Přeposlat Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

04.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Scrambler 1200 XC je jeden z nejlepších, nejvyváženějších a nejlépe jezdících scramblerů dneška, který nabídne hromadu zážitků v terénu i na silnici. Má charismatický, dostatečně výkonný motor schopný už v nižších otáčkách, skvělý podvozek fungující za všech okolností a také naprosto skvěle vypadá, což se samozřejmě počítá.

Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

Motor
Zadní kolo scrambleru Triumph Scrambler 1200 ve specifikaci XC pohání řadový dvouválec s kapalinovým chlazením, SOHC rozvodem (4 ventily na válec) a vícebodovým, sekvenčním elektronickým vstřikováním paliva. Zdvihový objem tohoto motoru je 1200cc a co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 66.2 kW (90 koní) při 7400 ot/min a točivý moment 110 Nm, který je k dispozici při 3950 ot/min. Hodnoty jsou to velmi hezké a na první pohled zaujme hlavně vysoký točivý moment dostupný ve velmi nízkých otáčkách, což je ostatně hlavní charakterový znak tohoto dvouválce. Naprosto skvěle funguje už od těch nejnižších otáček a vůbec mu nevadí takové to líné převalování se v otáčkách, ve kterých je většina motorů netečných, ucukaných a nepříjemných. Z těchto nízkých otáček se navíc nesmírně ochotně sbírá, takže v nižších rychlostech stačí pro potřeby zrychlení opravdu jenom přidat plyn a většinou ani nebude nutné nějak zběsile podřazovat. Reakce na přidání plynu jsou tedy hezky rychlé, bezprostřední a všechno se děje maximálně plynule, takže bez vibrací nebo cukání. Dávkování plynu je příkladně přesné a tento motor je naladěný nesmírně na pohodu. Nějakou výraznější výkonnostní špičku nemá a nejlépe se opravdu cítí ve středních otáčkách, přičemž v těch nejvyšších je poznat, že už je to nejlepší za vámi. Co se týče spotřeby, tak se dá jezdit za zhruba 5 – 6 litrů a převodovka je klasicky šestirychlostí.

Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

Jízda a ovladatelnost
Motocykly typu scrambler jsou určeny k tomu, aby si poradily jak se silnicí, tak s lehčím či náročnějším terénem a to Scrambler 1200 XC zvládá. Tato specifikace je zaměřena spíše na silnici, takže pokud máte v plánu brodit se ve stupačkách v opravdu nepříjemném, náročném marastu, sáhněte raději po verzi XE. Ta má delší rozvor a hlavně, o 50 mm vyšší zdvihy odpružení, takže průjezdnost terénem je opravdu výtečná. Ale i silniční model XC toho se zdvihy 200 mm zvládne mimo klasické silnice nabídnout dost a velmi obratný je také na asfaltu. Je to takový univerzál, který na silnici zvládne i ostřejší tempo, okresky plné zatáček a v terénu zase projede i tam, kde byste to nečekali. Ergonomie je perfektní, posed za řidítky je přirozený a sedlo je dostatečně pohodlné, takže nabídne dobrou oporu i při delším cestování. Na nějaké dálkové výlety napříč státy to samozřejmě není, ale takový ten klasický nájezd poměrně ploché sedlo tohoto stroje zvládá skvěle. Jedinou menší výtku máme k umístění výfuků, které vaše pravá noha zcela jistě pocítí (respektive teplo výfukem vyzařované) a moc příjemné to není. Podvozek je postavený na USD vidlici Showa o průměru 45 mm vpředu a vzadu najdeme dvojité RSU jednotky Öhlins, přičemž jak přední, tak zadní odpružení je plně stavitelné a jejich zdvih je již zmíněných 200 mm. Brzdy jsou od Bremba, mají opravdu pořádnou sílu a zvládnou tento stroj zastavit během chvilky. Zatímco na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm s radiálními třmeny M50, vzadu má své místo 255 mm kotouč a dvoupístkový třmen.

Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

Výbava
Výbava je víceméně bez výhrad a je dokonale poplatná dnešní době. Ve standardu je Scrambler 1200 XC vybavený brzdným systémem ABS, kontrolou trakce stavitelnou v pěti úrovních a pěticí jízdních režimů s označením Rain, Road, Sport, Off-road a Rider, přičemž poslední jmenovaný je plně stavitelný je možné si ho tak upravit k obrazu svému. O osvětlení se starají LEDky a z další výbavy bychom měli zmínit také tempomat, bezklíčové zapalování, USB port a zcela digitální palubní desku. Ta nabídne hned dva módy zobrazení a vypadá velmi moderně. Před řidičem umístěný kruhový displej je doplněný o dva menší displeje po stranách, přičemž tyto displeje zobrazují všechny důležité informace (rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, palivo, spotřebu, nastavení elektroniky nebo čas). Grafika je velmi jemná, všechno je dobře přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém slunečním světle, takže palubní instrumenty jsou velmi povedené a nemáme jim víceméně co vytknout. Tento stroj váží 205 kg (suchá hmotnost), rozvor kol dosahuje hodnoty 1530 mm a sedlo je umístěno ve výšce 840 mm. Nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je lehce nadprůměrný a většinou se pohybuje lehce nad hranicí 250 km. Pochválit určitě musíme krásná vyplétaná kola o průměru 21 palců vpředu a 17 palců vzadu, na kterých výrobce použil gumy Pirelli Scorpion Rally o rozměrech 90/90 vpředu a 150/50 vzadu.

Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na perfektní úrovni a co do kvality toho, jak je všechno ,,dáno dohromady“, si opravdu není na co stěžovat. Scrambler 1200 působí velmi poctivě, bytelně a pod nohama působí jako pořádný kus pořádně udělané mašiny, což je ostatně pravda. Slícování je příkladné, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí. Dalším plusem této mašiny je design, který je opravu parádní a aktuálně nás nenapadá scrambler, který by vypadal lépe než tento. Je to retro, ale ne přehnaně retro, a i když jsou boční výfuky nepraktické, vypadají skvěle. Co se týče ceny, tento model se dá na našem trhu koupit za 352 000 Kč s DPH, což sice není zrovna málo, ale za své peníze dostanete pravděpodobně nejlepší scrambler dneška.

Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu

Verdikt
Triumph Scrambler 1200 XC je jeden z nejlepších, nejvyváženějších a nejlépe jezdících scramblerů dneška, který nabídne hromadu zážitků v terénu i na silnici. Má charismatický, dostatečně výkonný motor schopný už v nižších otáčkách, skvělý podvozek fungující za všech okolností a také naprosto skvěle vypadá, což se samozřejmě počítá. Ano, je dražší a fantasticky vypadající výfuky umístěné po stranách nejsou zrovna příkladem dokonalé ergonomie, ale jinak máme před sebou pravděpodobně nejlepší scrambler dneška a nesmírně všestranný stroj. 

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Scrambler 1200 XC: Jeden z nejvíce univerzálních strojů na trhu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.