Přeposlat Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

09.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Hypermotard 950 je parádní, zábavný motard, který oproti minulé generaci 939 takřka ve všech směrech dospěl. Už není tak nekompromisní, je podstatně použitelnější na každý den a tak nějak přátelštější, ale ze své zábavnosti a raubířství prakticky nic neztratil.

Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

Motor
Zadní kolo tohoto rošťáckého motardu roztáčí pro Ducati typický motor, tedy kapalinou chlazený dvouválec Testastretta 11* s válci uloženými do L, který disponuje čtyřventilovým rozvodem Desmodromic. Zdvihový objem této jednotky je 937cc a v její výbavě neschází elektronické vstřikování paliva či plyn ride-by-wire. Motor pak samozřejmě plní emisní normu Euro 4 a jeho kompresní poměr je 13,3:1. Co se týče výkonů, tak řidič bude mít pod palcem 84 kW (114 koní) při 9000 ot/min a točivý moment 96 Nm, který je k dispozici při 7250 ot/min. Oproti předchozímu modelu s označením 939 je novější 950 o nějaké 4 koně výkonnější, ale o to tu nejde. Dle Ducati je 82 % točivého momentu dostupných již při 3000 ot/min a dle projevu motoru tomu opravdu tak je. V nižších otáčkách je tento dvouválec až nebývale živý a mnohem ochotnější a poddajnější než předchozí motor v 939. Na vrcholu možná trochu ztratil ze své výbušné výkonnostní špičky, ale to vykompenzuje právě funkčnost už od nižších a středních otáček. Není zkrátka nutné držet ho tak pod krkem jako v minulosti a další pochvala míří k vibracím, které i v nízkých otáčkách zcela zmizely. Nový motor je zkrátka mnohem kultivovanější a přátelštější, ale pořád vás dokáže dokonale odzbrojit svým šťavnatým, živočišným zátahem od středních otáček a parádním zvukovým doprovodem. Převodovka je pak klasicky šestirychlostní, s motorem je dobře sladěná a spojka jde velmi lehce.

Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

Jízda a ovladatelnost
Hypermotard je klasickým ,,funbikem“, tedy zábavným, hravým a tak trochu chuligánským strojem. Řízení je ostré, nesmírně komunikativní, šasi je tuhé a řidič bude mít vždy dokonalý přehled o tom, co se na silnici pod ním a motocyklem děje. Ergonomie je samozřejmě mírně omezená, což je dáno kategorií tohoto stroje a sedí se nesmírně vysoko, sedlo se nachází ve výšce 870 mm a z hrbu této mašiny je tedy výtečný výhled. Sedlo je ploché, snad ještě plošší než u modelu 939, ale je pohodlnější, takže se v něm dá vydržet i větší porce kilometrů. Tento stroj, respektive mašiny tohoto typu, se řídí úplně jinak, než klasické motocykly a ,,motardy“ vyžadují tak trochu drsnější přístup, a to jak v zatáčkách, tak na brzdách. Stabilita je víceméně bez výhrad a zatáčení je čirá radost, Hypermotard je nesmírně agilní stroj a ze zatáčky do zatáčky se nechá překlápět s naprostou samozřejmostí. Jako celek funguje takřka dokonale, všechno je skvěle sladěné a ,,fun factor“ je u tohoto motocyklu na opravdu vysoké úrovni. Samotný podvozek je postavený na 45 mm USD vidlici Marzocchi vpředu a vzadu najdeme hliníkovou jednostrannou kyvku a monoshock Sachs, přičemž jak přední, tak zadní odpružení je plně stavitelné. Brzdy jsou od Bremba, mají poměrně rychlý nástup a jejich síla se dobře dávkuje, takže je na ně spolehnutí za jakékoliv situace.

Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

Výbava
Elektroniky je na této mašině hromada a už základní varianta je vybavena víceméně vším, co byste mohli potřebovat. Neschází moderní, náklonové ABS, kontrola trakce, technologie Ducati Wheelie Control (DWC), tři jízdní režimy, USB port a plně digitální palubní deska. Osvětlení je pochopitelně kompletně LED a za příplatek je k dispozici technologie rychlořazení nahoru i dolů, za kterou určitě doporučujeme si připlatit, protože s ní se míra zábavy na silnici ještě zvýší. Palubní deska je zastoupena 4.3 palcovým barevným displejem, který má velmi jemnou grafiku a všechno na něm je velmi dobře čitelné. Tento displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, teplotu chladicí kapaliny, čas, ujeté kilometry, celkový nájezd a také kompletní nastavení elektroniky. S čitelností nejsou problémy ani na přímém slunci a celkově hodnotíme palubní desku jako povedenou. Jak jsme se již zmínili, sedlo je uloženo ve výšce 870 mm a rozvor kol tohoto stroje se zastavil na hodnotě 1493 mm. Ještě bychom měli zmínit suchou hmotnost čítající 178 kg a nádrž, jejíž objem je 14.5 litru. U stroje tohoto typu nemá moc cenu řešit spotřebu, protože samozřejmě velmi záleží, jestli budete bláznit, nebo pojedete jen tak na pohodu. Oba styly Hypermotard zvládá a můžete předpokládat, že v průměru budete jezdit tak za 6.5 litru na 100 km. Krásná litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

Kvalita a spolehlivost
V otázce dílenského zpracování není vůbec třeba nad čímkoliv pochybovat, tohle je poctivě a kvalitně vyrobená mašina, která svůj prémiový původ nezapře. Je to sice jeden z nejlevnějších strojů značky Ducati, ale zpracování je bez výhrad. Všechno sedí na svém místě a tato mašina je postavena na samých kvalitních, značkových komponentech. Pochvalu si pochopitelně zaslouží i parádní, ryze italský design a to rošťáctví z této mašiny čpí na sto honů. Hypermotard 950 na našem trhu stojí od 319 000 Kč, takže je to jedna z nejlevnějších cest, jak se dostat k Ducati a zároveň i k nekonečné zábavě na okreskách.

Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil

Verdikt
Ducati Hypermotard 950 je parádní, zábavný motard, který oproti minulé generaci 939 takřka ve všech směrech dospěl. Už není tak nekompromisní, je podstatně použitelnější na každý den a tak nějak přátelštější, ale ze své zábavnosti a raubířství prakticky nic neztratil. I když to vypadá jako ryze jednoúčelový stroj stvořený pouze a jenom pro krájení zatáček a driftování, tak tomu úplně není a Hypermotard je mašina, která zvládne i každodenní zátěž. Sedlo je pro dva, podvozek zvládne odfiltrovat i výraznější nerovnosti a ve městě je agilní chování velmi příjemné. V městském provozu neprotestuje ani motor, který se velmi ochotně sbírá už z nižších otáček a v těch středních pak nabídne opravdu hutný, výbušný zátah. Lepší motard na trhu aktuálně není.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Hypermotard 950: Divoký motard je nyní přívětivější, ale ze svého chuligánství nic neztratil


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.