Přeposlat MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

06.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

MV Agusta Dragster 800 RR určitě není motocykl pro každého. Je to drahá, na zvládnutí ne úplně snadná mašina, která nedá nic zadarmo a je to poměrně úzce zaměřený kousek. Je to nekompromisní sportovní model, který umí dokonale vtáhnout do děje a vyždímat ze svého majitele poslední kapku potu i adrenalinu.

MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

Motor
O pohon tohoto nekompromisního naháče (v dobrém i špatném smyslu) se stará povedený tříválcový motor, který má u nejnovější reinkarnace stejný výkon, jako u předchozího modelu. Jedná se o čtyřtaktní tříválec s DOHC rozvodem (4 ventily na válec, celkově 12), jehož zdvihový objem je 798cc a o jeho chlazení se stará kapalina. Motor plní emisní normu Euro 4 a disponuje nejvyšším výkonem 103 kW (140 koní) při 12300 ot/min, přičemž točivý moment se zastavil na hodnotě 87 Nm při 10100 ot/min. Výkonu má tedy tento motor více než dost, je hodně výbušný a od středních otáček umí rozpoutat opravdové peklo, ale zdaleka nejlepší věcí na tomto tříválci je jeho zvuk. Soundtrack tohoto motoru je neuvěřitelně mechanický, syrový a při vytočení nahání husí kůži, takže je jasné, že kamkoliv se s Dragsterem 800 RR vydáte, vzbudíte hromadu pozornosti. O dynamice nemusíte mít žádné pochyby, tenhle motor je jako dynamit a vyloženě potřebuje, aby ho řidič držel pod krkem a drtil ho, co to jeho schopnosti dovolí. V nízkých otáčkách a v nižších rychlostech to určitě ideální parťák není a konzistentní výkon je něco, s čím má Agusta u většiny svých tříválců trochu problém. Reakce na přidání plynu jsou i v nízkých otáčkách sice příjemně rychlé, nikde nic necuká a v tomto ohledu je Dragster 800 RR jedním z nejlepších strojů značky, ale k dokonalosti tomu pořád ještě kousek chybí. V nižších otáčkách motor lehce vibruje a jde to cítit v řidítkách i ve stupačkách, nicméně ve středu už vibrace mizí a od středních otáček patří tento motor k nejlepším tříválcům s nejdravějším projevem vůbec.

MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

Jízda a ovladatelnost
Dragster 800 RR je sportovní mašina každým coulem a přesně tomu odpovídá i její jízdní projev. Je to nesmírně agilní, obratný stroj a nejvíce si s ním užijete na okresce plné rychle utažených zatáček. Do města to ideální motocykl určitě není, v tomto prostředí se necítí dobře ani motor, ani tuhé šasi, které je v městském provozu až moc nepoddajné. Dragster je nesmírně zábavný, ale také hodně vyčerpávající, protože nedá nic zadarmo a onu zábavu si musíte zasloužit. U jízdy je to stejné jako s motorem, chce to vzít mašinu pořádně pod krkem a drtit to, drtit to a drtit to. Výbušný motor a přesné, rychlé řízení vyloženě svádí k dynamické a sportovní jízdě, a na ,,kochačku“ Dragster opravdu není stavěný, tenhle styl se mu ani trochu nelíbí a docela pochybujeme, že si bude tohoto naháče někdo kupovat jako každodenní mašinu na dojíždění všude. Je to ideální druhá mašina, kterou vytáhnete jen občas, pořádně si na ní zablbnete a ráno do práce vás pak odveze něco klidnějšího. Samozřejmě, s Dragsterem 800 RR jde žít každý den, to ano, ale je to vyčerpávající a podobné, jako kdybyste žili permanentně v manželství na ,,italský“ způsob. Podvozek je docela tvrdý, takže nějaké extra dávky komfortu se nedočkáte a sedlo není nijak extra pohodlné (pro sportovní jízdu je ale dokonalé). Samotný podvozek je pak postavený na USD vidlici Marzocchi vpředu a vzadu má své místo hliníková kyvka a tlumič Sachs. Přední i zadní odpružení je pochopitelně stavitelné a brzdy od Bremba nabídnou opravdu hromadu síly, takže se zastavením nejsou žádné problémy.

MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

Výbava
Mašiny pyšnící se logem MV Agusta patří mezi ty nejdražší a také mezi technicky nejvyspělejší, což o modelu Dragster 800 RR platí pochopitelně také. Srdcem této mašiny je řídící jednotka Eldor EM2.0 a výbava obsahuje třeba kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních, ABS systém Bosch 9 Plus s technologií RLM (Rear wheel Lift-up Mitigation), čtyři jízdní režimy, rychlořazení nahoru i dolů, LED osvětlení a také kompletně digitální palubní desku. Ta je vyvedena v klasickém duchu, takže je monochromatická a nabídne opravdu spoustu informací. Zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, celkový nájezd, čas a pochopitelně i nastavení veškeré elektroniky. Grafika je jednoduchá, takže je všechno dobře přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle. Na délku tento stroj měří 2060 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1380 mm a suchá hmotnost čítá pouhých 168 kg, takže je Dragster 800 RR hezky lehkonohým strojem. Sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva, přičemž spotřeba docela dost osciluje podle stylu jízdy. Klidná ruka znamená něco málo pod 6 litrů na 100 km, ale stačí se trochu nechat unést, což jde na tomto stroji velmi snadno, a hned jedete za 7.5 litru čí víc. Nádherná vyplétaná kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 200/50 vzadu.

MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

Kvalita a spolehlivost
Motorky od Agusty jsou prémiové stroje a tomu odpovídá i velmi vysoká úroveň dílenského zpracování, která jde ruku v ruce s kvalitními materiály. Zpracování je víceméně bez výhrad, všechno sedí dobře na svém místě a nějakého výrazného drnčení či vrzání se nedočkáte ani na méně kvalitních silnicích. Naprosto famózní je pak design, Dragster 800 RR je neskutečně krásný stroj, který vyvolá rozruch všude, kde se ukáže a moc atraktivnějších motocyklů na trhu nenajdete. Každá Agusta je krásná a křičí do světa, že je to mašina původem z Itálie a ta italská vášeň pro design je u tohoto modelu opravdu patrná na první pohled. Za všechno se ale platí a to u Agusty platí dvojnásob. Za model Dragster 800 RR dáte na našem trhu nemalých 489 000 Kč, což je na tak jednoúčelový stroj opravdu hodně, ale za své peníze dostanete vcelku unikátní, exotický a výstřední kousek, kterých na silnici moc nepotkáte a to se také počítá.

MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska

Verdikt
MV Agusta Dragster 800 RR určitě není motocykl pro každého. Je to drahá, na zvládnutí ne úplně snadná mašina, která nedá nic zadarmo a je to poměrně úzce zaměřený kousek. Je to nekompromisní sportovní model, který umí dokonale vtáhnout do děje a vyždímat ze svého majitele poslední kapku potu i adrenalinu. Motor má hodně výbušný charakter, naprosto fantastický zvukový projev a je to právě motor ve spojení s tuhým podvozkem a ostrým řízením, který vyloženě nutí k dravé, sportovní jízdě. Klidné, výletové tempo této živočišné mašině nesluší a moc ráda tento styl jízdy ani nemá, vzpouzí se při něm a působí zbytečně neklidně. Výbava je velmi moderní, dílenské zpracování výborné a cena dle očekávání vysoká.

Zdroj: vimeo

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta Dragster 800 RR: Vzpurná a pořádně divoká kráska


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.