Přeposlat Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

27.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jedno z nejpopulárnějších a nejuniverzálnějších cestovních endur poslední doby, Africa Twin od Hondy, se dočkalo nové generace. Ta přináší nový motor vyššího objemu, více výkonu a také modernější elektronickou výbavu v čele s novou, šestiosou inerciální měřicí jednotkou.

Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

O nové generaci nesmírně populární Africy pro modelový rok 2020 se mluví už nějakou tu dobu a konečně je tedy mezi námi, přičemž spekulace o vyšším výkonu a objemnějším motoru se potvrdily. Aktuální generace Africy Twin byla představena v roce 2015, na trh přišla v roce 2016 a o dva roky později přišla verze zaměřená na pořádné dobrodruhy s označením Adventure Sports. Nejnovější generace tedy přichází po čtyřech letech služby, což se sice může zdát jako málo, ale ve světě motocyklů je to víceméně normální. Důvodů, proč je nová generace tohoto populárního endura již mezi námi, je hned několik, nicméně jeden z hlavních důvodů je příchod nové emisní normu Euro 5. Ta začne platit právě v roce 2020 a všichni výrobci na ni dřív nebo později budou muset upravit své motory, přičemž nová Honda Africa Twin CRF1100L, jak zní celé jméno této novinky, ji plní. Stejně jako u předchozího modelu s označením CRF1000L, i u nejnovější generace budou k dispozici dvě varianty, a sice základní s označením Africa Twin a druhá, která se jmenuje Adventure Sports. Stalo se ale to, že Honda u nové generace prohodila zaměření, a zatímco dříve byla verze Adventure Sports určena do náročnějšího terénu, nyní je to přesně naopak a tato varianta je spíše takový pohodlný silniční cestovatel na delší trasy.

Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikouHonda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

Standardní model je pak z této dvojice ten více ,,offroad“, je i levnější a nemá tak dobré možnosti co do výbavy. Vzhledově se nejnovější generace od té předchozí moc neliší a nějaké zásadní změny ani nebyly nutné, Africa Twin působí i po těch letech služby moderně a současně. Dominantním prvkem přední části je tradiční maska s novým duálním světlometem a vysokým ochranným štítem, který je ale oproti aktuální generaci o něco málo nižší. U silniční verze Adventure Sports je plexi vyšší a navíc nabídne možnost upravení polohy v pěti stupních. Co do elektroniky jsou tato dvě nová endura opravdu napěchovaná až po střechu a velkou novinkou je přítomnost šestiosé měřící jednotky Bosch MM7.10, která bude bdít nad veškerou elektronikou a vším, co se v tomto ohledu stane. Brzdný systém ABS dostal nově náklonovou funkci, má speciální nastavení do terénu a kontrola trakce je stavitelná v sedmi úrovních (jde také kompletně vypnout). Zmínit bychom určitě měli i systém Wheelie Control, který zamezuje zvedání předního kola a tento systém nejenom, že je stavitelný ve třech úrovních, bude možné ho také zcela vypnout. Jízdních režimů je nově hned šest, a sice čtyři hlavní, přednastavené (Tour, Urban, Gravel a Off-Road) a dva uživatelské, které si může řidič nastavit k obrazu svému.

Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikouHonda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

Velkou změnou si prošla palubní deska, která je kompletně nová  a původní, ne úplně moderně vypadající displej, byl nahrazený barevným dotykovým panelem s úhlopříčkou 6.5 palce. Palubní systém je vybavený rozhraním Bluetooth a podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto, takže propojení s mobilním telefonem bude otázkou chvilky. Kromě dotykového ovládání bude možné palubní desku obsluhovat také pomocí klasických ovladačů na levé straně řidítek. Model Adventure Sports bude nově dostupný s moderním, semi-aktivním podvozkem Showa EERA (Eletronically Equipped Ride Adjustment). Ten řídí tlumící sílu v závislosti na zvoleném režimu a speciální jednotka ECU pak získává informace o zdvizích vpředu i vzadu, přičemž při zastavení tento systém umožňuje nastavit elektronicky předpětí zadní pružiny. V základu je podvozek pro oba tyto sourozence stejný a skládá se z obrácené teleskopické vidlice Showa o průměru 45 mm vpředu a tato vidlice umožňuje hydraulické nastavení předpětí a útlumu. Zadní tlumení pak obstará hliníková kyvka s přepákováním Pro-Link a plynovým tlumičem Showa, přičemž i vzadu je možné hydraulicky nastavit předpětí a útlum. Zdvih předního odpružení je 230 mm, zadního 220 mm a brzdná soustava se skládá ze dvou 310 mm kotoučů vpředu a jednoho 256 mm kotouče vzadu.

Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikouHonda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

Co se týče rozměrů, tak základní model měří 2334 x 1391 x 961 mm při pohotovostní hmotnosti 226 kg a verze Adventure Sports disponuje rozměry 2332 x 1558 x 960 mm a váží 250 kg, takže je vyšší i těží. S nádrží o objemu 24.8 litru oproti 18.8 litrové nádrže u standardní verze pak nabídne také lepší dojezd na jedno natankování. Rozvor kol čítající 1575 mm je pak pro oba modely stejný a to platí také pro základní sedlo umístěné ve výšce 870 mm (k dispozici je ukotvení sedla do výšky 825, 850 nebo 895 mm). Motor má pořád dva válce umístěné v řadě, ale jeho zdvihový objem byl navýšený na 1084cc a na motoru bylo provedena spousta úprav (třeba nová hlava, těleso škrtící klapky nebo jiné vačky). Tento nový motor dosahuje nejvyššího výkonu 75 kW (102 koní) při 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě 105 Nm je k dispozici při 6250 ot/min, což oproti původnímu motoru znamená výkony vyšší o 5 kW a 5 Nm. Tato novinka je již zalistována na oficiálních stránkách výrobce a dokonce jsou už známé i oficiální české ceny. Základní verze vyjde na 364 900 Kč a k dispozici bude i varianta s automatickou dvouspojkovou převodovkou, za kterou si Honda řekne o 389 900 Kč. Silniční varianta Adventure Sports startuje na částce 399 900 Kč, za automat se opět připlácí 25 000 Kč a příplatek za částečně elektronický podvozek Showa EERA čítá 50 000 Kč. To znamená, že vrcholný model s automatem a tímto podvozkem vyjde na minimálně 474 900 Kč.

Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikouHonda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila novou Africu Twin. Má větší, výkonnější motor a je napěchovaná elektronikou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.