Přeposlat UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

02.09.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

UM Renegade Scrambler Classic je jeden z nejlevnějších motocyklů na našem trhu a pro začínající řidiče, kteří za svou první mašinu nechtějí moc utrácet, je to ideální stroj. Je totiž velmi příjemný a nezáludný na ovládání, funguje dobře jak ve městě, tak mimo něj a nabídne nízké provozní náklady.

UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

Motor
O pohon tohoto vzhledově velmi povedeného scrambleru pro začínající jedince se stará příjemný jednoválcový čtyřtakt, který plní aktuální emisní normu Euro 4. Jedná se o motor se zdvihovým objemem 124.2cc, jeho nejvyšší výkon je 11 kW (15 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 10.9 Nm. Motor disponuje kapalinovým chlazením a je možné přivést ho k životu jak klasicky pomocí klíče, tak nohou, prostřednictvím nožního startéru. Dle výkonu je jasné, že motor nějak extra divoký nebude a že dynamika bude spíše průměrná, nicméně v rámci třídy to není vůbec špatné. Motor je, dle očekávání, ve spodních otáčkách nepříliš přívětivý, moc se mu nechce a k lepšímu projevu prostě potřebuje otáčky vyšší. Pro dynamickou jízdu je nezbytně nutné ho točit, točit a točit, a když se budete chtít svést opravdu svižněji, tak počítejte s tím, že budete pořád řadit. Od středních otáček začnou být reakce na přidání plynu docela příjemně rychlé, motor má také obstojný zvukový projev a ve vyšších otáčkách se dostaví mírné vibrace. Naštěstí ale opravdu mírné, vůbec neruší a jsou tu víceméně jenom od toho, aby dotvořily charakter stroje. V rámci jednoválců o tomto objemu patří zde použitý motor určitě k tomu lepšímu a potěší i příjemnou spotřebou, bez problémů se dá jezdit za 3 – 3.5 litru na 100 km. Provozní náklady tedy budou nízké a to se u stroje určeného pro začínající řidiče počítá.

UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

Jízda a ovladatelnost
Alfou a omegou ovladatelnosti u této mašiny je velmi nízká hmotnost, díky čemuž jde všechno snadno, pohodlně a tak nějak samo. Hmotnost s prázdnou nádrží čítá pouhých 120 kg, takže manévrování je nesmírně snadné i třeba v hustém městském provozu nebo při pomalejších výletech mimo klasické silnice. Tento stroj zvládne i terén, ale samozřejmě to není žádné enduro a terén máme na mysli spíše lehčí, třeba polní cesty a podobně. Díky nízké hmotnosti se tedy s tímto motocyklem poperou i méně zdatní jedinci či osoby něžného pohlaví, přičemž díky kompaktním rozměrům je vhodnější spíše pro osoby řekněme menšího až středního vzrůstu. Pokud máte 185 cm a víc, budete se na něm cítit jako na nějaké hračce a bude na vás docela srandovní pohled. Pozice za řidítky je přirozená, takže je příjemná a povedlo se i sedlo, díky kterému se nebudete cítit rozlámaně ani po větší porci kilometrů. K nějakým maratonům napříč kontinenty ale majitel tuto mašinu určitě používat nebude a jedná se o stroj určený spíše pro kratší vyjížďky, takže vytáhnout z garáže, zablbnout si na okresce nebo v okolí pole a vrátit zpátky do garáže. Nebo na ní dojíždět každodenně do práce (nebo do školy), protože město zvládá Renegade Scrambler Classic bez problémů. Podvozek je postavený na 40 mm hydraulické vidlici vpředu a vzadu sedí tlumič s možností nastavení předpětí. Podvozek nabídne obstojný komfort, dobrou stabilitu a čitelný projev za všech okolností, takže v tomto ohledu si není moc na co stěžovat.

UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

Výbava
Výbava je docela obstojná a majitel se může těšit třeba na kotoučové brzdy na obou kolech, zadní LED světlo, vyplétané ráfky či digitální palubní desku. Brzdná soustava se skládá z kotouče o průměru 300 mm vpředu, vzadu má své místo 220 mm kotouč a brzdy jsou vybaveny systémem CBS, takže když zabrzdíte přední, přidá se i zadní a naopak. Oproti ABS je to takové levnější řešení, které se většinou nachází u levnějších strojů. Brzdy jsou jinak výkonné tak akorát, ale jejich nástup není nejrychlejší a chce to za ně vzít trochu víc. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je kompletně digitální a víceméně odpovídá tomu, že máme před sebou levnější stroj (hlavně kvůli zastaralé a nepříliš vzhledné grafice). Neobsahuje třeba ukazatel stavu paliva v nádrži (na jeho nedostatek upozorní až ,,hladové oko“) a otáčkoměr nemá žádná čísla, takže můžete jen odhadovat, kolik otáček motor právě točí. Otáčkoměr je celkově docela zvláštní, je vyvedený ve tvaru položeného a otočeného písmena L, takže nižší otáčky ukazuje odspoda nahoru a poté přejde do horizontálního zobrazení. Displej jinak zobrazuje rychlost, ujeté kilometry, průměrnou spotřebu a dokonce obsahuje i stopky. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2006 x 1350 x 810 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1335 mm a sedlo je umístěno ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 10.8 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je bez výhrad.

UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

Kvalita a spolehlivost
Asi by bylo bláhové chtít od takto levného motocyklu stejné dílenské zpracování, jako u dražší a ,,značkovější“ konkurence. Kvalita konstrukce je taková normální, průměrná a slícování také není dokonalé, takže při jízdě po méně kvalitních cestách jde slyšet, že zpracování má rezervy. V rámci ceny je to ale víceméně v pořádku. Velkou pochvalu si zaslouží povedený design, který je velmi líbivý a Renegade Scrambler Classic vypadá na první pohled jako podstatně dražší stroj. S touto mašinou zkrátka ostudu nikde neuděláte a to, že u nás stojí 79 900 Kč s DPH, by jí na první pohled asi nikdo nehádal. Je samozřejmě otázkou, co spolehlivost, ale v celkovém pohledu se jedná o velmi jednoduchý motocykl, takže by mohl něco vydržet.

UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený

Verdikt
UM Renegade Scrambler Classic je jeden z nejlevnějších motocyklů na našem trhu a pro začínající řidiče, kteří za svou první mašinu nechtějí moc utrácet, je to ideální stroj. Je totiž velmi příjemný a nezáludný na ovládání, funguje dobře jak ve městě, tak mimo něj a nabídne nízké provozní náklady. A jako bonus je to velmi líbivý kousek, kterému by takto nízkou cenovku na první dobrou nikdo nehádal. Ano, palubní deska je zastaralá, otáčkoměr nemá čísla a dílenské zpracování určitě není dokonalé, ale celková použitelnost v kombinaci s nízkou cenou a povedeným motorem tyto nedostatky přebíjí. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku UM Renegade Scrambler Classic: Pro mladé jako stvořený


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.