Přeposlat Yamaha představila novou generaci endura WR250F

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila novou generaci endura WR250F

13.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Yamaha představila novou verzi svého populárního endura WR250F pro modelový rok 2020. Jedná se o nejsilnější WR250F vůbec a kromě nového motoru nabídne i přepracovaný podvozek a velmi moderní výbavu.

Yamaha představila novou generaci endura WR250F

Yamaha WR250F patří mezi nejpopulárnější endura vůbec a tento stroj spatřil světlo světa již v roce 2001. Nejnovější generace dostala kompletně nové šasi, motor i přepracovaný podvozek a některé použité technologie jsou opravdu velmi moderní. Jedná se o enduro střední třídy, které využívá některých komponent a technologií ze špičkového motokrosového speciálu YZ250F a z tohoto modelu pochází třeba celková konstrukce nebo motor. Na techniku a specifikace se ale podíváme až později a ze začátku se jako pokaždé zaměříme na design, který se oproti předchozí generaci sice lehce proměnil, ale změny to nejsou nijak zásadní (nový je třeba kryt světlometu). Pořád máme před sebou typicky vypadající enduro mašinu, nicméně kapotáž je nově štíhlejší a nová WR250F tedy působí tak nějak modernějším a mladistvějším dojmem. Změn oproti předchozímu modelu je více než jsme uvedli výše a v rychlosti bychom měli zmínit větší palivovou nádrž, větší kryt pod motorem, lehčí a odolnější spojku či nový hliníkový rám. Větší kryt motoru je vyrobený z ultralehké pryskyřice, a kromě lepší ochrany rámu a spodních skříní motoru nabídne i hladkou podložku pro snadné klouzání po skalách či pařezech. Výrobce u této nové generace vsadil na dvoustranný kolébkový rám, který má svůj původ v již několikrát zmíněném modelu YZ250F.

Yamaha představila novou generaci endura WR250FYamaha představila novou generaci endura WR250F

Tento rám by měl zprostředkovat ještě ostřejší ovládání v široké škále jízdních podmínek, stejně tak jako perfektní pohyblivost a dokonalou stabilitu za všech okolností. Stejně jako rám, i podvozek vychází z motokrosového speciálu YZ250F a ten je oproti předchozí generaci zcela přepracovaný. Je postavený na teleskopické USD vidlici typu AOS (Air Oil Separate - se samostatnými kanálky pro vzduch a olej) a vidlice má speciální enduro nastavení, které by mělo bez jakýchkoliv problémů pobrat naprosto všechny styly jízdy i typy terénů. Vidlici dodala společnost KYB, její trubky mají průměr 25 mm a zmínit bychom měli také vyšší průtok oleje. Zadní odpružení pochází z modelu YZ250F taktéž a zde najdeme tlumič typu monoshock s oproti předchozí generaci silnější a zároveň o 350 gramů lehčí vinutou pružinou. Objem nádržky byl zvětšený o 30cc a určitě bychom měli zmínit také zdvihy, které jsou 310 mm vpředu a 318 mm vzadu. Brzdná soustava se skládá z jednoho kotouče vpředu i vzadu, a zatímco přední kotouč disponuje průměrem 250 mm, zadní má v průměru 245 mm. Na předním, 21 palcovém kole je obuta pneumatika o rozměru 90/90 a vzadu najdeme kombinaci kola o velikosti 18 palců a pneumatiky o rozměru 130/90.

Yamaha představila novou generaci endura WR250FYamaha představila novou generaci endura WR250F

Jedna z velkých změn oproti předchozímu modelu se udála u nádrže, kde se Yamaze povedlo zvětšit její objem o 0.5 litru na aktuálních 7.9 litru a nejnovější generace WR250F tak nabídne o něco málo lepší dojezd na jedno natankování. Zvětšení nádrže při současném zeštíhlení kapotáže bylo dosaženo protažením nádrže dolů směrem ke středu motocyklu, což se pochopitelně kladně podepíše také nad vyvážením celého motocyklu. Sedlo je nově nižší a plošší, přičemž výrobce zmiňuje lepší ergonomii i volnost pohybu řidiče, což je u enduro stroje pochopitelně nesmírně důležité. Nejnovější generace tohoto modelu umožní i nastavování přes mobilní aplikaci, tedy věc v poslední době velmi populární a ve světě motocyklů čím dál víc se rozšiřující. Tato aplikace se jmenuje Yamaha Power Tuner, s její pomocí je možné snadno a rychle měnit výkonovou charakteristiku motoru a řidič si bude moct přizpůsobit motor přesně svému stylu či terénu, do kterého se hodlá vydat. K dispozici jsou 3 tovární mapování a možnost výběru 16 nastavitelných hodnot pro vstřikování paliva a časování zapalování. Aplikace ale umí i diagnostiku motoru, záznam informací o jízdě nebo monitorování v reálném čase, takže prakticky všechny informace o této mašině můžete nosit v kapse.

Yamaha představila novou generaci endura WR250FYamaha představila novou generaci endura WR250F

Na řidítkách se nachází dvoupolohový přepínač, který slouží k přepínání map motoru, a pokud si vytvoříte mapy ve výše zmíněné aplikaci, je možné nahrát je do řídící jednotky a přepínat je nejenom na telefonu, ale i přímo na řidítkách za jízdy. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2165 x 1280 x 825 mm, rozvor kol se zastavil na 1446 mm a sedlo je umístěno ve výšce 965 mm. Co se týče motoru, tak ten, jak jsme se již zmínili, vychází ze speciálu YZ250F a zadní kolo modelu WR250F roztáčí čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec o objemu 250cc, který disponuje DOHC rozvodem. Motor má nový, kovaný píst a díky tomu se zvýšil jeho kompresní poměr, a to na 13.8:1, přičemž mezi jeho novinky patří optimalizované časování výfukové vačky či nová sedla ventilů sacího kanálu. Díky tomu motor nabídne vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách a nový je i vstřikovač paliva. Zatímco předchozí model měl vstřikovač s 10 otvory, nová generace disponuje 12 otvorovým vstřikovačem, který je doplněný 44 mm těleso škrtící klapky a přepracovaný sací kanál. Prodej nové generace tohoto endura by měl začít v říjnu tohoto roku a k dispozici bude závodní konfigurace bez EU4 homologace. To znamená, že legální provoz bude možný jenom na soukromých pozemcích, uzavřených okruzích a akcích, na kterých jsou povolena vozidla bez registrace.

Yamaha představila novou generaci endura WR250FYamaha představila novou generaci endura WR250F

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila novou generaci endura WR250F


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.