Přeposlat CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

28.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

CF Moto 650 MT je cestovní enduro, které naprosto názorně ukazuje, že je nutné brát čínské stroje vážně a že už se takřka ve všech ohledech blíží konkurenci. Tento model nabízí jak perfektní poměr cena / výkon, tak jistý a kvalitní podvozek, výkonný motor s rozumným apetitem, moderní výbavu a kvalitní zpracování.

CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

Motor
V nitru této čínské mašiny se nachází povedený dvouválcový motor, který je jednou z její hlavních zbraní. Tento dvouválec o zdvihovém objemu 649.3cc je chlazený kapalinou, má DOHC rozvod (čtyři ventily na válec, takže celkově jich je 8) a jeho kompresní poměr čítá 11.3:1. Co se týče výkonu, tak zadní kolo roztáčí 45 kW (61 koní) při 8750 ot/min a točivý moment dosahující hodnoty 62 Nm při 7000 ot/min. Výkonnostně motor na toto cestovní enduro i přes jeho vyšší hmotnost naprosto v pohodě stačí a svižná jízda není vůbec žádným problémem, ačkoliv v nižších otáčkách tento dvouválec úplně ideálně nefunguje. Do nějakých 2000 ot/min motor poměrně dost vibruje, na přidání plynu reaguje velmi vlažně a sem tam i cuká. O zhruba 1500 ot/min výš už je všechno o trochu lepší, reakce se zrychlí a je vidět, že s dalším nárůstem otáček se bude jeho projev jen a jen zlepšovat. A tak tomu opravdu je, nad hranicí 6000 ot/min už motor reaguje opravdu hezky potentně, nabídne příjemný zátah a rozletí se k ještě vyšším otáčkám. Pro svižnější jízdu je zkrátka nezbytně nutné motor točit, moc ho nenechávat v nízkých otáčkách a při potřebě náhlého zrychlení to chce nebát se podřadit. Motor má jinak velmi příjemný zvukový projev a není ani moc náročný na příděl paliva, průměrná spotřeba se dá udržovat na hranici 5 litrů na 100 km a při klidnější jízdě to jde i níž. Převodovka je pak klasicky šestirychlostní a není z nejpřesnějších, ale jde si na to zvyknout.

CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

Jízda a ovladatelnost
Největší kritika se u loňského modelu snesla na víceméně nefungující ochranu před větrem a fakt, že ochranný plexi štít byl na motocyklu prakticky jenom na okrasu. Ten byl u nejnovějšího modelu přepracovaný a dostal navíc boční deflektory, takže ochrana proti větru je nyní opravdu o parník lepší a není problém cestovat konstantně ani ve vyšších rychlostech, což bylo u loňského modelu prakticky vyloučeno. Jinak se CF Moto 650 MT řídí velmi příjemně, jízdní projev tohoto endura je celkově hezky čitelný, nezáludný a za všech okolností budete vědět, co můžete čekat. Posed za řidítky je velmi pohodlný a přirozený, takže se nebudete cítit rozlámaně nebo unaveně ani po větší porci kilometrů v sedle. Jak jsme se již zmínili, hmotnost tohoto endura není úplně z nejnižších a ručička vah se zastavila na hodnotě 209 kg, takže manipulace v nízkých rychlostech není zrovna dvakrát pohodlná. Hustý městský provoz tento stroj tedy úplně nemiluje a mnohem lépe se cítí na klasických okreskách, ideálně v rychlostech mírně nad zákonem povoleným maximem. Toto enduro se zatáček ani v nejmenším nebojí, zvládne je projíždět až překvapivě jistě a podvozek je vyladěný opravdu velmi dobře. Nabídne povedený kompromis mezi jistotou, agilitou a komfortem, a zatímco vpředu se nachází obrácená vidlice, vzadu má své místo kyvka s výztuhou. Brzdná soustava složená z dvojice 300 mm kotoučů vpředu a jednoho 240 mm kotouče vzadu funguje dobře a zvládne tuto mašinu zastavit bez větších problémů.

CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

Výbava
Výbava není vůbec špatná a už v základu je tento model vybavený vším důležitým. Součástí standardní výbavy je brzdný systém ABS, dva jízdní režimy (Sport a Touring), kompletní LED osvětlení, chrániče rukou, stavitelný ochranný štít, brzdy s pancéřovanými hadičkami od výrobce J.Juan a zcela digitální palubní deska s USB portem. Za příplatek je pak možné pořídit si hezký padací rám (+ 1000 Kč) a boční kufry od firmy SHAD (+ 8000 Kč). Již zmíněná palubní deska se skládá ze dvou displejů, a sice z hlavního, kruhového a ten je doplněný o boční oválný displej. Hlavní displej zobrazuje otáčky a aktuální rychlost a boční pak zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, čas, teplotu chladicí kapaliny či ujeté kilometry. Grafika přístrojů je opravdu velmi jednoduchá (možná až lehce zastaralá), takže přehlednost je víceméně bez výhrad, ale čitelnost na přímém slunci mohla být přece jenom o trochu lepší. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2150 x 1332 x 835 mm, sedlo je umístěno ve výšce 840 mm a nádrž zvládne pojmout slušných 18 litrů paliva. To znamená, že dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a bez jakýchkoliv problémů se lze dostat přes 350 km na jedno natankování. Hezká litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

Kvalita a spolehlivost
Časy mizerně zpracovaných výrobků z Číny jsou nenávratně pryč a platí to také pro motocykly. CF Moto 650 MT je kvalitně zpracovaným strojem, který je složený z kvalitních, značkových komponent a úroveň zpracování se již velmi blíží ,,značkovější“ konkurenci. Na druhou stranu se není moc co divit, výrobce CF Moto totiž spolupracuje s rakouskou firmou KTM, pro kterou bude vyrábět enduro 790 Adventure a je jasné, že KTM by si pro spolupráci nevybralo firmu, která má nedostatky ve výrobě. Je samozřejmě otázka, co spolehlivost a jak moc bude toto enduro odolné, ale za dobu jeho existence nebyly žádné fatální problémy hlášeny a dá se čekat, že bude v tomto trendu pokračovat i nejnovější verze. Tento kousek se na našem trhu prodává za 136 990 Kč a je to tedy skvělá nabídka, která moc konkurenci nemá. Třeba Kawasaki Versys 650 stojí od 204 900 Kč a V-Strom 650 od Suzuki je s cenou 209 900 Kč ještě dražší.

CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci

Verdikt
CF Moto 650 MT je cestovní enduro, které naprosto názorně ukazuje, že je nutné brát čínské stroje vážně a že už se takřka ve všech ohledech blíží konkurenci. Tento model nabízí jak perfektní poměr cena / výkon, tak jistý a kvalitní podvozek, výkonný motor s rozumným apetitem, moderní výbavu a kvalitní zpracování. Ano, motor je v nízkých otáčkách trochu neochotný a nevycválaný, ale ve středních a vysokých funguje víceméně bez připomínek a navíc se pyšní vcelku hezkým zvukem. Podvozek nabídne kombinaci agility, jistoty a komfortu a výbava obsahuje vše důležité a v rámci třídy očekávané. Dílenské zpracování je velmi dobré a povedl se také design, který sice není nijak objevný nebo revoluční, ale určitě ani nikoho neurazí, a když si dopřejete výrazné modré provedení a doplníte ho o příplatkový padací rám, výsledek je vlastně docela povedený.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku CF Moto 650 MT: V poměru cena / výkon nemá žádnou konkurenci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.