Přeposlat Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

23.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z1000 R Edition je pořádný, plnotučný naháč s atraktivním designem a hodně chuligánským charakterem. Je to už na první pohled zloduch a záporný hrdina, což je právě to, co dělá tohoto naháče tak atraktivním a přitažlivým strojem.

Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

Motor
O pohon naháče Kawasaki Z1000 R Edition se stará stejný motor, jako u standardní verze, takže nabroušený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1043cc. Ten disponuje kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec, takže má celkově 16 ventilů a ještě bychom měli zmínit jeho kompresní poměr 11.8:1. Tento čtyřválec dosahuje nejvyššího výkonu 104.5 kW (142 koní) při 10000 ot/min a jeho točivý moment čítá 111 Nm, přičemž řidič ho bude mít k dispozici při 7300 ot/min. Tento motor se dá skvěle charakterizovat slovním spojením ,,hrubá síla“ a to je přesně to, v čem je skvělý. Nabízí opravdu hutný, až surový zátah už ve středních otáčkách a plynulý nárůst výkonu pokračuje až do červeného pole otáčkoměru, které začíná až nad hranicí 11000 ot/min. Odezva na přidání plynu je příkladně rychlá, míra vibrací je velmi nízká a tento čtyřválec vibruje jenom tak, aby to podtrhlo jeho charakter. Z1000 R není lehký naháč, to ani v nejmenším, ale není ani zbytečně těžký a tento motor si s ním poradí naprosto suverénně. Při nutnosti náhlého zrychlení není ani třeba nějak zvlášť podřazovat, motor se velmi ochotně zvedne už z nižších otáček a v těch středních se pak budete moct nechat vytáhnout na vlně točivého momentu. Velkou pochvalu si zaslouží i charismatický, možná až agresivní zvukový projev, který přesně vystihuje charakter tohoto čtyřválce a zvukově se jedná o jeden z nejzajímavějších a nejvýraznějších čtyřválců vůbec. Převodovka je klasicky šestirychlostní a je takřka chirurgicky přesná.

Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

Jízda a ovladatelnost
Jak jsme se již zmínili, tato Kawa není úplně nejlehčí a pohotovostní hmotnost tohoto Zeda je 221 kg. Není to málo, ale není to ani zbytečně moc a ovladatelnost je i v nižších rychlostech vcelku obstojná. Město ale tento agresivní naháč moc rád nemá a mnohem lépe se cítí na okreskách plných zatáček, což je jeho královské teritorium. Ze zatáčky do zatáčky se nechá překlápět s naprostou samozřejmostí, pod plynem je stabilní a díky ostrému, velmi komunikativnímu řízení budete vždy vědět, co se na silnici děje. Stabilita je příkladná za jakýchkoliv podmínek a z motocyklu jde cítit naprostá jistota. Klidnou jízdu Zed samozřejmě zvládá, ale moc příjemně se při ní necítí a tak trochu neklidným projevem dává jasně najevo, že tuto mašinu je třeba vzít pořádně pod krkem a drtit ji, co to dá. Při drsnějším zacházení se dostaví vysoký faktor zábavy, kdy si budete užívat každou zatáčku proletěnou v co nejnižším náklonu. Oproti standardnímu modelu má verze R Edition lepší podvozek se zadním centrálním tlumičem Öhlins S46DR1S, který nabízí možnost nastavení odskoku a předpětí pružiny. Vpředu pak najdeme USD vidlici o průměru 41 mm, u které je možné upravit kompresi, odskok a předpětí. Podvozek nabízí oproti standardnímu modelu vyšší úroveň stability a také jistoty i v divokém tempu, přičemž to můžeme říct také o brzdách s předními třmeny Brembo M50. Brzdy mají opravdu mamutí sílu, rychlý nástup a je na ně spolehnutí za jakékoliv situace.

Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

Výbava
Výbava je na dnešní poměry docela skromná a u této mašiny si na své přijdou všichni odpůrci pokročilých elektronických systémů. Ve výbavě se vlastně nachází pouze brzdný systém ABS a to je všechno, na kontrolu trakce nebo nějaké jízdní režimy můžete rovnou zapomenout. Zed je tedy tak trochu oldschool, ale to samozřejmě vůbec ničemu nevadí a k jeho obhroublému, až chuligánskému charakteru se to výborně hodí. Z další výbavy bychom měli zmínit třeba LED osvětlení, již zmíněné brzdy od Bremba nebo částečně digitální palubní desku, která vypadá poměrně moderně. Bez chybiček ale není a třeba čitelnost na přímém slunci není úplně ideální, přičemž co do přehlednosti to také není zrovna vzor. Trochu zvláštně je pak pojatý otáčkoměr, který ukazuje do 3000 ot/min otáčky vertikálně, na hlavním displeji a od 4 do 11 tisíc otáček pak vertikálně nad displejem ve formě diod. Funguje to dobře a je to poměrně efektní, ale vypadá to trochu zvláštně. Kompletní rozměry tohoto naháče jsou 2045 x 1055 x 790 mm, rozvor kol čítá 1435 mm a sedlo je umístěno ve výšce 815 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva a jak jsme se již zmínili, pohotovostní hmotnost této mašiny je 221 kg. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/70 vzadu.

Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a víceméně odpovídá standardu moderních japonských motocyklů. Slícování všech materiálů je výtečné, nikde nic nevrže ani na horších cestách a použité materiály i komponenty jsou kvalitní. Design je vyvedený ve velmi agresivním duchu, a stejně jako ostatní stroje z této řady, i Z1000 R Edition působí velmi futuristickým dojmem. Je to jeden z nejvýraznějších a nejvíce svéhlavých naháčů současnosti, který vzbudí dojem všude, kde se ukáže. Verze R Edition je k dispozici ve speciálním, černo-šedém kabátku, který vypadá velmi dobře a cena startuje na částce 359 900 Kč s DPH. Hlavní konkurent této mašiny je Suzuki GSX-S1000, která sice má o trochu horší podvozek, ale je podstatně levnější (stojí od 269 900 Kč) a má lepší výbavu.

Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha

Verdikt
Kawasaki Z1000 R Edition je pořádný, plnotučný naháč s atraktivním designem a hodně chuligánským charakterem. Je to už na první pohled zloduch a záporný hrdina, což je právě to, co dělá tohoto naháče tak atraktivním a přitažlivým strojem. Motor disponuje velmi hutným zátahem už od středních otáček, bleskovými reakcemi na přidání plynu a také výrazným zvukovým projevem, což se v dnešní Euro 4 době každopádně počítá. Podvozek nabídne naprostou jistotu za všech okolností, stabilitu a také moderní komponenty v čele s horizontálním tlumičem Öhlins a brzdami od Bremba. Výbava je taková staromilská, bez pokročilé elektroniky, a právě to může být prvek, který pár lidí sice odradí, ale pár zase zaujme a přitáhne. Dílenské zpracování je perfektní a žádné velké problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z1000 R Edition: Streetfighter se vzhledem zloducha


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.