Přeposlat Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

26.08.2019 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V85 TT je velmi povedené cestoví enduro, které si na nic nehraje a nabízí přesně ty vlastnosti, jaké by měl stroj tohoto typu mít. Je to skvělý cestovatel na silnicích i mimo ně, je snadné strávit v sedle hromadu kilometrů bez únavy a má skvěle vyladěný podvozek, který se popere s klidnou i ostřejší jízdou.

Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

Motor
V nitru endura Moto Guzzi V85 TT tepe motor, který je pro tuto značku z historického hlediska naprosto tradiční. Na mysli máme podélně uložený dvouválec do V, který má dva ventily na válec, vzduchové chlazení a zdvihový objem 853cc. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 59 kW (80 koní) při 7750 ot/min a točivý moment čítající 80 Nm, který je dostupný při 5000 ot/min. K dispozici je i varianta s výkonem omezeným na 35 kW (48 koní), která je určená pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Motor samotný je oproti platformě použité u řady V9 lehce přepracovaný, aby dosahoval vyššího točivého momentu a jeho 90 % je dostupných zhruba při 4000 ot/min. Zároveň se ale motor nechá velmi lehce vytočit až k hranici 8000 ot/min (červené pole leží o 1000 ot/min níž). Co se týče celkového projevu, tak v nižších otáčkách se motoru moc nechce (ale nevadí mu), ale u výše zmíněných necelých 4000 ot/min začne tento dvouválec hezky ožívat, nabídne rychlé reakce na přidání plynu a příjemný zvukový projev. Výkon stačí i na svižnější jízdu, ačkoliv pokud se budete chtít pohybovat ve sportovnějším tempu, bude nutné motor pořádně točit a v případě potřeby rychlého předjetí se nebát podřadit. V nízkých otáčkách se dostaví mírné vibrace, které ale nejsou nepříjemné a se středními otáčkami se vytratí, aby se pak v těch úplně nejvyšších otáčkách vrátily. Co se týče spotřeby, tak výrobce na svých stránkách uvádí průměr 4.9 litru na 100 km, ale dá se jezdit i za méně a lze se pohybovat okolo hranice 4.5 litru, což je vzhledem k rozměrům tohoto stroje skvělá hodnota.

Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

Jízda a ovladatelnost
Tento stroj spadá do kategorie cestovních endur, tedy aktuálně té pravděpodobně nejpopulárnější, a nabídne přesně to, co od takto zaměřeného motocyklu čekáte, tedy pohodlné cestování po silnicích i mimo ně. Podvozek je perfektně vyladěný a nabízí takřka dokonalý kompromis mezi komfortem, jistotou a stabilitou. Typickou rozbitou okresku projede s jistotou sobě vlastní, řidič si užije vysokou míru pohodlí a na silnici plné zatáček zase zvládne vykružovat zatáčku za zatáčkou. Jízdní projev je nesmírně čitelný a intuitivní, takže budete pokaždé vědět, co čekat a řízení je velmi přesné a komunikativní. Budete tak neustále vědět, co se děje pod kolem a dokonale si užijete jakoukoliv zatáčku či zápasení ve stupačkách mimo silnice. Ergonomie je víceméně bez výhrad, posed za řídítky je pohodlný a v sedle není problém strávit pořádnou porci kilometrů bez toho, aby byl člověk rozlámaný či unavený. A o to přece u cestovního endura jde. Co se týče samotného podvozku, tak ten je postavený na 41 mm USD vidlici vpředu a vzadu sedí oboustranná kyvná vidlice s bočním tlumičem, přičemž vpředu i vzadu je možné upravit předpětí pružiny. Brzdy jsou pochopitelně kotoučové a skládají se ze dvou 320 mm disků vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo a jednoho 260 mm disku vzadu, ten je doplněný o dvoupístkový plovoucí třmen. Tato soustava nemá se zastavením tohoto endura žádné větší problémy, a i když není její nástup nějak extra rychlý, síly má dostatek.

Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

Výbava
Výbava není vůbec špatná a nese se v duchu moderních endur, takže majitel se může těšit třeba na kontrolu trakce (jde vypnout), tři jízdní režimy (Street, Rain a Off-road), dvoukanálové ABS (jde vypnout), LED osvětlení, tempomat či zcela digitální palubní desku. Neschází ani praktické chrániče rukou či hliníkový kryt pod motorem, který pomůže v případě nějaké nechtěné šlamastiky nejenom v terénu. U palubní desky se na chvíli zastavíme, protože ta se opravdu povedla nehledě na to, že by se ke stylu tohoto endura lépe hodila analogová klasika. Displej se umí přizpůsobit aktuálním světelným podmínkám, takže je dobře čitelný i na přímém slunci a disponuje hezkou, přehlednou grafikou. Všechny informace jsou tedy rychle po ruce, dobře viditelné na první pohled a zvyknete si na to velmi rychle. Přístrojový štít toho umí zobrazit opravdu hodně, třeba aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, dojezd na aktuální palivo, spotřebu, ujeté kilometry, nastavení elektroniky, čas či teplotu. Ve skutečnosti vlastně není nic, co byste na tomto displeji nenašli. Suchá hmotnost tohoto stroje je 208 kg, s náplněmi tak 229 kg a pohodlné, dostatečně tuhé sedlo je umístěno ve výšce 830 mm. Nádrž zvládne pojmout 23 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je vskutku parádní a při takové té normální jízdě se dá teoreticky dostat i přes 500 km na jednu nádrž. Kola jsou vyplétaná, přední má průměr 19 palců a zadní je o dva palce menší.

Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je velmi dobrá, výrobce vsadil na kvalitní komponenty a slícování je příkladné, takže nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Žádné problémy by pak neměly být ani se spolehlivostí nehledě na to, že se jedná o zcela nový stroj. Použitý motor z modelu V9 je léty prověřený a žádnými zásadnějšími problémy netrpí, takže v tomto ohledu bude pravděpodobně všechno v pořádku. Velkou pochvalu si pak určitě zaslouží retro design, který se výrobci opravdu povedl a tento stroj upoutá pozornost všude, kde se ukáže, a to hlavně v atraktivní, černo-bílo-červené barevné kombinaci. Co se týče ceny, tak základní, jednobarevné provedení stojí 299 900 Kč s DPH a vícebarevné je za 319 900 Kč s DPH. Hlavní konkurenti v podobě KTM 790 Adventure a BMW F 850 GS Adventure jsou dražší.

Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy

Verdikt
Moto Guzzi V85 TT je velmi povedené cestoví enduro, které si na nic nehraje a nabízí přesně ty vlastnosti, jaké by měl stroj tohoto typu mít. Je to skvělý cestovatel na silnicích i mimo ně, je snadné strávit v sedle hromadu kilometrů bez únavy a má skvěle vyladěný podvozek, který se popere s klidnou i ostřejší jízdou. Motor je výkonný tak akorát, má charakterní projev a je příjemně úsporný, přičemž díky objemné nádrži je akční rádius tohoto stoje vskutku obdivuhodný. Výbava je moderní, obsahuje nezbytné elektronické pomocníky a chválíme i povedenou palubní desku. A také retro design, který není přehnaně retro a výrobce se v tomto ohledu dokonale trefil. Dílenské zpracování je bez připomínek a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V85 TT: Skvělé cestovní enduro ze staré školy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.