochu jiné a už nepůsobí tak chuligánským dojmem, jako třeba u naháče MT-09. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 84.6 kW (115 koní) při 10000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 87.5 Nm při 8500 ot/min. Celkově by se dalo říct, že se motor trochu zklidnil, takřka vůbec nevibruje a běží nesmírně sametově. Dávkování plynu je příkladné, motor reaguje okamžitě a nevadí mu ani nízké otáčky, takže neprotestuje ani při líném ploužení se městem na nejvyšší rychlostní stupeň. Ochotně se sbírá i v první třetině otáčkoměru, ve středních otáčkách začne opravdu hutně zatahovat a v poslední třetině otáčkoměru už letí jako střela, za doprovodu výrazného a vcelku charakterního zvuku. Je to zkrátka takový motor pro všechno, dá se sním jezdit v nižších otáčkách jen tak na pohodu, stejně tak jako divočit a točit ho až do omezovače. A to všechno tento tříválec zvládá naprosto samozřejmě, zcela bez zaváhání a ani si za to moc neřekne. Většinou budete jezdit za 5.5 litru na 100 km, což je vzhledem k výkonu a dynamice, jakou tento tříválec umí nabídnout, výborná hodnota. Převodovka je klasicky šestirychlostní a verze GT je vybavena rychlořazením, které funguje sice jenom nahoru, ale funguje velmi dobře.

Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

Jízda a ovladatelnost
Tracer je cestovně-sportovní mašina a jako taková musí zvládat oba tyto aspekty, takže jak cestovat, tak sportovat. A v obojím si vede opravdu znamenitě, přičemž sportovní duše možná přece jenom o trochu převažuje tu cestovní. Posed za řidítky je totiž o trochu sportovnější, než by u typického polykače kilometrů asi měl být a řidič sedí možná až moc vpředu s výrazně zalomenými nohami. Někomu to ale určitě bude vyhovovat a tato pozice znamená, že budete mít nad strojem za všech okolností výbornou kontrolu a budete přesně vědět, co očekávat. Podvozek je docela tuhý, ale není přehnaně tvrdý a to je důležité. Nabídne tak velmi dobrý kompromis mezi jistotou, stabilitou a komfortem. Nevytřese z vás duši ani na horších silnicích a zároveň nabídne parádní jistotu a čitelnost i při opravdu ostré jízdě. Zatáčky Traceru 900 vůbec nevadí, naopak je vyhledává a bez přemlouvání se nechá překlápět ze zatáčky do zatáčky. A když přijde na plynulou jízdu ve vyšších rychlostech, stavitelný plexi štít odvede opravdu dobrou práci a dálniční přesuny tak nejsou vůbec žádným problémem. Podvozek je stavitelný a jako celek působí velmi jistým, stabilním a fortelným dojmem, což samozřejmě chválíme. Povedly se i brzdy, které mají dostatek síly, bez problémů se dávkují a nevadnou ani při větším vytížení. Zatímco na předním kole sedí dva kotouče o průměru 298 mm, vzadu má své místo jeden kotouč o průměru 245 mm.

Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

Výbava
Specifikace GT je v modelové řadě Tracer 900 tou nejvyšší a tomu odpovídá také výborná výbava. Tento stroj je osazený ABS systémem, kontrolou trakce stavitelnou ve třech úrovních, třemi jízdními režimy, rychlořazením, tempomatem, stavitelným plexi štítem, LED světlomety, barevně sladěnými bočními kufry či plně digitálním přístrojovým štítem. Je toho opravdu hodně a přesně takhle má vypadat komplexně vybavený stroj, který je připravený vyrazit na cesty. Již zmíněná digitální palubní deska je docela povedená a před řidičem umístěný displej zobrazuje všechny důležité informace, takže rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřebu, okolní teplotu, teplotu chladicí kapaliny, hodiny a nastavení elektroniky. Grafika je příjemná a s čitelností nejsou žádné zásadnější problémy ani na přímém slunci, takže v tomto ohledu si není moc na co stěžovat. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2160 x 1375 – 1430 x 850 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1500 mm a sedlo je v základním nastavení umístěno ve výšce 850 mm. Jde ale o trochu zvednou, a to na konečných 865 mm. Nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a dá se přesáhnout i hranice 300 km na jeden zátah. Zpětná zrcátka jsou rozměrná a je v nich dobře vidět, nicméně ve vyšších rychlostech mírně vibrují a to jejich použitelnost lehce zhoršuje (žádná velká hrůza to ale není). Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a jak použité materiály, tak komponenty jsou kvalitní a v tomto ohledu si není na co stěžovat. Tracer působí velmi bytelným a poctivým dojmem, všechno dobře sedí na svém místě a lícování všeho je příkladné. Pochválit musíme i design, který sice na první pohled působí možná až lehce nenápadně, ale je velmi vyvážený a časem dokonale uzrál, takže Tracer 900 je hezký stroj, který vzhledově jen tak rychle nezestárne. Žádné problémy by neměly být ani co do spolehlivosti, motor je léty prověřený a při alespoň standardní údržbě a servisu by měl zvládnout všechno. Co se týče ceny, tak specifikace GT na našem trhu stojí od 309 900 Kč s DPH, což je vzhledem k výbavě a tomu, co všechno tento stroj zvládne, adekvátní.

Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem

Verdikt
Yamaha Tracer 900 GT je výborný stroj, který potěší jak milovníky cestování, tak sportovnějšího projevu a mezi jeho největší přednosti patří výtečná univerzálnost. Je postavený okolo fantastického tříválce, který už není tak obhroublý, jako dřív, ale pořád za to umí pořádně vzít a rozparádit se do červena. Podvozek je vyladěný takřka k dokonalosti, je příkladně tuhý a za všech okolností překypuje sebejistotou, takže jako celek je Tracer 900 strojem, na kterém všechno funguje ve výborné symbióze. Výbava je velmi moderní a víceméně nic důležitého v ní neschází, přičemž pochvalu si určitě zaslouží i zcela digitální palubní deska a vyvážený, dospělý design. Cena pak odpovídá tomu, co všechno za ni tato mašina umí nabídnout.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Tracer 900 GT: Cestovně-sportovní mašina s parádním motorem i podvozkem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.