Přeposlat Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

30.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský výrobce Triumph představil svůj dlouho očekávaný superbike z řady Daytona, který pojmenoval Daytona Moto2 765 Limited Edition. Už dle označení je patrné, že to není čistě sériový stroj, nýbrž limitovaná edice s produkcí čítajících pouhých 1530 kusů.

Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

Triumph má s kapotovanými superbiky střední třídy poměrně velké zkušenosti, klasická modelová řada Daytona se vyráběla až do roku 2017 a poslední model s označením 675 platí ze jeden z nejschopnějších ve své třídě. První generace tohoto populárního superbiku s označením Daytona 600 vznikla v roce v 2002, v roce 2005 pak přišla varianta Daytona 650 a poslední generace  675 se vyráběla v letech 2006 – 2017. Zatímco první Daytona 600 i druhá 650 byly poháněny řadovým čtyřválcem, poslední verze dostala ikonický tříválec o zdvihovém objemu 675cc a se třemi válci přichází také dlouho očekávaná nová verze. Ta se jmenuje Daytona Moto2 765 a bohužel to není plně sériový model, ale limitovaná edice, které Triumph vyrobí pouhých 1530 kusů. O novém modelu Daytona se mluvilo už dlouho, prakticky od ukončení produkce modelu 765. Ten mimo jiné zařízly zpřísňující se emisní normy a prohlášení Triumphu, že zájem o kapotované superbiky bude upadat. Možná i proto bude nová Daytona vyráběna v limitovaném množství a Triumph bude mít jistotu, že co vyrobí, to bez problémů prodá, i když s tím nezájmem o kapotované superbiky střední třídy to až tak žhavé nebude.

Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

O nové Daytoně se tedy již poměrně dlouho mluví a bylo víceméně jasné, že nějakým způsobem vznikne, protože Triumph je výhradním dodavatelem motorů pro podnik Moto2 a byla by škoda toho nevyužít. Motor samozřejmě není úplně stejný, jaký mají tyto závodní speciály, ale Triumph uvádí, že obsahuje spoustu komponentů ze závodních jednotek a na technice speciálů Moto2 je tato novinka postavena z poměrně velké části. Na techniku a výbavu se ale podíváme až později a začneme designem, který se výrobci opravdu povedl a tato novinka odkazuje jak na závodní speciály Moto2, tak na předchozí Daytonu 675. Přední části dominuje klasická kapotáž s dvojicí světlometů a vzadu se nachází minimalistické světlo a parádní výfuk od společnosti Arrow. Jeho koncovka je vyrobená z titanu a podobně exkluzivních materiálů je tento nový superbike plný, třeba kapotáž je kompletně karbonová a motor se pyšní titanovými ventily. Díky rozsáhlému použití karbonu se jedná o nejlehčí Daytonu všech dob, ačkoliv výrobce hmotnost prozatím blíže nespecifikoval. Je to stroj pouze pro jednoho a jeho sedlo je umístěno ve výšce 822 mm. Rozvor kol čítá 1379 mm, šířka bez řidítek je 718 mm a výška bez zpětných zrcátek se zastavila na 1105 mm.

Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

Podvozek je z velké části postavený na technologiích používaných u již zmíněných závodních speciálů a vpředu najdeme 43 mm obrácenou vidlici Öhlins NIX30 s kompletní stavitelností. Vzadu se pak nachází kyvka s přepákováním na tlumič Öhlins TTX36, přičemž i zadní odpružení je pochopitelně plně stavitelné. Podobně špičkové jsou i brzdy, které dodala společnost Brembo a na předním kole mají své místo dva kotouče o průměru 310 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Stylema. Vzadu se o zastavení postará jeden 220 mm kotouč doplněný o jednopístkový třmen. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Supercorsa od Pirelli o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu, přičemž kola jsou litá a jedná se o nejlehčí ráfky, jaké kdy Triumph u motocyklu použil. Motor je pak zastoupený řadovým tříválcem o zdvihovém objemu 765cc, který disponuje DOHC rozvodem, vícebodovým vstřikováním paliva a jak jsme se již zmínili, dostal do vínku prvky ze závodních speciálů Moto2 (třeba písty, čepy, ventily, ojnice či klikovku). Výkonnostně nevypadá tento tříválec vůbec špatně, na zadní kolo bude posílat 130 koní při 12250 ot/min a točivý moment 80 Nm při 9750 ot/min.

Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

Má tedy o pouhých 10 koní méně než ryzí Moto2 speciály a vůbec nepochybujeme o tom, že bude tento motor s lehoučkou Daytonou Moto2 765 pořádně cvičit. Elektronická výbava je samozřejmě náležitě moderní a zahrnuje brzdný systém ABS (dle prvních informací není náklonový), stavitelnou kontrolu trakce, hned pět jízdních režimů a neschází ani rychlořazení nahoru i dolů. Ony jízdní režimy se jmenují Rain, Road, Sport, Track a poslední je možno upravit si přesně podle svých preferencí, přičemž přednastavené režimy v sobě obsahují také nastavení ABS a kontroly trakce. Palubní deska je dle dnešních zvyklostí zcela digitální a před řidičem sedí poměrně velký, barevný TFT displej s jemnou grafikou. Tento displej umí zobrazit všechny možné informace, a kromě rychlosti, otáček, aktuálně zařazeného rychlostního stupně, stavu paliva v nádrži (ta zvládne pojmout 17.4 litru paliva), hodin a nastavení elektroniky obsahuje také stopky pro měření kol na okruhu. Jak jsme se již zmínili, Triumph vyrobí pouze 1530 kusů tohoto stroje a z této produkce je polovina určena pro severoamerický trh a ta druhá pak pro zbytek světa. Pořadové číslo se nachází na hezkých brýlích a co se týče ceny, tak ta byla stanovena na 15 765 liber (cca 447 580 Kč bez DPH).

Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph představil novou Daytonu Moto2 765 Limited Edition, superbike vycházející ze speciálů Moto2


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.