Přeposlat Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

16.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Thruxton 1200 R je z moderních retro strojů od tohoto klasického britského výrobce tím nejvíce sportovním a je to opravdu kafáč jako řemen. Skvěle vypadá, parádně jede a hlavně, naprosto bez výhrad funguje v jakémkoliv režimu.

Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

Motor
Hybnou silou tohoto krásného retro stroje je kapalinou chlazený, řadový dvouválec o zdvihovém objemu 1200cc, který disponuje SOHC rozvodem a vícebodovým sekvenčním vstřikováním. Na první pohled sice klame tělem, protože díky žebrování vypadá, že je chlazený vzduchem, ale to je pouze odkaz na první Thruxton z roku 2004, který měl vzduchové chlazení. Tohle je po všech směrech moderní motor, jehož výkon je 72 kW (98 koní) při 6750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 112 Nm při 4950 ot/min. Porce výkonu je v tomto případě trefená naprosto přesně, není ani malá, ani zbytečně velká a celé to stádo koní jde nejenom že dobře zvládnout, jde také do puntíku využít. A to je dobře, protože není nic horšího, než když máte mašinu se zbytečně vysokým výkonem a musíte se vyloženě hlídat, abyste za plyn nevzali moc a neposlali si na zadní kolo víc, než zvládnete ukočírovat. Skoro 100 koní sice zvládne s touto mašinou pořádně zamávat, ale pořád máte pocit, že je všechny bez problémů zvládnete a že tu není ,,překoňováno“. Nenechte se ale zmást, Thruxton 1200 R je nesmírně rychlý stroj, jeho motor letí s nadšením do otáček a nabídne i bleskovou odezvu na přidání plynu, takže je velmi bezprostřední a živočišný. Dobře funguje i v nižších otáčkách, je příjemně pružný, hutně zatahuje a umí naprosto fantastický soundtrack. Převodovka je šestirychlostní a je vskutku precizně přesná, takže v tomto ohledu si není vůbec na co stěžovat.

Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

Jízda a ovladatelnost
Kafáče mají být v první řadě o silných zážitcích na silnicích plných zatáček a radosti, které by měly rozdávat plnými hrstmi. A přesně tohle umí Thruxton 1200 R na jedničku s hvězdičkou. Jak tahle mašina miluje zatáčky, to se jen tak nevidí a jak precizně v nich funguje, to je také na velkou pochvalu. I když to není úplně nejlehčí motorka (suchá hmotnost je 205 kg), při jízdě svou váhu velmi umně maskuje a působí podstatně lehčím dojmem. Je velmi agilní, nesmírně mrštná a do zatáček ji ani v nejmenším přemlouvat nemusíte. Nechá se bez debat překlápět ze strany na stranu a působí dojmem, že nemá snad nikdy dost. Řízení je velmi přesné, komunikativní a za všech okolností budete vědět, co se na silnici děje. Stabilita je pak i při vyšších rychlostech příkladná a ergonomie odpovídá zařazení do třídy strojů ,,café racer“. Sedí se tedy hodně vpředu, řidič je při rychlejší jízdě zalehnutý až takřka na řidítkách a právě to k těmto mašinám patří. Sedlo je dostatečně tuhé, takže poskytne dobrou oporu a zároveň je pohodlné, přičemž míra komfortu na tomto stroji není vůbec špatná. Podvozek je postavený na 43 mm USD vidlici Showa vpředu a vzadu mají své místo dva tlumiče Öhlins. Jak přední, tak zadní odpružení je plně stavitelné a zdvih odpružení čítá 120 mm vpředu i vzadu. Brzdy jsou naprosto bez připomínek, mají rychlý nástup, hromadu síly, dobře se dávkují a nejeví ani náznak vadnutí.

Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

Výbava
Výbava tohoto stroje je velmi dobrá a je víceméně poplatná dnešní době. Za své peníze dostanete třeba LED světla, brzdný systém ABS, stavitelnou kontrolu trakce, jízdní režimy (Road, Rain a Sport), vyhřívané hefty či USB port pod sedlem. Oba hlavní bezpečnostní systémy, tedy ABS i kontrola trakce, jdou vypnout, takže pokud jste zkušený jezdec, můžete si na této mašině pořádně zablbnout bez toho, aby vás elektronika usměrňovala či omezovala. Naprosto parádní je pak palubní deska, která hraje na analogovou notu a před řidičem tedy sedí dva rozměrné budíky klasického střihu, které ukazují rychlost (ten vlevo) a otáčky (ten vpravo). Každý z budíků pak obsahuje maličký displej a ty zobrazují zbytek důležitých informací, takže zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřebu, dojezd na aktuální palivo, čas, servisní interval, ujeté kilometry, celkový nájezd a pochopitelně i kompletní nastavení elektroniky. Všechno je skvěle přehledné, budíky vypadají opravdu prémiově a s čitelností není problém ani na přímém světle. Na výšku tato mašina měří 1030 mm, její šířka je 745 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1415 mm. Sedlo je umístěno ve výšce 805 mm a nádrž zvládne pojmout 14.5 litru paliva. Krásná, vyplétaná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez výhrad, nicméně to je něco, na co jsme u motocyklů Triumph za poslední dobu zvyklí. Použité komponenty jsou značkové, velmi kvalitní a slícování dokonale přesné, takže nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Design Thruxtonu 1200 R je pak naprosto famózní a podstata kategorie ,,café racer“ je zde vystižena velmi dobře, což platí také pro míru retro prvků. Ty jsou vkusně zkombinovány s moderními prvky a výsledkem je skvěle vypadající mašina, za kterou se každý otočí.  Žádné problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, motor je dobře prověřený a řadě Thruxton se nějaké zásadnější problémy vyhýbají. Cena je vyšší a tato mašina na našem trhu stojí od 382 000 Kč, což je opravdu dost, ale za tyto peníze dostanete pravděpodobně nejzábavnější, nejstylovější a nejlépe fungující ,,kafáč“ na trhu. Základní varianta stojí 330 000 Kč, ale určitě doporučujeme si za verzi R s lepším podvozkem, lepšími brzdami, pneumatikami a některými kvalitnějšími materiály připlatit.

Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti

Verdikt
Triumph Thruxton 1200 R je z moderních retro strojů od tohoto klasického britského výrobce tím nejvíce sportovním a je to opravdu kafáč jako řemen. Skvěle vypadá, parádně jede a hlavně, naprosto bez výhrad funguje v jakémkoliv režimu. Ovládá se tak nějak přirozeně, všechno je na něm dokonale vyladěné a jako celek je tento stroj opravdu bez vážnějších nedostatků. Motor má výkonu dost, ale není ho zase zbytečně moc, podvozek nabídne jak jistotu, tak hravost a zároveň mu není cizí ani komfort. Výbava je dobrá, dílenské zpracování precizní a bez jakýchkoliv problémů by měla být i spolehlivost. Pokud po nějakém stroji této třídy pokukujete, Thruxton 1200 R by měl být na vašem seznamu hodně, hodně vysoko.  

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Thruxton 1200 R: Café racer dotažený k dokonalosti


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.